پنجشنبه, ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-19
کد خبر: 53089 |
تاریخ انتشار : 23 آوریل 2023 - 20:21 |
ارسال به دوستان
پ

رئیس اتاق اصناف کشاورزی گفت: مجلس شورای اسلامی تعیین و اعلام قیمت خرید تضمینی را به عهده “شورای قیمت گذاری” گذاشته است و بر اساس قانون قیمتی که روزهای گذشته برای خریدتضمینی گندم توسط دولت اعلام شد هنوز حکم نهایی ندارد.

اقتصادسنج | رئیس اتاق اصناف کشاورزی گفت: مجلس شورای اسلامی تعیین و اعلام قیمت خرید تضمینی را به عهده “شورای قیمت گذاری” گذاشته است و بر اساس قانون قیمتی که روزهای گذشته برای خریدتضمینی گندم توسط دولت اعلام شد هنوز حکم نهایی ندارد.

قاسم پیشه‌ور در پاسخ به اینکه آیا شورای قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی با قیمت ۱۵هزارتومان برای خرید تضمینی هرکیلو گندم موافق است یا خیر، گفت: شهریور سال گذشته شورای قیمت گذاری قیمت خرید تضمینی گندم را ۱۳هزار تومان اعلام کرد که ۱۱هزار و۵۰۰ تومان به عنوان قیمت پایه و ۱۵۰۰تومان هم یارانه کود، بذر و سم بود.

بیشتر بخوانید

خبر خوب برای گندمکاران در راه است؟/ قیمت جدید اعلام می شود

وی ادامه داد: افزایش قیمت سم و کود و همچنین تورم منجر به این شد که شورای قیمت‌گذاری در سه ماهه پایانی سال گذشته درخواست بازنگری در قیمت خرید تضمینی گندم دهد. که در این راستا چندین جلسه تشکیل شد ولی به نتیجه‌ای نرسیدیم.

رئیس اتاق اصناف کشاورزی افزود: قرار شد که بعد از عید جلسه‌ای برگزار و نهایتاً قیمت اعلام شود اما با توجه به تحولات وزارت جهاد کشاورزی و جابجایی وزیر این اتفاق نیفتاد. البته از سرپرست وزارت جهاد کشاورزی انتظار داشتیم که جلسه را برگزار و این رقم در شورای قیمت‌گذاری مصوب و اعلام شود.

وی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی، تعیین و اعلام قیمت خرید تضمینی را به عهده شورای قیمت گذاری گذاشته است. به عبارت دیگر شورا قیمت را تصویب و وزیرجهادکشاورزی به عنوان رئیس این شورا آن را اعلام می کند.

پیشه‌ور با بیان اینکه براساس قانون دولت وظیفه تعیین و اعلام قیمت خرید تضمینی را ندارد، گفت: به همین جهت قیمتی که در روزهای گذشته برای خریدتضمینی گندم توسط دولت اعلام شد حکم نهایی را ندارد و فردا (دوشنبه) جلسه شورا برگزار و تصمیمات نهایی در آنجا گرفته می شود. هر قیمتی که در شورا مصوب شود حکم قانون را دارد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا قیمت مورد نظر شورا همین ۱۵هزارتومان است یا بیشتر خواهد شد، گفت:اخیرا کشورهای همسایه مانند عراق گندم را کیلویی ۲۵  تا ۳۰هزار تومان خریداری می کنند و این یکی از دلایلی است که معتقدیم قیمت گندم باید بازنگری شود.

موضوع دیگر خشکسالی بود. ما در برخی مناطق به دلیل خشکسالی گندم نداریم.  از طرفی خوراک دام گران تر از قیمت گندم شده است و احتمال اینکه کشاورزان و دامداران گندم را خوراک دام بکنند بسیار زیاد است به همین دلیل اعلام کردیم اگر دولت می‌خواهد گندم بخرد باید قیمت آن را افزایش دهد که کشاورز گندم را به دامدار و دلال ندهد.

این کارشناس کشاورزی افزود: معتقدیم در جهت حمایت از تولید و برای اینکه تولید کننده گندم را به دولت تحویل دهد باید قیمت افزایش یابد تا اگر سال گذشته ۷ و نیم میلیون تن گندم خریداری شد امسال بیش از ۸ میلیون تن باشد. اگر قیمت گندم ۱۵ هزار تومان باشد یقیناً میزان خرید از سال گذشته کمتر خواهد بود و در نهایت دولت باید از کشورهای دیگر گندم خریداری کند.

