جمعه, ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-17
کد خبر: 55061 |
تاریخ انتشار : ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۹ |
ارسال به دوستان
پ

ایران در دو هفته بمب اتم را می سازد؟ 

در سایه ترس از نابودی برجام و اعلام مرگ کامل برجام، برخی تحلیلگران غربی نسبت به عزم ایران برای دستیابی ایران به سلاح هسته ای در کوتاه ترین زمان ممکن هشدار می دهند. 

اقتصادسنج؛ در سایه ترس از نابودی برجام و اعلام مرگ کامل برجام، برخی تحلیلگران غربی نسبت به عزم ایران برای دستیابی ایران به سلاح هسته ای در کوتاه ترین زمان ممکن هشدار می دهند.

در همین رابطه، فرید زکریا مفسر برجسته آمریکایی، با انتشار توییتی خطاب به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل، نوشت: ایران اکنون قادر است ظرف ۲ هفته مواد شکافت پذیر کافی برای سلاح هسته ای تولید کند. من از نتانیاهو پرسیدم که آیا او بر مخالفت خود با توافق هسته ای ایران اصرار می ورزد؟

ایران در دو هفته بمب اتم را می سازد؟ 

زکریا در مصاحبه با نتانیاهو در شبکه خبری سی ان ان، نخست وزیر اسرائیل را در باب ایران تحت فشار قرار داد و از او پرسید که آیا مخالفتش با توافق هسته‌ای اشتباه است یا خیر.  بی‌بی در پاسخ مدعی شد که خیر.

او در ادامه این ادعا را مطرح کرد که اگر می‌خواهید مانع از تبدیل شدن ایران به یک قدرت هسته‌ای شوید، تنها راه‌ش تهدید نظامی معتبر است. این ادعا در حالی مطرح شد که ایران بارها گفته که خواهان دستیابی به سلاح هسته‌ای نبوده و نیست. با این همه بی‌بی مدعی شد که مسئولیت اسرائیل، ایالات متحده و همه همسایگان  آن است که مانع از تبدیل شدن ایران به قدرت هسته‌ای شوند.

نتانیاهو همچنین استدلال زکریا در باب این‌که تنش‌ها میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها می تواند برقراری روابط دیپلماتیک این رژیم با کشورهای عرب را به خطر بیاندازد را رد کرد. بی‌بی مدعی شد که صلح با کشورهای بزرگ عربی نه تنها ممکن، بلکه محتمل‌تر از گذشته است. او در ادامه تاکید کرد که از تمام توانش برای اجرای این برنامه استفاده خواهد کرد و به درگیری‌ها میان اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها پایان خواهد داد.

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    تعداد نظرات منتشر شده: 2
    1. نویسنده :ناشناس

      با سلام؛چرا خبرهای تاریخ گذشته (حتی مربوط به دوسال پیش)را در لیست پربیننده قرار می دهید.؟!!

    1. نویسنده :ناشناس

      خاک برسرت با تحلیلت دیگه برجامی وجود نداره کودن وقتی ماتحریم هستیم چه برجامی ما موشک اتمی نساختیم جرات حمله ندارند اونوقت وقتی بسازیم حمله میکنند خاک عالم برسر تحلیلهای احمقانه شما باور میکنید خود امریکا قبول کرده ایران اتمی رو