جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-26
کد خبر: 59822 |
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۰ |
ارسال به دوستان
پ

حرف های عجیب رئیس اتحادیه مشاوران املاک/ دولت چرا با درآمد ۲ میلیون مشاور املاک بازی می‌کند؟/ مشاوران املاک زد و بند نمی کنند!

رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران، نقش مشاوران املاک در افزایش تورم حوزه مسکن را تکذیب کرد و گفت: درباره اینکه مشاوران املاک با زد و بند با فروشنده، ملک را با قیمتی بالاتر می‌فروشند؛ به شخصه چیزی نشنیده‌ام؛ اما ناظران و بازرسان اتحادیه اگر با چنین موضوعی مواجه شوند، قطعاً واکنش لازم را نشان خواهند داد.

اقتصادسنج| رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران، نقش مشاوران املاک در افزایش تورم حوزه مسکن را تکذیب کرد و گفت: درباره اینکه مشاوران املاک با زد و بند با فروشنده، ملک را با قیمتی بالاتر می‌فروشند؛ به شخصه چیزی نشنیده‌ام؛ اما ناظران و بازرسان اتحادیه اگر با چنین موضوعی مواجه شوند، قطعاً واکنش لازم را نشان خواهند داد.

در شرایطی که قیمت مسکن در چند سال اخیر رشد چند صد درصدی را به خود دیده است و مردم خرید خانه را سخت‌تر از سخت می‌بینند، اینکه به هر دلیلی هزینه مضاعف تری بپردازند، نمی‌تواند قابل قبول باشد.

اخیرا در تهران مشاهده شده است که برخی مشاوران املاک خود عامل گرانی مسکن در پایتخت شده‌اند به گونه‌ای که به فروشنده این تضمین را می‌دهند که ملک او را بفروشد به شرط آنکه مبلغی بر هر متر مسکن بیافزایند و این خود عاملی بر افزایش قیمت هر متر مسکن شده است.

در همین رابطه کیانوش گودرزی درباره رفتار منفعت طلبانه برخی از مشاوران املاک اظهار داشت: درباره اینکه مشاوران املاک با زد و بند با فروشنده، ملک را با قیمتی بالاتر می‌فروشند، به شخصه چیزی نشنیده ام، اما ناظران و بازرسان اتحادیه اگر با چنین موضوعی مواجه شوند، قطعاً واکنش لازم را نشان خواهند داد، چرا که قیمت خانه به خودیِ خود گران‌تر از حد تصور است و اگر به هر دلیلی خریدار ملزم به پرداخت مبلغ بیشتری باشد، به هیچ وجه قابل قبول نیست و اتحادیه چنین اجازه‌ای را نخواهد داد.

نسبت به سوءاستفاده‌های احتمالی مشاوران املاک حساسیم

رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران در ادامه گفت: اینکه مشاوران املاک بخواهند به هر طریقی سوءاستفاده‌ای داشته باشند، چیزی نیست که بتوانیم نسبت به آن بی توجه باشیم. همین الان کمیسیون بازرسی در مناطق مختلف تهران داریم که فعالیت مشاورین املاک را به صورت دقیق رصد می‌کند که این بررسی هم شامل واحدهای مجاز پروانه دار و هم بی پروانه‌ها می‌شود. البته اگر شکایتِ شاکی خصوصی در میان باشد، حتی ممکن است که کار به پلمپ واحد املاکی هم برسد؛ اما اینکه قاطبه مشاورین املاک را متهم به بی اخلاقی برای درآمد بیشتر کنیم؛ از طرف اتحادیه پذیرفتنی نیست.

وی درباره ازدیاد واحدهای مشاورین املاک در سطح تهران اظهار داشت: اتحادیه برای ارائه جواز به مشاورین همه اسناد و مدارک را به دقت کنترل می‌کند و احراز هویت و بازرسی‌های لازم را انجام می‌دهیم تا اشتباهی رخ ندهد. البته نظارت اتحادیه نظارت «پسین» است، یعنی بعد از صدور مجوز فعالیت، مشاورین را رصد می‌کنیم که البته این کار ما را سخت کرده است. اما اینکه گفته می‌شود، بعد از گرانی مسکن همه مشاغلین به سمت معاملات املاکی می‌آیند، صحت ندارد. در واقع صدای دهل از دور خوش است و اینطور نیست که با یک مجوز مشاوره املاک اتفاق بزرگی برای درآمد اقتصادی افراد به وجود بیاید. این شایعه در حالی مطرح می‌شود که املاکی‌ها همین الان رکود را تحمل می‌کنند و خرید و فروش قابل توجهی صورت نمی‌گیرد. مگر یک مشاور در سال چند قرارداد می‌بندد که افراد برای ورود به این کار حریص شوند؟

