جمعه, ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-17
کد خبر: 53711 |
تاریخ انتشار : ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۲ |
ارسال به دوستان
پ

بسیاری از متقاضیان از طرح فروش خودرو حذف شدند!/ دود اختلال و عدم اطلاع رسانی درست سامانه یکپارچه در چشم مردم

با این حال، بسیاری از متقاضیان پس از ورود به سامانه یکپارچه علاوه بر روبرو شدن با اختلال در سامانه، صرفا با گزینه «انصراف از طرح» مواجه شده و این گزینه را انتخاب کردند؛ انتخاب این گزینه همانا و حذف کامل آن ها از طرح همانا.

 

اقتصادسنج؛ به نظر می رسد داستان های سامانه یکپارچه خودرو تمامی ندارد و مشکلات جدیدی را برای متقاضیان خرید خودرو ایجاد کرده است.

با اعلام نوبت دهی متقاضیان سامانه یکپارچه عرضه خودرو از سوی خودروسازان مشخص شد که تقاضای زیادی برای ۵ مدل خودرو ایجاد شده و زمان تحویل این خودروها به سال ۱۴۰۳ موکول شده است. همین امر با اعتراض متقاضیان خرید خودرو روبه رو شد که در نهایت وزارت صمت اعلام کرد که متقاضیان از امروز ۵ اردیبهشت ماه به مدت ۵ روز می‌توانند با ورود به سامانه یکپارچه خودرو با ۵ اولویت نسبت به تغییر انتخاب اول خود اقدام کنند.

با این حال، بسیاری از متقاضیان پس از ورود به سامانه یکپارچه علاوه بر روبرو شدن با اختلال در سامانه، صرفا با گزینه «انصراف از طرح» مواجه شده و این گزینه را انتخاب کردند؛ انتخاب این گزینه همانا و حذف کامل آن ها از طرح همانا.

این در حالی است که برخلاف آنچه اعلام شد، در شب پنجم اردیبهشت گزینه «لغو سفارش» که برای تغییر خودرو در نظر گرفته شده بود، فعال شد.

یکی از مخاطبان اقتصادسنج در این رابطه عنوان کرد: «دقایق اول که وارد شدم فقط گزینه انصراف داشت منم زدم که دوباره انتخاب کنم دیگه اجازه اولویت نداد.
به خدا پولشو با سختی جور کردم. یعنی ما باید چوب اشکال سیستمی شما رو هم بخوریم. کسی نیست جواب ما ها رو که تعدادمون کم نیست رو بده؟»

از سوی دیگر، قاعدتا متولیان مربوط به سامانه یکپارچه باید پیش از این مراحل صفر تا صد تغییر خودرو در سامانه یکپارچه را به اطلاع مردم می رساندند که چنین اقدامی نیز صورت نگرفت و در نهایت منجر حذف بسیاری از متقاضیان از طرح فروش خودرو شد.

مخاطب دیگری گفت: «من به جای لغو سفارس، اشتباهاً انصراف از طرح رو زدم و دیگه بهم اجازه ثبت سفارش با اولویت جدیدو نمیده چه کنم؟»

در ادامه برخی نظرات و پیام های مخاطبان اقتصادسنج آورده می شود:

– «من برای تغییر خودرو به جای لغو سفارش، اشتباهاً انصراف از طرح رو زدم و دیگه بهم اجازه ثبت سفارش با اولویت جدید رو نمیده. چه کار میشه کرد»

– «تو تمام جاها گفتید انصراف بدید خودرو جدید انتخاب کنید حالا ما انصراف دادیم دیگه نمیشه ثبت سفارش کرد کی باید پاسخگو باشه
این کارا چیه سر مردم در میارید».

-«منم همین اشتباه رو کردم نمیدونم چکار کنم ، زده بود از قبلی انصراف بده منم رفتم انصراف زدم ، الان میبینم باید لغو سفارش میزدم».

-«تورو خدا داعم پیام بدید شاید ماها که اشتباها انصراف رو زدیم رو دوباره اجازه انتخاب بدن کلی بدبختی کشیدیم که این پولو جور کردیم».

– «سلام. من برای تغییر خودرو و زماندتحویلش از زمستان ۱۴۰۳، به جای لغو سفارس، اشتباهاً انصراف از طرح رو زدم و دیگه بهم اجازه ثبت سفارش با اولویت جدیدو نمیده، متاسفانه. راهنماییم کنید که چه کنم؟! خیلی با مکافات پول اولیه رو جورش کرده بودم تا بتونم ماشین بگیرم. خیلی…».

 

 

 

 

 

    برچسب ها:
به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    تعداد نظرات منتشر شده: 4
    1. نویسنده :ناشناس

      سلام ، انگار عمدی مردم رو به مسیر انصراف هدایت کردن، خدا ازشون نگذره با این سایت مزخرفشون، یعنی نمیتونن یه سایت درست و حسابی طراحی کنن که مرحله ای بشه کار رو انجام داد؟ حالا کی جوابگوی این همه انتطار ما باید باشه،

    1. نویسنده :ناشناس

      سلام
      کاربر تا وارد سایت میشید با گزینه انصراف مواجه و به اشتباه تصور میکنه برای تغییر خودرو باید انصراف بده این یه حقه طراح سایته
      از وزارت صمت میخواهیم اجازه برگشت از انصراف رو به مردم بده.

    1. نویسنده :ناشناس

      سلام من هم یه همچین بلایی سرم امده ،حالا هم نمی دونم حالا چکار کنم ،هرکسی که راهکار بلده راهنمایی کنه

    1. نویسنده :ناشناس

      سلام بنده گزینه لغو سفارش رو زدم ولی با این وجود انصراف از خرید رو برام نوشته.