تندر ۹۰ پلاس اتوماتیک که گرانترین خودرو داخلی در بازار آزاد بهحساب میآید، امروز معادل ۶۸۵ میلیون تومان معامله میشود و نسبت به دیروز خرید آن پنج میلیون تومان بیشتر هزینه دارد .
به گزارش اقتصادسنج؛ قیمت خودرو در هفتههای گذشته روند صعودی داشته و امروز پنجشنبه ۲۶ آبان شاهد افزایش قیمت برخی محصولات داخلی در بازار آزاد هستیم. تندر ۹۰ پلاس اتوماتیک که گرانترین خودرو داخلی در بازار آزاد بهحساب میآید، امروز معادل ۶۸۵ میلیون تومان معامله میشود و نسبت به دیروز خرید آن پنج میلیون تومان بیشتر هزینه دارد. پژو ۲۰۷ اتوماتیک پانوراما که یکی دیگر از داخلیهای گرانقیمت است، آخرین روز هفته با افزایش قیمت پنج میلیونی در بازار حاضر شده و و با قیمت ۶۳۵ میلیون تومان دست به دست میشود.
در خرید و فروشهای امروز بازار آزاد پژو ۴۰۵ با قیمت ۲۹۹ میلیون تومان معامله میشود که شاهد افزایش سه میلیونی آن درمقایسه با دیروز هستیم. محصولاتی مثل سمند LX، دنا پلاس دندهای توربو و تارا دندهای و بین محصولات سایپا، تیبا ۲ و ساینا امروز پنجشنبه رشد قیمت دو میلیون تومانی را تجربه میکنند.
قیمت محصولات ایران خودرو
رانا LX ارزانترین خودرو سواری ایرانخودرو در بازار آزاد است. رانا با موتور TU۵ از نظر پیشرانه با خودروهایی مثل پژو ۲۰۶ تیپ پنج، پژو پارس، پژو ۲۰۷ و پژو ۴۰۵ رقابت دارد که البته سال ۹۹ از خط تولید خارج شد و بهجای آن شاهد عرضه رانا پلاس هستیم. بعد از رانا LX، پژو ۴۰۵ ارزانترین محصول داخلی ایران خودرو به حساب میآید و ارزش آن در بازار آزاد کمتر از ۳۰۰ میلیون تومان است.
گران ترین خودرو داخلی ایران خودرو
در سوی مقابل گرانترین خودرو داخلی ایران خودور الان تندر ۹۰ پلاس اتوماتیک است. پژو ۲۰۷ اتوماتیک سقف شیشهای، تارا اتوماتیک و دنا پلاس اتوماتیک نیز از این حیث بهترتیب در جایگاههای بعدی قرار میگیرند که خرید آنها بیش از نیممیلیارد تومان آب میخورد. پژو پارس اتوماتیک نیز ارزانترین محصول ایرانخودرو با گیربکس اتوماتیک است. بین مدلهای مونتاژی ایرانخودور پژو ۵۰۸ بیشترین قیمت را دارد و کنار سوزوکی گرند ویتارا اتوماتیک و پژو ۲۰۰۸ در دسته خودروهای گرانتر از یک میلیارد قرار میگیرد.
قیمت روز محصولات ایرانخودرو در بازار آزاد
قیمت محصولات سایپا
پراید ۱۳۱ یا همان پراید صندوقدار ارزانترین خودرو سایپا در بازار آزاد است و الان کمتر از ۲۰۰ میلیون تومان معامله میشود. نسخه هاچبک با قیمت بیشتری معامله میشود و الان معادل تیبا ۲، ساینا و کوییک دندهای ارزش دارد. تیبا به عنوان جایگزین پراید روانه بازار شد و در حال حاضر مدل صندوقدار این خودرو ارزانترین محصول تولیدی سایپا به شمار میرود.
ساینا دندهای بعد از تیبا صندوقدار، ارزانترین خودرو در حال تولید توسط سایپا محسوب میشود. ساینا دندهای ذاتا نسخه بهروزرسانیشده تیبا است. تیبا ۲ یا تیبا هاچبک بعد از تیبا صندوقدار و ساینا، ارزانترین خودرو تولید شده سایپا هستند. همه تولیدات داخلی سایپا از جمله تیبا، تیبا۲، ساینا، کوئیک، ساینا s، کوئیک در بخش پیشرانه یکسان هستند. این خودروها به یک پیشرانه ۱۵۰۰ سی سی و جعبه دنده پنجسرعته مجهز شدهاند.
قیمت روز محصولات سایپا در بازار آزاد