وی با اشاره به اینکه قیمت گندم نباید کمتر از ۱۷هزارتومان باشد، گفت: قیمت گندم باید به نحوی تعیین شود که هم دولت منابع پرداخت آن را داشته باشد و هم منافع کشاورز حفظ شود.

علی بهادری جهرمی_سخنگوی دولت عصر پنجشنبه(۳۱فروردین) در حساب توییتری خود از تعیین قیمت خرید تضمینی گندم خبر داد و نوشت که بنابر پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی و با تصویب هیات دولت قیمت خرید تضمینی گندم کشاورزان هر کیلوگرم ۱۵‌ هزارتومان تعیین شد. که بر این اساس دولت علاوه بر مبلغ ۱۱ هزار و ۵۰۰تومان قیمت گندم، ۱۵۰۰ تومان برای بخشی از هزینه‌های کود و بذر ۲۰۰۰تومان نیز جایزه تحویل گندم برای کشاورزان تصویب کرد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    تعداد نظرات منتشر شده: 87
    1. نویسنده :ناشناس

      من کشاورزم و یازده هکتار گندم دارم همین الان پیش فروش می‌خوام بکنم چک بگیرم کیلیویی 29هزار

      1. نویسنده :ناشناس

        اگر کسی به این قیمت میخواهد خبر کن منم می فروشم کیلو ۲۵ میدم

        1. نویسنده :ناشناس

          همه‌چیز‌۳‌برابر‌رفته‌بالا‌گندم‌باید‌حداقل‌۲‌‌برابر‌بشه

        1. نویسنده :ناشناس

          سلام شماره اون کسی که ب ابن قیمت میده برام میفرستی

      1. نویسنده :ناشناس

        بفروش چکت بگیر تا پشیمان نشن
        اگر گندم بربالا همه چی میره بالا الان ارد گونیش ۴۵۰گندم گران بشه ارد چقدر میشه گوشت چقدر میشه شیروغیره کامل گرون میشن

        1. نویسنده :ناشناس

          خونه گرون بشه ماشین گرون بشه طلا دلار سر به فلک بکشه مردم کیف میکنند مگه کشاورز حق زندگی نداره

          1. نویسنده :ناشناس

            مگه کشاورز حالش خوب نیست که گندم رو به شمابده؟کاری نداره گندم رو به کشورهای همسایه یا به دامدار میدن که بده به دام ولی مطمعن باش با این قیمت به دولت نمیدیم شک نکن

            1. نویسنده :ناشناس

              سلام خوبی من یک کشاورز هستم نزدیک 30تن گندم دارم بدون جو هرکس بیشتر پول داد بهش میدم جو نمیفروشم لازم دارم فقط گندم برای فروش

        1. نویسنده :ناشناس

          باسلام پارسال با ۲۵تن پژوپارس خریدم اماامسال با ۵۰تن بایدخرید اینودرنظربگیرید بخدا بدبخترازکشاورز نیست نه کود حسابی داری نه سم خوبی داریم بعدش این قیمت میدن بخدا ظلمه

        1. نویسنده :ناشناس

          خب مرد حسابی چرا چوبشو کشاورز بخوره مگه کشاورز حماله براتون مفتی کار کنه با محصول ۶ماه زحمتش و کل امیدش به این محصوله سود نکنه پول عوض کنه

          1. نویسنده :ناشناس

            آغا من موندم مردم ما تا چرا حرف از افزایش قیمت محصولات کشاورزی میشه سینه سپر میکنن میگن چه خبره نمیدونم آرد گرون میشه گوشت و شیر گرون میشه از این حرفا چرا ماشین ۱۰۰ تومنی شد ۷۰۰ سینه سپر نکردی چرا خونه ۵۰۰ تومنی شد ۳ میلیارد حرفی نزدی فکر اقتصادیت بکار نیفتاد حالا که بحث شش ماه کار با هزینه های کمر شکن یک جماعت با دست و زور بازو کار میشه فکراقتصادی میزنه به سرتون واقعا متاسفم برا این ملتمون که همش از کسایی که دارن حمایت میکنن بقول قدیمیا از ماست که بر ماست

            1. نویسنده :ناشناس

              دمت گرم

        1. نویسنده :ناشناس

          سلام.بهتره کمی فکر کنید کشاورز بذر گندم رو گرفته کیلو 15000 بعد 6 ماه خرج کود و کارگر و خرج کارگر شیار و برداشت از موقع کاشت تا الان بدون درآمد همه اجناس بیشتر از 10 برابر شده اگه روی هر جنس دیگه سرمایه و کارشون میزاشت حداقل الان 10 برابر شده بود بدون خرج کود.بذر.شیار.کارگر.مخصوصا منت به شرمانه دولت بیخجالت آقای وزیر لطفاً کمی حیا کنید لطفاً.

        1. نویسنده :ناشناس

          صدات از جای گرم میاد. مگر نه اینکه الان بالا نرفته؟ کشاورز باید جواب گوی گرونی باشه؟ برو از اون مسئولین بپرس که خیلی به فکر زندگی مردم هستند. نکنه دلار، خودرو، طلا و….. تقصیر کشاورزانه که سر به فلک کشیده است؟

        1. نویسنده :ناشناس

          فکرکنم شما گندم نداری یا زحمت نکشید ه ای گندم زیر ۲۵ هزار تومان نمی صرفه ، پیاز و سیب وغیره را کیلویی چند می خری

        1. نویسنده :ناشناس

          در صورتی گران میشن که مردم بخاطر قیمت کم گندم محصولشان رو به دولت ندن اونوقت دولت مجبور میشه گندم وارد کنه و قیمت گندم ۲ دلار هستش ینی تقریبا ۱۰۰ هزار تومن چطور دولت حاضر میشه گندم با قیمت ۱۰۰ هزار تومن وارد کنه ولی گندم مردم خود ایران رو ۲۰ هزار تومن خریداری نکنه .این کار دولت کاملا مغرضانه هست

      1. نویسنده :ناشناس

        با سلام منم کشاورزم با عراق هم مرزیم ده هکتار گندم دارم آتش میزنم گندم را کیلویی ۲۵ هزار کمتر نمیدم چون هزینه کاشت و برداشت حساب کردم شده ۲۵ هزار تومان یا قاچاق به عراق میفروشم

      1. نویسنده :ناشناس

        من که تصمیم گرفتم نصفشو انبار کنم نصفش رو هم میدم به یه رفیق دامپروری داره گفت خودم مشتریشم

        1. نویسنده :ناشناس

          همدان خشک سالی دیم.نداره.ابی.هم.کمتراز.25.نمی‌صرفه

        1. نویسنده :ناشناس

          همدان خشک سالی.گندم.دیم.نداره

      1. نویسنده :ناشناس

        باورکنید ظلم چون صرف نمیکنه کجا برم 8ماه کارکردو

      1. نویسنده :ناشناس

        ۲ هزار تومن گندم شده ۱۵ هزار کافی نیست ؟

        1. نویسنده :ناشناس

          جرا کافیه، پراید7تومنی شده400 برات کافیه؟

          1. نویسنده :ناشناس

            چرا نمیگن پارسال گوشت کیلویی ۱۷۰ بوده شده ۳۵۰ چرا نمیگن همه چیز بجز گندم بیش از ۵۰ برابر شده چرا نمیگن همه ی محصولاتی که با گندم درست میشن ۲۰ برابر شدن حالا نوبت کشاورز بدبخت رسیده یادشون افتاده کنترل قیمت داشته باشن‌ اونی که داره قیمت تعیین میکنه دغدغه ی کشاورز بیچاره رو نداره. تاحالا سر بی شام زمین نزاشته، گشنگی و فقر رو تجربه نکرده. متاسفم برای مسئولین بی درک و بی وجدان.

        1. نویسنده :ناشناس

          چرا کافی هست پراید ۷ ملیون شده ۳۵۰ میلیون

          1. نویسنده :ناشناس

            سلام مسولین محترم تیشه به ریشه کشورنزنید ازکشاورز حمایت کنید هیچ معلوم نیست فردا چه میشود مثل جنگ روسیه و اوکراین که یوهویی مواد غذایی سربه فلک کشید این رو آویزان گوش کنید هر روزی ممکن است اتفاقات خاصی پیش بیاد که قهطی در دنیا پیش بیاد آینده نگر باشید اینقدر باشیدو از کشاورز حمایت کنید که اگر قهطی هم پیش بیاد مشکلی نداشته باشیم پسر پای خودمان بمانیم الان تو دنیا حرف اول رو مواد غذایی میزنه نه صلاح وچیزهای دیگه دارین کشاورز رو به خاک سیاه میکشونید شما میرید با کشاورز پنج هکتاری واون‌ هم زمین ازخودش هست مصاحبه میکنید و میگه آره راضی هستم آیا میدانید بالغ بر 80درصد از کشاورزها وتولید کننده های عمده صد و یابالاتر ازصد هکتاری که گندم یا کشتهای دیگه کشت میکنندمستاجر هستن وزمین رو اجاره میکنن و هزینه آنها چندین برابر میشه ضمنا مالک زمینها اکثرا شهر نشین شده اند‌ وکننده کار نیستن

        1. نویسنده :ناشناس

          خیلی هم عالی پراید ۷ تو منی شده ۳۵۰

        1. نویسنده :ناشناس

          شماخبرنداری خرج شخم کود بذرالکی حرف نزن بذرماکیلوی ۱۵ خریدیم بفروشیم۱۵ انصاف خوبه

          1. نویسنده :ناشناس

            گوشت‌‌شد‌۳۵۰‌کیلو‌‌ولی‌گندم‌‌اگر‌مردم‌‌میمیرن‌‌ازگوشنگی‌‌نباید‌‌از۲۵‌‌تومن‌‌کمتر‌باشد

      1. نویسنده :ناشناس

        سلام منم فروشنده ام میشه شمارشو بزاری ما هم بهش زنگ بزنیم ،ممنون میشم.

        1. نویسنده :ناشناس

          سال‌‌آیند‌‌کمتر‌کسی‌‌می‌شود‌گندم‌بکارد‌‌چون‌صرف‌‌نمی‌کند‌‌کارگر‌۶۰۰‌تومن‌‌‌تمام‌هزینها‌‌با‌لا‌‌رفته‌‌چه‌‌چور‌صرف‌‌می‌کند‌‌مرغ‌‌کصیف‌‌‌۷۵‌‌هزار‌‌‌‌چرا‌‌گندم‌‌‌۲۵‌‌هزار‌‌نبا‌‌شد

      1. نویسنده :ناشناس

        اقا ندید با این قیمت

      1. نویسنده :ناشناس

        بنظرمن دیگر هیچ کشاورزی گندم ب سیلو های دولتی نمی‌دهد یا دیگر گندم کشت نمیکند ما خودمون چرا اقلام دیگرو کیلوی 50هزار خریداری کنیم ولی گندم این طوری باشه این واقعا جای تأسف دارد

      1. نویسنده :ناشناس

        داداش به ما هم معرفیش کن .. من کردستانم

      1. نویسنده :ناشناس

        من 50تن گندم دارم هرکسی میخواد بگه

    1. نویسنده :ناشناس

      قیمت گندم را در طی 15سال گذشته با قیمت تراکتور مقایسه کنید تراکتور هر چقدر قیمتش رفته بالا گندم را نیز افزایش بدین.در غیر اینصورت هرکسی گندم به دولت بده …..

    1. نویسنده :ناشناس

      سلام عیدفطر مبارک اکثر زمینهای کشاورزی ایران دیم است یک سال کشت ویک سال استراحت دارد. باتوجه به شاخص های که مسولین محترم ارزیابی می کنند انشاالله فردا یک تصمیمی گرفته شود که باتوجه به تورم فعلی باعث خوشحالی کشاورزان عزیز وزحمت کش شود

    1. نویسنده :ناشناس

      من کندم پیش فروشکردم تابرج ۴کیلویی۲۸ هزارتومان

    1. نویسنده :ناشناس

      چطورپول دارید ۴۰ یا۵۰هزارکیلویی واردکنیدنداریدکیلو۲۰هزارازکشاورززحمت کش بخرید

      1. نویسنده :ناشناس

        سلام شماره بزار لطفا ماهم بفروشیم داداش گلم ممنونم

        1. نویسنده :ناشناس

          امسال هیچکس گندم تحویل سیلو های دولتی نمی‌دهد وسلام

    1. نویسنده :ناشناس

      کیلویی بیست وپنج هزارتومان هرکه میخواهد من میفروشم

      1. نویسنده :ناشناس

        بیا من فروشنده هستم ۲۰هکتار آبی دارم بصورت نقد میفروشم

      1. نویسنده :ناشناس

        سلام شما کدام استانی
        من میفروشم

      1. نویسنده :ناشناس

        سلام خدمت دوستان من 300 هکتار دیم کاشتم آذربایجانشرقی هشترود مشتری داشتی فروشنده ام

      1. نویسنده :ناشناس

        سلام من 300 هکتار دیم کاشتم آذربایجانشرقی فروشنده ام

    1. نویسنده :ناشناس

      دولت فقط از مافیاهای قدرت حمایت می‌کند
      عشایر و دامداری های کوچک روستای بعلت پایین بودن قیمت گوشت و بالابودن قیمت نهادهایی دامی ورشکست شدند و از صحنه تولید خارج شدند ولی الان گوشت گوسفند از کیلوی 80 هزار تومان به 350 هزار تومان رسید….
      کاشکی سیاستگذاران کشاورزی بفهمند همین بلا را بر سر زراعت گندم نیاورند
      گوشت از سفره مردم حذف شده
      نان حذف نکنید

    1. نویسنده :ناشناس

      فطریه ۲۰ هزار تومان ولی دولت از کشاورز بخرد ۱۵تومان قارون و گدا …خخخخ

    1. نویسنده :ناشناس

      انشاءالله

    1. نویسنده :ناشناس

      کمتر از ۲۰ تومن به دام بدم به صرفه تره بقیه شم انبار میکنم قاچاقچی هم اومد بخره قدمش روی چشم ما .. ظاهراً اونا از دولت ما به ما نزدیکترن و صلاح مارو بهتر میدونن..

    1. نویسنده :ناشناس

      زیر ۲۵هزار باشه دولت محترم بفکر وارد گندم از کشورهای همسایه بقیمت۳۰هزار باشه اونوقت بینم بودجه داره بخره.

    1. نویسنده :ناشناس

      کسی که بخاد امنیت غذایی مردم رو زیر سوال ببره و مث گوشت ک مازاد داشتیم نایاب شد گندم هم قچاق بشه اینده مث گوشت داشته باشه .با قیمت گذاری دستوری ۱۵هزترتومان یا ۱۷ هزارتومان میخاد قیمت بزاره باید محاکمه بشه و اختیاراتشو ازش گرفت ،

    1. نویسنده :ناشناس

      کسی که بخاد امنیت غذایی مردم رو زیر سوال ببره و مث گوشت ک مازاد داشتیم نایاب شد گندم هم قچاق بشه اینده مث گوشت داشته باشه .با قیمت گذاری دستوری ۱۵هزترتومان یا ۱۷ هزارتومان میخاد قیمت بزاره باید محاکمه بشه و اختیاراتشو ازش گرفت

    1. نویسنده :ناشناس

      مگه بلیط برنده شدیم که دو هزارتومان جایزه میده بابا هزینه کردیم جواب هزینه‌های سرسام‌آور بدهکاری باید پرداخت کنیم اگه چیزی اضافه آمد برای سال بعدجهت کشت هزینه می کنیم درهر صورت چیزی عاید کشاورز نخواهد شد

      1. نویسنده :ناشناس

        نه عزیز جان اینا با این کار سر کشاورز کلاه میذارن!فردا روز که دلار دو تومن اومد پایین!که با این مدیریت بعیده!بگن قیمت گندم یازده و پونصد هست!ما دیگه جایزه تحویل به دولت نمیدیم!هزینه کودم نمیدیم!نمیخواین ببرین هرجا خواستین بفروشین!!!!حالا ببین با کیا طرفیم ما

    1. نویسنده :ناشناس

      بخدا کشاورز با ابن قیمت ضرر میکنید

      1. نویسنده :ناشناس

        آدم کشاورز همیشه بدبخته

      1. نویسنده :ناشناس

        آدم کشاورز همیشه بدبخته بخدا

    1. نویسنده :ناشناس

      سلام هرکسی شماره دلالو داره تو بازار تبریز بزاره ممنون میشم .

    1. نویسنده :ناشناس

      اون کشتی گندم که اخیراوارد کشور شد با چه قیمتی وارد شد مطمئن باشید حداقل 45تومان هرکیلو بود چرا حاضر هستید کشاورز خود را نابود کنید وبه کشاورز روس باج بدهید پس این چه حمایتی از تولید هست
      این اگه اسمش مافیا نیست اسمش را چی میزارید
      کیسه کود دی آمونیم پارسال700تومان بود امسال 2100دو ملیون وصد دقیقا3برابر حداقل گندم باید 25هزار تومان باشه تا براکشاورز سود داشته باشه
      پفک که نصف پاکتش هواست 25هزار تومانه ولی گندم که نان هست وسیر کننده مردم هست 17باشه اصلا باعقل جور درنمیاد
      در آخر باید بگم بعضیا میگن اگه قیمت گندم برا بالا تورم میشه مگه کشاورز جای دولت نشسته که یارانه نان کشور راباید تأمین کنه کشاورز هم میخواد زندگی کنه

    1. نویسنده :ناشناس

      یک جمله میگم تا بتونید قضیه چیه،دولت به عمد داره میگه ۱۵ چرا؟ چون شما به دلال ۲۰-۳۰ میفروشید،بعد دلال و دولت تبانی میکنن گندم رو با قیمت ۳۵ قاچاق کنن،از اون طرف کشور کمبود گندم داره از خزانه دلار ۲۸ تومانی میفرن گندم رو ۵۰ میارن ایران،حالا اتفاقی که می افته این هست که هم از قاچاق و هم از واردات پول کثیفی تو جیب دلال و دولت می‌ره ،اجناس هم هرچی بره بالا به نفع دولت و به ضرر ملت هست،والسلام

