دوشنبه, ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-16
کد خبر: 120843 |
تاریخ انتشار : 05 آگوست 2024 - 10:50 |
ارسال به دوستان
پ

در این محتوا قصد داریم تا درباره ی پروفیل استیل با شما صحبت کنیم. لطفا با ما همراه باشید :

مقدمه

پروفیل استیل یا قوطی استیل یکی از پرکاربردترین محصولات ضدزنگ موجود در بازار است. بدون شک تولید فولاد ضدزنگ یکی از مهمترین اختراعات بشر می باشد. درست است که فولاد مزایای زیادی دارد اما قابلیت خوردگی یا اکسید شدن و امکان زنگ زدگی آن سبب شد قابل استفاده در بسیاری از پروژه ها نباشد.

اما تولید فولاد ضدزنگ سبب شد محدودیت استفاده از فولاد برطرف شود. به گونه ای که امروزه از این محصول می توان در صنایع مختلفی استفاده کرد. در حال حاضر محصولات مختلفی با فولاد ضدزنگ یا استیل ساخته می شوند که پروفیل استیل یکی از پرمصرف ترین آن ها است. این قوطی ها یا پروفیل ها را با سطح مقطع دایره ای، مستطیلی و مربعی تولید می کنند. نبشی و تسمه محصولاتی مشابه با پروفیل هستند.

فروش پروفیل استیل با ابعاد سفارشی در تهران

پروفیل استیل چیست؟

همانطور که اشاره نمودیم پروفیل های استیل را با استفاده از فولاد ضدزنگ یا استنلس استیل تولید می کنند. از آنجایی که استنلس استیل دارای گریدهای مختلفی است پروفیل استیل نیز با گریدهای مختلفی تولید می شود. ولی در بین گریدهای مختلف گریدهای 304، 316 و 201 کاربردی تر هستند.

از آنجایی که درصد عناصر بکار رفته در فولاد ضدزنگ متنوع است سبب شد این فلز دارای گریدهای مختلفی باشد. با توجه به این موضوع استنلس استیل یا فولاد ضد زنگ به 5 دسته مارتنزیتی، فریتی، آستنیتی، دو فازی و رسوب سخت تقسیم می شوند.

هر کدام از این دسته ها شامل فولاد با گریدهای مختلفی هستند. به عنوان مثال گریدهای استیل ۳۰۴ و ۳۱۶ جزء دسته آستنیتی هستند.

انواع گرید

پروفیل های استیل را بر اساس فاکتورهای مختلفی تقسیم بندی می کنند. از جمله این فاکتورها می توان به جنس، ضخامت، وزن، ابعاد، سطح مقطع و همچنین نوع کاربرد پروفیل اشاره کرد. سطح مقطع پروفیل های استنلس استیل را معمولا مربع یا مستطیلی تولید می کنند. اگر سطح مقطع مربعی باشد در سایزهای ۲۰*۲۰ و اگر مستطیلی باشد 45 در 45 تولید می شود. ضخامت این پروفیل ها نیز بین 1 تا 3 میلی متر متفاوت است.

با توجه به گریدهای مختلف استیل یا فولاد ضدزنگ پروفیل های استیل نیز با گریدهای مختلفی تولید می شوند که عبارتند از:

  • پروفیل استنلس استیل گرید 201

  • گرید 304

  • گرید 316

  • پروفیل استیل دکوراتیو

  • پروفیل های استیل U و Z

  • پروفیل استیل صنعتی

پروفیل استنلس استیل گرید 201

این پروفیل در ضخامت های 1 و 2 میلیمتری ساخته می شود و به دلیل خاصیت ضدزنگی محبوبیت دارد. البته باید متذکر شویم مقاومت در برابر خوردگی این نوع استیل در قیاس با سایر استیل ها کمتر است و یک استیل ضعیف بشمار می رود. بنابراین بهتر است در محیط هایی بکار گرفته شود که خاصیت خوردگی فلز آنچنان مهم نباشد. مانند ساخت درب و پنجره. با توجه به این ویژگی قیمت این پروفیل نسبت به سایر مدل ها کمتر است.

