پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-02
کد خبر: 54888 |
تاریخ انتشار : ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰:۵۳ |
ارسال به دوستان
پ

دو گام تا پایان؛ سقوط کابینه اقتصادی دولت رئیسی نزدیک است؟

 فاطمی امین، چهارمین وزیر و ششمین فرد از تیم اقتصادی بود که به خاطر عزل، استفعا یا استیضاح از دولت جدا می‌شود. اما با وجود این تغییرات گسترده ۷۵درصدی در تیم اقتصادی، شاخص‌های اقتصادی هیچ بهبودی نشان نمی‌دهد.

 

اقتصادسنج: سید رضا فاطمی امین امروز از مجلس رای عدم اعتماد گرفت و استیضاح شد. وزیری که همه ارکان دولت تمام قد از او دفاع کردند اما به دلیل عملکرد نامطلوب در دوران تصدی خود به ویژه در ارتباط با خودرو توسط مجلس استیضاح و از وزارت صمت رفت.

فاطمی امین، چهارمین وزیر و ششمین فرد از تیم اقتصادی بود که به خاطر عزل، استفعا یا استیضاح از دولت جدا می‌شود. اما با وجود این تغییرات گسترده ۷۵درصدی در تیم اقتصادی، شاخص‌های اقتصادی هیچ بهبودی نشان نمی‌دهد.

تاکنون در تیم اقتصادی دولت، مرحوم رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی و مسعود میرکاظمی از سازمان برنامه و بودجه به دلیل استعفا، حجت عبدالملکی وزیر کار، سیدجواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی و علی صالح آبادی رئیس کل بانک مرکزی به دلیل برکناری و سید رضا فاطمی امین با استیضاح از سوی مجلس، از قطار اقتصادی دولت پیاده شدند.

کنار رفتن فاطمی امین را شاید باید آغازی بر پایان دولت رئیسی و شکست برنامه اقتصادی دولت سیزدهم دانست. با این حال، هنوز دو وزیر اقتصادی دولت در کابینه حضور دارند. سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و جواد اوجی وزیر نفت دو وزیری هستند که در دولت و تیم اقتصادی آن باقی مانده و هنوز از قطار دولت رئیسی پیاده نشده اند.

نکته مهم آن است که علی رغم آنکه اکثریت تیم اقتصادی دولت کنار رفته است و افراد جدیدی جایگزین شده اند، اما تغییر مثبتی در عملکرد اقتصادی دولت ایجاد نشده است.

دو نفر دیگر از از اعضای ۸ نفره اقتصادی دولت مانده تا کل کابینه و تیم اقتصادی او سقوط کند.

حال این سوال پیش می‌آید که آیا تغییر ۶ عضو تیم اقتصادی برای رسیدن به درک درست برای کنار گذاشتن سیاست‌های اشتباه کافی نیست؟

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    تعداد نظرات منتشر شده: 1
    1. نویسنده :ناشناس

      به طور واضحی استیضاح فاطمی امین با ترکیبی از تزویر، دروغ و تهمت و در هماهنگی کامل مجلس و مطبوعات انجام شد.
      برای دیدن رد پای اژدهای مافیا در این برنامه کثیف نیاز به ذره بین نیست.