      1. نویسنده :ناشناس

        به خدا یکم فکر کشاورز باشید هزینه ها خیلی بالاست

    1. نویسنده :ناشناس

      با سلام
      کشاورز ایرانی هرچهار سال یک سال با ترسالی مواجه میشه سه سال دیگه خشک سالی هست قاعدتاً باید هزینه های سالهای خشکسالی را به یک سال تر سالی اضافه کرد
      دوم اینکه سالانه تورم ۵۰ الی ۶۰ در صد بر اقتصاد کشور حاکم هست اما افزایش نرخ گندم حد اکثر ۲۰ درصد بوده بنابر این نرخ برابری گندم نسبت به سطح عمومی قیمت ها طی سالیان متوالی کاهش پیدا کرده مثلاً ۲۰ سال پیش با ۱۵ تن گندم میشد یه پژو خرید الآن با ۴۰ تن هم نمیشه یه پژو را خریداری کرد با وجودی که نرخ جهانی گندم از ۲۵۰ دلار در تن به ۷۰۰ دلار در تن رسیده اما نرخ خودرو در بازار های جهانی چندان رشدی نداشته.
      سوم اینکه .کشاورز ایرانی با تکنولوژی ۷۰سال پیش عملیات کشاورزی را انجام می دهد که متوسط عملکردآن ۲ تن در هکتار هست درصورتیکه متوسط جهانی بالای ۵تن درهکتار هست

      سوم اینکه باید دانست که کشاورز بی پول وبدهکار نمی تواند کشاورزی درست حسابی و اقتصادی را بعمل بیاورد . کشاورز به علت بی پولی همین طوری الا بختکی بذری کاشت می کند وآنرا به امان خدا رها می کند چرا هزینه های عمل آوری به نحو درست و مهندسی هزینه های بالای دارد تاز کشاورز به زور گذران زندگی می کند

    1. نویسنده :ناشناس

      سلام این قیمت ۱۵تومن اصلان به عقل نمیاد وانتظارمان از آقای ریس جمهور این نبود انشاالله با پیگیریهای دلسوزان حامی کشاورزن به امید خدا اصلاح شود با ذکر صلوات بر محمدوآل محمد

    1. نویسنده :ناشناس

      انگار به کشاورز صدقه میدن،۲۰۰۰تومان گذاشتن روش،آیا محصولات ایران خودرو هم اینجوری افزایش قیمت دارد، ولا توهین به کشاورز است.

    1. نویسنده :ناشناس

      هیچ نهاد و دولت به فکر کشاورزان نیست، قیمت خودرو، آهن آلات، مصالح ساختمان از سیمان گرفته تا میل گرد، و سایر تولیدات کارخونه ای صعودیست و مرتب در حال افزایش، بنکدار طی یک ماه ملیاردی میشه، اما کشاورز باید مدام چوب اتاق فکر آقایون بخوره. قیمت خودرو هر وقت خواستن افزایش میدن، تا گندم به نرخ واقعی نرسه، کشاورزان، دیگر تمایلی به کشت گندم ندارن، لطفا کشاورزی را مثل دامداری نابود نکنیدا

    1. نویسنده :ناشناس

      یه مشت بی سواد رفتن اون بالا نشستن. هیچی هم بجز حساب پر پول خودشون براشون مهم نیست.نمیفهمن که کشاورز چیزی که در میاره هم باید خرج در بیاره هم نون یکسال زن و بچه هم زخیره کنه برای کشت سال دیگه.یه بچه اینو میفهمه.بعد میگن جمعیت کمه ازدواج کنید و فلان.بدبخت ملت با این اوضا میخوان از گشنگی بمیرن.بعد با گندم ۱۵تومنی چطور خونه و زندگی راه بندازن.