فروش پروفیل استیل

گرید 304

این نوع استیل دارای خاصیت مغناطیسی است به همین دلیل جذب آهنربا نمی شود. از این رو به استیل نگیر معروف می باشد. از دیگر ویژگی های این استیل می توان به خاصیت شکل گیری و جوش پذیری بالا اشاره کرد. این استیل از پرکاربردترین استیل های بازار است. معمولا از این نوع استیل در صنایع لبنی و فرآورده های صنایع غذایی، ساخت وسایل آشپزخانه و سازهای موسیقی و همچنین سیستم حمل برخی از اسیدها و مواد شیمیایی استفاده می گردد.

گرید 316

از ویژگی های این استیل می توان به خاصیت ضد اکسیداسیونی اشاره نمود. به همین دلیل این نوع پروفیل ها به راحتی زنگ نمی زنند. این گریدها نیز در ضخامت 1 و 2 میلیمتری ساخته می شوند. البته این گرید نیز بمانند گرید 201 یک استیل ضعیف بشمار می رود. به همین دلیل در صنایعی نظیر تولید صنایع کاغذ، آب معدنی و صنایع غذایی و همچنین صنایع نفت و گاز و هوافضا استفاده می گردد. این گرید در برابر حرارت و خوردگی مقاومت خوبی از خود نشان می دهد.

پروفیل استیل دکوراتیو

این پروفیل به پروفیل درزدار هم معروف است. در ساخت این پروفیل از استیل های مختلف اما با ضخامت پایین استفاده می شود. چرا که مهمترین ویژگی این پروفیل دکوراتیو یا زینتی بودن است. از کاربردهای این پروفیل می توان به استفاده از آن در نمای داخلی و خارجی ساختمان‌ اشاره نمود. این پروفیل ها سطحی صاف و صیقلی دارند از دیگر ویژگی های این محصول عدم تغییر در برابر شرایط جوی مختلف است.

در ساخت این پروفیل از آلیاژ های ۲۰۱ ، ۳۰۴ ، ۳۱۰ ، ۳۱۶ ، ۳۲۱ استفاده می گردد. از مهمترین ویژگی های این محصول می توان به مقاومت بالا در برابر خوردگی، زنگ زدگی، ظاهری جذاب و چشم نواز اشاره کرد. این پروفیل استیل در کنار این قابلیت ها خاصیت شکل پذیری، جوشکاری و آبکاری هم دارد. به همین خاطر از این مدل پروفیل در ساخت وسایل دکوراتیو منازل و ساختمان ها و وسایل آشپزخانه استفاده می شود.

از معروف ترین پروفیل هایی که جزء این دسته قرار دارند می توان به پروفیل استیل طلایی و رزگلد اشاره نمود.

پروفیل های استیل U و Z

به پروفیل های استیلی که سطح مقطع آن ها به شکل U و Z تولید می شود پروفیل های استیل U و Z می گویند. از این پروفیل ها معمولا در ساخت درب، پنجره و سقف استفاده می شود.

همه چیز درباره فروش پروفیل استیل با ابعاد سفارشی

پروفیل استیل صنعتی

همانطور که از نام این پروفیل مشخص است در صنعت استفاده می گردد. دلیل این امر مقاومت بالا در برابر خوردگی و زنگ زدگی است. این پروفیل ها را در سطح مقطع های مختلفی تولید می کنند. به عنوان مثال از پروفیل های صنعتی دارای سطح مقطع کوچکتر در ساخت نرده فلزی به منظور درب و پنجره یا راه پله و نرده کشی و همچنین صنایع مختلف نظیر خودروسازی و… استفاده می گردد.

پروفیل های صنعتی که در مقاطع بزرگتر ساخته می شوند معمولا سطح مقطع مربعی شکل دارند و ضخامت آن ها بیشتر است. این پروفیل ها را به نام پروفیل استیل ستونی می شناسند. از کاربردهای این پروفیل می توان به ساخت ستون و اسکلت فلزی ساختمان ها اشاره کرد.

خرید پروفیل استیل با ابعاد سفارشی با شرکت پارس استیل ایرانیان

در صورتی که قصد خرید، مشاوره و یا استعلام قیمت انواع پروفیل استیل را دارید می توانید با کارشناسان متخصص مجموعه معتبر پارس استیل ایرانیان تماس بگیرید.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید