اقتصادسنج
  • اخبار روز
    • اجتماعی
    • اقتصادی
    • بین الملل
    • سیاسی
  • خودرو
  • طلا و ارز
  • قیمت سنج
  • اخبار بورس
  • مسکن
  • سلامت و بهداشت
  • بانک و بیمه
  • فناوری
  • کشاورزی
  • اقتصاد
  • انرژی
    • آب
    • برق
    • پتروشیمی
  • اخبار ورزشی
  • اخبار استانها
    • تهران
    • آذربایجان شرقی
    • آذربایجان غربی
    • اردبیل
    • اصفهان
    • البرز
    • ایلام
    • بوشهر
    • چهارمحال و بختیاری
    • خراسان جنوبی
    • خراسان رضوی
    • خراسان شمالی
    • خوزستان
    • زنجان
    • سمنان
    • سیستان و بلوچستان
  • شبکه های اجتماعی
  • رپورتاژ آگهی
اقتصادسنج
  • اخبار روز
    • اجتماعی
    • اقتصادی
    • بین الملل
    • سیاسی
  • خودرو
  • طلا و ارز
  • قیمت سنج
  • اخبار بورس
  • مسکن
  • سلامت و بهداشت
  • بانک و بیمه
  • فناوری
  • کشاورزی
  • اقتصاد
  • انرژی
    • آب
    • برق
    • پتروشیمی
  • اخبار ورزشی
  • اخبار استانها
    • تهران
    • آذربایجان شرقی
    • آذربایجان غربی
    • اردبیل
    • اصفهان
    • البرز
    • ایلام
    • بوشهر
    • چهارمحال و بختیاری
    • خراسان جنوبی
    • خراسان رضوی
    • خراسان شمالی
    • خوزستان
    • زنجان
    • سمنان
    • سیستان و بلوچستان
  • شبکه های اجتماعی
  • رپورتاژ آگهی
صفحه اصلی/اخبار روز/جزئیات بخشنامه مزد ۱۴۰۳/ سقف حقوق کارگران چقدر شد؟

جزئیات بخشنامه مزد ۱۴۰۳/ سقف حقوق کارگران چقدر شد؟

مطابق موارد بیان‌شده در بخشنامه مزد ۱۴۰۳, این مصوبه قابلیت اجرا از ابتدای سال جاری را دارد و مبنای محاسبه کارگران مشمول قانون کار (اعم از قرارداد دایم یا موقت) می‌بایست این مصوبه...

آوریل 2, 2024
76 بازدیدها

اقتصادسنج| مطابق موارد بیان‌شده در بخشنامه مزد ۱۴۰۳, این مصوبه قابلیت اجرا از ابتدای سال جاری را دارد و مبنای محاسبه کارگران مشمول قانون کار (اعم از قرارداد دایم یا موقت) می‌بایست این مصوبه باشد.

مطابق بخشنامه ابلاغی مزد 1403 از سوی صولت مرتضوی, وزیر کار از فروردین ماه 1403, این مصوبه قابلیت اجرایی دارد و دستمزد کارگران باید مطابق این مصوبه محاسبه شود.

مطابق موارد بیان‌شده در این بخشنامه, افزایش حقوق کارگران اعم از قرارداد دائم یا موقت نیز مانند این بخشنامه محاسبه می‌شود؛

1 ـ از اول سال 1403 حداقل مزد روزانه با نرخ یکسان برای کلیه کارگران مشمول قانون کار (اعم از قرارداد دایم یا موقت) مبلغ 2.388.728 ریال (دو میلیون و دویست و هشتاد و هشت هزار و هفتصد و بیست و هشت ریال) تعیین می‌گردد، همچنین از اول سال 1403 سایر سطوح مزدی نیز روزانه 22درصد مزد ثابت یا مزد مبنا (موضوع ماده 36 قانون کار) به‌اضافه روزانه 230.026 ریال نسبت به آخرین مزد در سال 1402 افزایش یابد.

تبصره: با اعمال افزایش این بند مزد شغل کارگران مشمول طرح‌های طبقه‌بندی مشاغل مصوب وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نیز مزد ثابت سایر کارگران نباید از مبلغ 2.388.728 ریال (دو میلیون و دویست و هشتاد و هشت هزار و هفتصد و بیست و هشت ریال) بند (1) کمتر شود.