گودرزی درباره شرایط لازم برای اخذ جواز مشاوره املاک توضیح داد: مشکل ما هم همین است که در هنگام صادر کردن جواز، کارشناسی لازم صورت نمی‌گیرد و حدود هم رعایت نمی‌شود. البته شما هم که خبرنگار هستید، می‌توانید برای سند املاکی خود اقدام کنید، چرا که سختگیری موجب فساد می‌شود. با این حال همه باید در لوای قانون بتوانند وارد این کار شوند. درباره روی آوردن مردم به این صنف نیز باید بگویم، طبق آمار از ۶ سال پیش حدود ۲۰۰ مشاور به مشاوران املاک کشور افزوده شده است.

سامانه معاملات رایگان مسکن توسط دولت موجب هرج و مرج در بازار می‌شود

رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران در بخش دیگری از گفتگوی خود درباره راه‌اندازی سامانه‌ای از سوی دولت برای انجام معاملات ملکی میان موجر و مستاجر به صورت رایگان، که آینده شغلی مشاوران املاک را با مخاطره مواجه کرده است نیز گفت: قبل از هر نکته‌ای باید بگویم، این طرح فقط برای رهن و اجاره است و شامل خرید و فروش نمی‌شود. با این حال اتحادیه به این طرح ایراد زیادی را وارد کرده است، یعنی وقتی سامانه اتحادیه مشاورین املاک از فعالیت واحدهای غیرمجاز جلوگیری می‌کند، به چه دلیل می‌خواهید درآمد حدود ۲ میلیون نفری را که از این راه ارتزاق می‌کنند، کم کنید و بار منفی را روی دوش‌شان بگذارید.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی این سامانه از سوی دولت هرج و مرج حوزه مسکن را در فضای مجازی موجب می‌شود، گفت: به جای این کارها باید سامانه فعلی املاک و مستغلات تقویت شود تا از این طریق قانونمندی بیشتری را شاهد باشیم.

گودرزی در پایان گفت: اینکه بخواهیم در لوای ساماندهی و قانونمداری، فضا را برای بی انضباطی فراهم کنیم و هزینه‌های گزافی را موجب شویم، به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    تعداد نظرات منتشر شده: 61
    1. نویسنده :ناشناس

      ترا به هرکه نپرستید دست این مشاور املاک ها راه از میان بردارید اگر توانستید یک سری به ساختمان اتحادیه بزنید ببینید چه دم و دستگاهی برای خودشان درست کرده اند آن رئیس اتحادیه اصلا یک ابر قدرتی است برای خودش و از دست بوسی شاهانه خیلی خوشش می آید
      یک قراردادی تنظیم کرده اند که تمام مسئولیت رااز
      خودشان سلب کرده و می گویند ما مرده شور هستیم به جهنمی و بهشتی طرفین کار نداریم
      اگر هر مشکلی پیش بیاد خودتان بروید از طریق دادگاه حل کنید

    1. نویسنده :ناشناس

      مشاورین املاک ملت را بیچاره کردند طرف به امید مشاور املاک شرخر میاورد ابروی مستجر با تهدید میبرد که خونه را خالی کنه بعد مستجر جدید می اورد هرقیمتی دلش خواست اجاره می دهد املاک برایشان یک زد وبند علیه مستجر است وقتی قانون نیست خونه ساخت ۲۰ سال پیش را ۳۰۰یا ۴۰۰پول پیش وده بیست ملیون اجاره ایا این انسانیت است بازار سیاه درست می کنند به اسم گرانی تورم را نیخواهند از مستجر بگیرند اگر قانون باشد هیچ املاکی همچین غلط کاری نمی کند

    1. نویسنده :ناشناس

      واقعا این آقا مردم را چی فرض می کند میگه از شش سال پیش ۲۰۰مشاور املاک وارد این کارشده جای بسی خنده است مرد حسابی بیا پردیس ببین چندتا مشاور املاک وجود دارد هرکه از راه رسیده شده مشاور املاک حال آدم بهم می خوره از این املاکی ها پس درآمدش خوب هست که این همه املاکی در این شهر وجود دارد وبه حق خود هم راضی نیستند

    1. نویسنده :ناشناس

      چون مشاوران املاک دزدن کلاهبردارن دروغگو هستن نمونه اش املاک رضایی دریای ۲۸ محمودآباد و املاک سرمایه میدان سلیمانی محمودآباد و املاک فردا از هدایتی در ایزد شهر یه سر بزنید سر چند نفر کلاه گذاشتن

    1. نویسنده :ناشناس

      اقا چقد دروغ میگید تا کی اقا زدو بند دارن اگر نقشی توی کرانی مسگن نداشتن پس چطور قیمت رهن و اجاره بالا رفت مکه املا ک مثل کارشناس نیست متونست به مالک بکه و از بالا رفتن پول پیش واجاره جلو کیری کند ولی هیچ وقت این کارو نمی کند چون به ضرار املاکی است چون توی معاملات سود خوبی میبرن خلاصه املاک نمایند مالک ومستاجر نیست نقش دلال و بازی میکنه

    1. نویسنده :ناشناس

      بهترین کاری که این حکومت توی این ۴۴ سال کرده، همین کد رهگیری مجانی از طریق سازمان مسکن و شهر سازی بوده

    1. نویسنده :ناشناس

      واحد بنده را طوری املاک با واسطه خرید و بدون اینکه خریدار را بنده ببینم فروختند طوری که الان ۵ساله مستاجرم.حاصل ۳۵ ساله زحمت کارگری و زحمت کشی یک خانواده را املاک خورد آبی هم روش.بزرگترین مافیای مسکن املاکیها هستند باید جمع آوری و فکر دیگری برای مسکن کرد.البته صد سال دیگر چون……..

    1. نویسنده :ناشناس

      باید مثل سنوات گذشته که بر سر در همه معاملات املاکی ها نوشته شده بود نه به قیمت‌های نامتعارف دو باره باید همچنین گارزاری راه اندازی شود وبیش از دو میلیون نفر که از این حرفه ارتزاق میکنند نشان از در آمد زایی بالای این حرفه که بعضا هیچگونه مسئولیتی در قبال مشکلات واختلافات پیش آمده ندارند

    1. نویسنده :ناشناس

      سلام و فقط و فقط مشاوره‌ای امکلاک قیمتهارو بالا می‌برند آقای گودرزی ریس اتحادیه. یک مثال واقعی به فروشنده میگوید من ملک شما را بالاتر این که شما میخوای میفرشم وانقدر بالا بود بدهید از طرف دیگه به خریدار قیمت بالامیده ومیگه حالا اگر انقدر بخرم انقدرتومن بالا بود بدیید .برای خود من خود من همین پیش آمد. آقای محترم دست بردارید.صدای دهل خیلی نزدیک هست…..

    1. نویسنده :ناشناس

      ای جانم چه دروغگوی باحالی فکر کنم یا کوری یا کری یا خودتو زدی به نفهمی البته هرسه تاجی فکر کنم خون مردمو کردین تو شیشه

    1. نویسنده :ناشناس

      خدا ریشه این شغل را بگنه که عامل حداقل چهل درصد اجاره همینها هستند . همه مستاجرین چوب این شغل که اکثرا کیثیفن خوردن

    1. نویسنده :ناشناس

      دولت کار خوبی میکند اینکار رو بایستی چند سال قبل انجام میدادند تا شما اینقدر مفت خوری و دوز کلک بازی در نمی اوردید .دولت ادامه بده …….

    1. نویسنده :ناشناس

      فقط این رو میدونم‌ اگر معاملات دست دولت باشه خیلیییییی گرونتر میشه

    1. نویسنده :ناشناس

      دلال بازی شغل نیست و به قول ایشان دومیلیون نفردارند ارتزاق می‌کنند و بعضی واقعا مانند کنه به گوشت و پوست مستاجر فلک زده افتاده اندگفته های ایشان مانند کسی است که انگار اصلاً دراین مملکت زندگی نمیکندعین کبک سرشان رازیربرف کرده اندواقعا کار مفید بعضی ازاینهاچیست به جز زبان بازی وسیگار کشیدن وچای خوردن

    1. نویسنده :ناشناس

      آقای رئیس املاک بدترین آدما شما هستین‌هم بیسوادین هم نامرد و کلاه بردار نامردی تمام زیر شما احمق ها هست شما بدون هیچ سواد و منطق همتون وضع خوب شدین

    1. نویسنده :ناشناس

      کشور رو نابود کردن املاک‌ ها چطور نشنیدی

    1. نویسنده :ناشناس

      حدود قیمت هرملک واجاره آن ملک بایددرجایگاه خاصی ثبت شود،وبلاک تعیین ارزش داده شود تا….والا….

