دوشنبه, ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-22
کد خبر: 20887 |
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۹ |
ارسال به دوستان
پ

تعداد کاربران شبکه های اجتماعی در ایران و جهان/ بیشترین کاربران در شرق آسیا

شبکه های اجتماعی نقش مهمی در جهان امرزو بازی می کنند و عملا به موثرترین ابزارهای در دسترس هر انسان در عرصه جهانی تبدیل شده اند. البته، شبکه های اجتماعی یا سوشال نتورک‌ها مفهوم جدیدی نیستند.

به گزارش اقتصادسنج، شبکه های اجتماعی نقش مهمی در جهان امرزو بازی می کنند و عملا به موثرترین ابزارهای در دسترس هر انسان در عرصه جهانی تبدیل شده اند. البته، شبکه های اجتماعی یا سوشال نتورک‌ها مفهوم جدیدی نیستند.

می‌دانیم که حتی هزاران سال پیش، انسان‌ها گرد آتش می‌نشستند و برای یکدیگر داستان می‌گفتند و به این شیوه رابطه‌هایی عمیق‌تر شکل می‌گرفت؛ چیزی که آن را می‌توان مصداق یک شبکه اجتماعی دانست.

اما چیزی که باعث شده است امروز شبکه های اجتماعی بیشتر از هر زمان دیگری در مرکز توجه قرار بگیرند، توسعهٔ فناوری اطلاعات و زیرساخت‌های دیجیتال است. اگر شبکه های اجتماعی در گذشته صرفاً در مقیاس محله‌ها و شهرها شکل می‌گرفتند، امروز با ارزان شدن دسترسی به ابزارهای دیجیتال (اینترنت، موبایل و نرم‌افزارها) بخش بزرگی از انسان‌های کرهٔ زمین می‌توانند شبکه ارتباطی خود را فارغ از زمان و مکان گسترش دهند.

چند نفر از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند؟

استفاده از رسانه های اجتماعی یکی از محبوب ترین فعالیت های آنلاین است. در سال ۲۰۲۱، بیش از ۴.۲۶ میلیارد نفر در سراسر جهان از رسانه های اجتماعی استفاده می کردند که پیش بینی می شود این رقم در سال ۲۰۲۷ به تقریباً شش میلیارد افزایش یابد.

کاربران شبکه های اجتماعی در جهان

مردم چقدر در شبکه های اجتماعی وقت می گذارند؟

رسانه های اجتماعی بخشی جدایی ناپذیر از استفاده روزانه از اینترنت هستند. به طور متوسط، کاربران اینترنت ۱۴۴ دقیقه در روز را در رسانه های اجتماعی و برنامه های پیام رسان صرف می کنند که نسبت به سال ۲۰۱۵ بیش از نیم ساعت افزایش یافته است. به طور متوسط، کاربران اینترنت در آمریکای لاتین بالاترین میانگین زمان صرف شده در روز را در رسانه های اجتماعی داشتند.

محبوب ترین شبکه های اجتماعی کدامند؟

فیس بوک، رهبر بازار، اولین شبکه اجتماعی بود که از یک میلیارد حساب ثبت شده فراتر رفت و در حال حاضر تقریباً ۲.۷ میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد که آن را به محبوب ترین شبکه اجتماعی در سراسر جهان تبدیل می کند. در ژوئن ۲۰۲۰، برترین برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی در اپ استور اپل شامل برنامه‌های پیام‌رسان تلفن همراه WhatsApp و Facebook Messenger و همچنین نسخه برنامه همیشه محبوب فیس‌بوک بود.

توزیع منطقه ای کاربران جهانی رسانه های اجتماعی

تا سال ۲۰۲۲، ۲۶ درصد از کاربران شبکه های اجتماعی در سراسر جهان در آسیای شرقی قرار داشتند و پس از آن ۱۸.۴۴ درصد از کاربران در جنوب آسیا قرار داشتند. به طور کلی، آمریکای شمالی تقریباً ۹.۵ درصد از کل کاربران رسانه های اجتماعی را به خود اختصاص داده است، در حالی که آفریقای مرکزی فقط ۰.۴۶ درصد را تشکیل می دهد.

شبکه های اجتماعی در جهان

کاربران شبکه های اجتماعی در ایران

به جرات می توان گفت شبکه های اجتماعی و اپلیکیشن‌های پیام‌رسان به‌نوعی زندگی کاربران دیجیتال ایرانی را تغییر داده است. بر اساس آمارهای Datareortal، هر ایرانی بالای ۱۵ سال به طور متوسط روزانه حدود ۶۴ دقیقه را در شبکه های اجتماعی سپری می کند. در ژانویه ۲۰۲۱، ۵۹.۱۶ میلیون کاربر اینترنت در ایران گزارش شده است که این رقم بین سال های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱، ۷۳۹ هزار نفر افزایش یافته است. همچنین در ژانویه ۲۰۲۱، ۳۶.۰۰ میلیون کاربر شبکه های اجتماعی در ایران وجود داشته است که معادل ۴۲ درصد از کل جمعیت ایران است.

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    تعداد نظرات منتشر شده: 2