2 ـ به کارگرانی که در سال 1403 دارای یک سال سابقه کار شده یا یک سال از آخرین دریافت آخرین پایه سنواتی آنان گذشته باشد؛ روزانه 70000 ریال به‌عنوان پایه (سنوات) پرداخت خواهد شد.

تبصره 1: پرداخت مبلغ مربوط به پایه سنواتی کارگران مشمول طرح‌های طبقه‌بندی مشاغل مصوب وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با در نطر گرفتن رقم فوق‌الذکر برای گروه یک با توجه به دستورالعمل و جداول اعلامی توسط اداره‌کل روابط کار، جبران خدمت و بیمه بیکاری صورت می‌گیرد.

تبصره 2: به کارگران فصلی نسبت به مدت کارکردشان در سال 1402، میزان مقرر در این بند یا تبصره یک آن حسب مورد تعلق خواهد گرفت.

تبصره 3: براساس مصوبه مورخ 1402/12/28 شورای‌عالی کار و در راستای تقویت مهارت‌محوری و بهره‌مندی تمامی کارگران دارای قرارداد دائم و موقت مشمول قانون کار که دارای یک سال سابقه کار شده و یا یک سال از دریافت آخرین پایه (سنوات) آنان در همان کارگاه گذشته باشد، اعم از اینکه حق سنوات یا مزایای پایان کار خود را تسویه حساب کرده باشند یا خیر، مشمول دریافت پایه (سنوات) خواهند بود.

3 ـ بر اساس مصوبه مورخ 1387/07/21 شورای‌عالی کار و در جهت افزایش رضایتمندی کارگران و کارفرمایان و به‌منظور تثبیت و تسرّی به تمامی کارگران اعم از دائم و موقت مقرر شد از ابتدای سال 1402 کمک‌هزینه اقلام مصرفی خانوار به‌عنوان مزایای رفاهی و انگیزه‌ای موضوع تبصره 3 ماده 36 قانون کار بابت هر کارگر (اعم از متأهل یا مجرد) ماهانه مبلغ 14.000.000 ریال از سوی کارفرمایان به آنان پرداخت گردد.

4 ـ مبلغ کمک‌هزینه مسکن کارگری مطابق سال گذشته ماهانه 9.000.000 ریال (نه میلیون ریال) می‌باشد تا از فروردین ماه سال 1403 توسط کارفرمایان پرداخت گردد.

5 ـ مبلغ حق تأهل ماهانه 5.000.000 ریال (پنج میلیون ریال) برای کارگران متأهل اعم از مرد یا زن تعیین تا از فروردین ماه سال 1403 از سوی کارفرمایان پرداخت شود.

6ـ ضوابط مربوط به چگونگی نحوه اعمال افزایش مقرر در بند (1) و تبصره یک بند (2) در کارگاه‌هایی که دارای طرح طبقه‌بندی مشاغل می‌باشند و نیز در مورد کارگران کارمزدی و همچنین چگونگی ارتقاء طبقه شغلی به‌موجب دستورالعمل‌های اداره‌کل روابط کار، جبران خدمت و بیمه بیکاری خواهد بود.

7 ـ مقررات این مصوبه شامل حال دانش آموزان و دانشجویانی که در ایام تعطیلات تابستانی در سال 1403 به‌طور موقت در کارگاه‌ها اشتغال می‌یابند نخواهد شد.

8 ـ واحدهای مشمول قانون کار به‌منظور ایجاد رابطه هرچه بیشتر بین مزد و مزایا با بهره‌وری و تولید و ایجاد انگیزه در بین کارکنان خود، علاوه بر اجرای این مصوبه می‌توانند نسبت به افزایش و برقراری مزد و مزایا در قالب موافقت‌نامه‌های کارگاهی و پیمان‌های دسته‌جمعی و پس از تأیید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اقدام نمایند.

تبصره: سقف پرداختی به کارگران مشمول قانون کار شاغل در مؤسسات و نهادهای عمومی غیردولتی و شرکت‌های غیردولتی وابسته به صندوق‌های بیمه‌ای و بازنشستگی با رعایت قوانین و مقررات عمومی کشور حداکثر (7) برابر حداقل مزد ماهانه یعنی حدود 50 میلیون تومان است.

اخبار مرتبط

قیمت مرغ امروز ۱۶ مهر ۱۴۰۵/ فیله مرغ ۷۲۰ هزار تومان شد
قیمت گوشت قرمز امروز ۱۶ مهر ۱۴۰۵/ ران ممتاز گوسفندی ۲.۲ میلیون تومان...
قیمت ماهی امروز ۱۶ مهر ۱۴۰۵/ نرخ انواع ماهی و میگو در بازار
قیمت دلار، یورو و انواع ارز امروز ۱۶ مهر ۱۴۰۵+ جدول قیمت ها
۳ آلت‌کوین هوش مصنوعی که می‌توانند موج صعودی بعدی کریپتو را رهبری کنند
پارادوکس ساماندهی حساب‌ها/ وام به شرط افتتاح حساب جدید؟
فهرست دستگاه‌های حاضر در آزمون تبدیل وضعیت استخدامی منتشر شد
چک رمزدار در آستانه حذف کامل/ توقف پذیرش از دی‌ماه

بدون نظر! اولین نفر باشید

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


آخرین اخبار ایران

قیمت خودروی جدید MVM X5 اعلام شد
چرا قیمت دلار با وجود عرضه ارز همچنان افزایشی است؟
سامانه مالیاتی آماده ارائه خدمات به اشخاص غیرتجاری شد
جزئیات تصمیم جدید درباره مالیات ساخت‌وفروش مسکن
بازگشت قیمت خودرو به پلتفرم‌های آنلاین/ بازار خودرو در مسیر صعودی
جزئیات دستورالعمل جدید تأسیس و فعالیت صندوق‌های قرض‌الحسنه
شرایط فروش دو محصول سایپا اعلام شد
قیمت جدید پرفروش‌ترین تبلت‌های هفته سوم مهر ۱۴۰۵
قیمت مرغ امروز ۱۶ مهر ۱۴۰۵/ فیله مرغ ۷۲۰ هزار تومان شد
قیمت گوشت قرمز امروز ۱۶ مهر ۱۴۰۵/ ران ممتاز گوسفندی ۲.۲ میلیون تومان...
قیمت ماهی امروز ۱۶ مهر ۱۴۰۵/ نرخ انواع ماهی و میگو در بازار
قیمت جدید پرفروش‌ترین نوت‌ بوک‌‌ های هفته سوم مهر ۱۴۰۵

خبر ورزشی

آمپول‌های لاغری؛ ناجی زنان پلی‌کیستیک یا تهدیدی خاموش برای سلامت؟

آمپول‌های لاغری؛ ناجی زنان پلی‌کیستیک یا تهدیدی خاموش برای سلامت؟

هرآنچه باید درباره غلظت خون بدانید

غلظت خون چه علائمی دارد و چگونه تشخیص داده می‌شود؟

مکمل برای بهبود خواب

۵ مکمل برای بهبود خواب/ از ملاتونین و منیزیم تا گیاهان دارویی

چرا خوابمان حوالی ۳ صبح قطع می‌شود؟

ساعت ۳ صبح و پایان خواب؛ بدن چه پیامی می‌دهد؟

پارکینسون بیماری خاص محسوب می‌شود؟ جزئیات حمایت بیمه‌ای و هزینه‌های درمان

پارکینسون بیماری خاص محسوب می‌شود؟/ جزئیات حمایت بیمه‌ای و هزینه‌های درمان

اقتصادسنج

اقتصادسنج رسانه خبری–تحلیلی در حوزه اقتصاد است که با هدف ارائه اخبار دقیق، تحلیل‌های قابل‌اعتماد و تصویر روشنی از وضعیت اقتصاد ایران شکل گرفته است. ما تلاش می‌کنیم اطلاعات اقتصادی را ساده، قابل‌فهم و به دور از پیچیدگی‌های رایج ارائه کنیم تا برای همه مخاطبان قابل استفاده باشد.

خبر فوری

مسکن . ساختمان

جزئیات تصمیم جدید درباره مالیات ساخت‌وفروش مسکن

بازگشت قیمت خودرو به پلتفرم‌های آنلاین/ بازار خودرو در مسیر صعودی

دسترسی سریع

  • صفحه نخست
  • اقتصادی
  • بین الملل
  • اجتماعی
  • سیاسی
  • اخبار استانها
  • فناوری
  • تماس با ما

مجوز ها

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به پایگاه خبری اقتصادسنج است. بازنشر مطالب صرفا با اجازه کتبی مجاز است.