    1. نویسنده :ناشناس

      بنده سی ساله مشاورهستم ؛ این کار دلالی است و متاسفانه مملکت ما روی دلالی اداره میشه ؛ وقتی بادلالی آدم جابجامیکنند دیگه ملک پسته جای خود دارد؛ تربخدا اتحادیه ها ؛ خانه های اصناف راجمع کنید؛ بگذاری مثل حجاب هرکس هرجوردلش میخواهد کارکند؛ گورپدر من انقلابی ؛؟!

    1. نویسنده :ناشناس

      کار املاک گران فروختن ملک پور نتیجه سود بیشتر است

    1. نویسنده :ناشناس

      آدمی که خوابه می‌شه بیدارش کرد ولی اونیکه خودش رو زده‌ به خواب نمی تونی بیدارش کنی . این آقای رئیس مشاورین املاک توهم زده‌ و داره به شعور مردم توهین می‌کنه. خودش بهتر میدونه که غالب بنگاهی ها دروغگو و بعضا فاسد هستند . این روزا تعداد این بنگاه‌ها از تعدد خانه های مسکونی بیشتر شده . زیرا بدون هیچ زحمتی و بدون‌ تولید ارزش‌ افزوده‌ و صرفه ای برای کشور پول‌های مفت رو با قاونهای مسخره خودشون به چنگ می‌زنند و خون مردم رو تو شیشه می‌کنند. دولت باید به این موضوع پایان بده و این صنف رو با الکترولیتی شدن جمع کنه . یک آمار بگیرید متوجه‌ میشید .

    1. نویسنده :ناشناس

      باسلام علرغم اینکه نظرات نامهم نیست ؛ حرف مردم درست بنده سی سال مشاور بودم ؛ صداقت و پاکی در این شغل وجودنداره ؛ وعامل همه گرانی ها در ملک همین املاکی ها هستند؛چا؟؟! برای اینکه ۷۰ درصد بساز وبفروشها آلام همدارند؛شما اتحادیه ای ها خیلی زوده؛ اینها رابشناسید؛ آقای خسروی خوب میدونه؛

    1. نویسنده :ناشناس

      شما مشاوران املاک و عده ای صاحبخانه بی وجدان خون مستاجران تو شیشه کردید هرچی سرتان بیاد حقتونه ….

    1. نویسنده :ناشناس

      رییسشون هم باید همینطور باشه

    1. نویسنده :ناشناس

      اخی اقای ریس مشاوران املاک تو چیزی ندیدی ما داریم میبینیم این املاکیا خون ملت تو شیشه ریختن بعدش هم سر کشیدن

    1. نویسنده :ناشناس

      شما که نشنیدی اما مردم دیدن

    1. نویسنده :ناشناس

      مشاورین‌املاک‌مردم‌را به خاک سیاه‌نشاندند

    1. نویسنده :ناشناس

      درآمد مشاوراملاکیای ۲ ملیون شما حتما سرکار نداشتید بابای مردم که سوزاندن هم اینا هستند وقتی میری داخل مشاوری یه چیزی مبینی یه توانایی با هم می‌کنند

    1. نویسنده :ناشناس

      هیچکس جزءخوددولت درگرانی نقش ندارد،چون تورم بنفع دولته کمبودهاجبران میشه ،چطورالان خودروپایین اومده ،بخاطراینکه خودشون گرون کردن که منفعت ببرن ،املاک ،دلار، طلا ،وسکه هم همینطوره

    1. نویسنده :ناشناس

      به خدا بیشتر ۸۰ درصد از این بنگاه خودم به شخصن دیدم طرف ۸ ماه پیش مالکی رو خرید یک میلیارد و دویست وپنجاه بنگاه همین امسال براش فروخت دومیلیارد صد اخه کجای دنیا اینجوری هستش خواهشن دست بنگاها رو دلال بازی رودولت جمع کنه مشکلت مسکن حل میشه

    1. نویسنده :ناشناس

      خوبه اعتراف کرد از ۸۰ میلیون جمعیبت ایران ۲ میلیون دلال خونه هستن با روح و روان مردم بازی میکنن

    1. نویسنده :ناشناس

      با سلام نه دولت نمی خواهد نون مشاور املاک راهبرد ولی خدا خودش شاهده که من در بنگاه املاک نشسته بودم یک مشتری وارد شد و گفت واحدم به قیمت مثلا ۷ تومان بفروشم مشاور در جواب ایشان فرمودند چرا این قدر ارزان میخواهی واگذار کنی اجازه بده من یک تومان بالاتر برات می فروشم ولی هر چه از گفته خودتت بالا بود نصف به نصف میکنیم این ماجرایی بود که من به عینه دیدم خدا شاهده حالا هی اعتراض کنید چرا نون املاک را می‌خواهید ببرید خودتان هم خوب میدانید چکار میکنید والسلام