    1. نویسنده :ناشناس

      سلام گندم باید حداقل ۲۵۰۰۰هزار میشد تراکتور گرون، کود
      گرون همه چی گرون شده

    1. نویسنده :ناشناس

      کمتر از ۲۰تومان تغییر محسوب نمی‌شود. فقط خوراک دام میشود

      1. نویسنده :ناشناس

        باسلام آقای وزیر شما خودتون بالای مزارع اومدید تا الان خرج و ببینید یا ن ک قیمت علکی میزنید.اصلن میدونید کشاورز بذر و کود وسم وتا برداشت قرضی میاره بعد سر بذر و کود وسمی ک میاره سرشون سود میکشن اون هم ۳برابر مثلن کود کیسه ای اگه تعاونی ۱۵۰باشه آزاد۴۰۰ ک بخریم سر۴۰۰تومن.میدونی چقد میکشه تا برداشت ۴۰۰تومن ک میشه ۸۰۰تومن هر هکتاری اگه کودش بدی تا برداشت قانونی ۱۵کیسه ک پولشون میشه۱۲میلیون .جنابعالی ۱۵۰پول هر کیلو گندم
        و زدی اصلن پیش خودت نشستی فکر کردی ک این قیمت و زدی.وژدانن خودت و جا کشاورز بذار .ببین میشه این کارا.بعد کشاورز تو هر مرحله ای ک باشه ضرر میبینه منافع میدونی دست کیه.یا ن.دست دولت و دلال و سم فروش و سم فروش اگه نمیدونی بدون.

    1. نویسنده :ناشناس

      تصمیم گیرنده ها خودشون رو زدن به کری و کوری، تورم پارسال و امسال رو حساب نکردن. به قول فردوسی
      گر نا………. کشاورز باید گدایی کند

    1. نویسنده :ناشناس

      عدالت.وجدان.شرافت خریداریم با قیمت گندم وجدانتان شکر
      اون پول نون زن بچه مردمه چرا میبرین زن بچه دارین از خدا بی خبرها کیلوی ۳۰تومن هم باز کمه

    1. نویسنده :ناشناس

      نیسا‌‌سیاپا‌‌که‌۷تومن‌‌بود‌‌حالا‌‌شده ۴۵۰۰۰۰۰۰۰‌‌‌میلیون‌‌چقدر‌‌گران‌‌شده‌‌گندم‌‌چقدر‌‌گران‌شد‌‌هزینها‌‌بالا‌‌ست‌‌‌صرف‌‌‌نمی‌کند‌‌‌برای‌‌امسال‌‌‌۲۵‌‌هزار‌‌خوب‌‌است‌‌

    1. نویسنده :ناشناس

      جریمه‌‌ماشین‌‌۲۰۰تا‌‌۳۰۰‌‌ب آب ‌‌می‌‌گویند‌‌ولی‌‌گندم‌‌نباید‌‌۱۰۰هزار‌‌تومن‌‌بشود‌‌کیلو‌‌ی‌‌سیب‌‌‌۴۰‌‌تا۵۰‌‌تومن‌‌است

    1. نویسنده :ناشناس

      سلام جناب وزیرخودتو جای کشاورز بذار وجدان چیزخوبیه از کشاورز ضعیفتر ندیدی ای داد ای بیداد
      امان از این همه ظلم خدا براه راست هدایتت فرماید

      1. نویسنده :ناشناس

        چرا در دولت قبلی اینجور اعتراض نکردید؟ با آمدن ساداتی بیسواد قیمت گندم از ۲۵۰۰ به۱۲ والان هم به۱۵ هزار رسیده ، انصاف هم داشته باشیم خوبه، کمی هم بفکر مصرف کننده باشید یه بیسکویت۱۰۰ گرمی شده۱۵هزار. آیا حقوق کارمندان هم جهانی است که قیمت گندم بایدجهانی باشه؟

    1. نویسنده :ناشناس

      سلام قیمت گندم پایین تراز25هزار تومان هیچ سودی برای کشاورز ندارد چرا تیشه میزنید به ریشه خودتان یکم آینده نگری هم خوبه مگر جنگ روسیه نبود مواد غذایی سربه فلک کشید و حالا هم هیچ حسابی نیست و معلوم نیست فردا چه میشود هر روزی ممکن هست اتفاق خاصی تو دنیا پیش بیاد که قهطی نان هم بیافتد از کشاورز حمایت کنید که سالهای بعد توان کشت داشته باشد وتا شما هم تو بدترینرین شرایط جهان بتونید سرپایه خودتون بمونید الان جنگ جنگه غذاست

    1. نویسنده :ناشناس

      قیمت پایین تر از25هزارتومان صرفی برای کشاورز ندارد ازکشاورز حمایت کنید وتیشه به ریشه مملکت نزنید الان جنگ جنگه غذاست

    1. نویسنده :ناشناس

      سلام بر کارشناسان خدا قوت آفرین کشاورز کمک کنید خوشحال شدیم تضمینی قیمت گندم ۲۵هزار تومان باشد هزینه کشاورزی بالا است مرگ بر سخنگوی دولت ….

    1. نویسنده :ناشناس

      ما برداشت کردیم به خاک سیاه نشستیم
      خدا ازتون نگذره

    1. نویسنده :ناشناس

      به خاک سیاه نشستیم
      خدا ازتون نگذره

    1. نویسنده :ناشناس

      گندم رو زیر ۲۵ هزار تومان نزنید چون کشاورزان گندم خود رو جلو گاو و گوسفند میندازند یا انبار می‌کنند. و کشور دچار کمبود غلات و خیلی محصولاتی ک با غلات درست میشن می‌شود و قحطی بوجود میاد.و مجبور میشین اگه تازه بتونید با قیمت چند برابر گندم وارد کنید.

    1. نویسنده :ناشناس

      ازمنطقه جنوب کرمان شهرستان رودبارجنوب:
      بذردولتی برای کشت کیلویی ۱۷..نوارتیپ حلقه ای ۶۰۰..پول آبیاری برجی ۶میلیون..سم علف ۷میلیون..سم سن۵میلیون مصارف کود پتاس وغیره و ….۵۰میلیون کمباین هکتاری ۴میلیون…کمپرسی هرسرویس۶میلیون برداشت درهکتاری ۴تن حداکثرش ده هکتار من۳۲۰میلیون خرجش شده ۶۰۰تومن برداشت بااین قیمت وبرای کشت بعدی باید برم قرض کنم جناب آقای رئیسی ..جناب آقایون مسئولین لطفا پیگیری کنید اصلا ماروشرمنده کردین بااین قیمت ۱۵تومن اصلا ماکشاورزاافزایش قیمت نخواستیم فقط قیمت نهادهای کشاورزی برگرده به همون قبل نوارتیپ بشه قیمت قبل بذرسم کود

    1. نویسنده :ناشناس

      آدام اسمیت(پدرعلم اقتصاد)میکویدبه کارگیری مشترک طبیعت وکاروسرمایه موجب رونق وشکوفایی اقتصاد میشود.علامه علی ااکبردهخدامیگویدآدام اسمیت وجان مینیاردکینزو…مغ خرخورده اند.بایدبیایندازعمله دربارمحمدعلیشاه علم اقتصادیادبگیرند.مثلاخزانه خالیست. ستورمیدهند500قبضه اسلحه ازقورخانه د ولتیمخفیانه ازقرارهرقبضه10تومان به مردم بفروشن دنام وآدرس خریدارانرایادداشت نمایند.تااینجا5000تومان واردخزانه شد.پس ازمدت ک تاهی اعلامیه ازدربارصادرمیشودگه طبق اطلاعات موثق عداه ای ازخدابی خبربرای براندازی حکوت ظل الاهی محمدعلیشاه اقدام به تهیه اسلحه نموده اند.تفنگهارا زخریدارن پس میگیرند هرخریداررا10ت مان جریمه میکنند.بدون هیچ هزینه ای10هزارتومانوان واردخزاه میشود.اقتصاداینست نه آنکه آدام اسمیت میگوید.توخودحدیث مفصل بخوان ازاین مجمل

    1. نویسنده :ناشناس

      به نظرمن قیمت گندم را اینقد بالا ببرید تا هیچکس نتواند یه بسکویت بخره. گندم و خاویار به یه نرخ باشه گندمکاران راضی میشوند چون خیلی زحمت میکشند یکروز میکارند یکروز هم درو میکنن.باران هم که بادعای گندمکاران میاد

    1. نویسنده :ناشناس

      یه‌‌لوپ‌لوپ‌جایزش‌‌بیشتر‌میشد‌‌من‌کشاورزم‌پفک‌چیتوزی‌
      پارسال‌تا‌امسال‌ده‌هزار‌‌حتی‌بیشترم‌رفته‌روش‌ولی‌گندوم‌ما
      کشاورزای‌بدبخت‌‌بالطف‌مسئولین‌‌که‌دوهزارجایزه‌دادن‌
      سه‌هزار‌رفته‌روش‌‌که‌اینم‌‌وقت‌تحویل‌به‌سیلو‌با‌عفت‌و.چیزای‌
      دیگه‌‌نمیدنش‌من‌که‌گندم‌که‌دارم‌به‌سیلو‌نمیدم‌‌کمتراز‌25هزار‌
      نمیفروشم

    1. نویسنده :ناشناس

      ای داداشا کو دولت یه بی سواد گذاشتن مسول که نمیتونه خودکاردست بگیره مدیریت بلدبود این نبود وضع مملکت کشاوزی ازسرناچاری بدبختیه زیر۲۵صرفه نداره خودشون خوب میدونن