    1. نویسنده :ناشناس

      دومیلیون مشاور املاک چرا افتادن به جان چند ده میلیون مستاجر وبقیه؟ ازاین گذشته دنیا رو به تغییر است دولت اینکار نکنه استار آپ ها واپلیکیشن جدید کم کم واسطه ها ودلالان
      از دور خارج میکنه مثلا اپلیکیشن دیوار وسمساری های قدیم

    1. نویسنده :ناشناس

      با سلام.فساد در بیشتر بنگاههای املاک بیداد میکند.وهیچ مرجعی هم رسیدگی نمی کند.
      بنده خودم.یه واحد اجاره کردم درتهران به مبلغ ۴۰۰ میلیون رهن و ۵ میلیون اجاره.
      کمیسیون آن طبق فرمول اتحادیه در حدود سه میلیون و پانصد میشود.ولی از من ۶ میلیون کمیسیون گرفتند.

    1. نویسنده :ناشناس

      این جناب خودش از عاملان اصلی گرانی مسکن است و اگر دولت بتواند همین دلالان و مفتخواران مسکن را از چرخه ی مسکن خارج کند مسکن ارزان خواهد شد دلیل اصلی عدم رابطه مالک و مستاجر بود که با کمک اپلیکیشن دیوار و این اپلیکیشن که دولت راه اندازی کرده بخوبی برطرف میشود و دلالان مسکن از بین میروند و این کالا با قیمت مناسب عرضه خواهد شد با تمهیدات جدید و بی اثر شدن قولنامه ها هم ان شاءالله در حوزه ی خرید و فروش مسکن هم همین اتفاق خواهد افتاد و زالوهای دلال مسکن نابود خواهند شد .

    1. نویسنده :ناشناس

      کاربنگاهها و املاک تمام است

    1. نویسنده :ناشناس

      اتحادیه املاک اهواز غرق در فساد است

    1. نویسنده :ناشناس

      گرانی مسکن مربوط به آژانس های مسکن نیست ممکن است بعضی از مشاورین تخلفاتی بکنند باید با آن ها مقابله شود نه آن که صورت مسئله را پاک کنند واین همه کاسب را خانه نشین کنند که ضرر آن به دولت بر میگردد

    1. نویسنده :ناشناس

      خدانگذرع ازتون املاکی جماعت

    1. نویسنده :ناشناس

      در شهر پردیس افزایش قیمت غیر منطقی مسکن توسط املاکیها برای کسب حق کمیسیون بیشتر می باشد.
      بیش از ۹۰درصد املاکیها در پردیس متخلف و زیر چتر حمایت اتخادیه مربوطه می باشند.
      شخصأ این موضوع رو تجربه کرده ام.
      عزیزان در شهر پردیس چنانچه در اتحادیه مشاوران املاک علیه املاکی طرح شکایت نموده و منجر به تشکیل جلسه کمیسیون گردید مراقب باشند متن صورتجلسه را با دقت مطالعه و با فهم کامل از لغات و کلماتی در متن صورتجلسه تنظیمی نوشته شده صورتجلسه را امضاء نمایند و اگر مفاد صورتجلسه مورد تاییدتان نبود به هیچ وجه صورتجلسه را امضاء نکنید تا امکان طرح شکایت در شورای حل اختلاف باشد.
      به هیچ وجه فریب شعار حمایتی اتحادیه رو نخورید.
      چونکه منافع مالی اتحادیه از دفاتر املاک تامین می شود.

    1. نویسنده :ناشناس

      بنگاه‌های املاک کاری بجز زد وبند ندارن اونا فقط بدنبال زدو بند هستن من به جهت شغلم با تعداد زیادی بنگاه دار کار می‌کردم تازه آنها که خوب بودن زدو بند میکردن وحتی کمسیون بزور از ما که همیشه باهاشون کار میکردیم میگرفتن وچنان کمسیون زور میگرفتن که ما همیشه ناراضی بودیم .اصلا نمیشد به پولی که میگرفتن بگیم کمسیون آنها در اصل شریک مال ما میشدن واقعا شغل خیلی کثیفیه به نزدیکترین دوستان وآشنایان هم رحم نمیکنن

    1. نویسنده :ناشناس

      رئیس اتحادیه املاک درکمال صحت دروغ میگوید بنده خودم املاکی هستم به خدا سوگند میخورم این املاکی ها با همکاری دلالآن نمک به حرام بخاطر سوداگری وبیچاره کردن قشر بدبخت جامعه دست به هرکاری میزنند وقیمتهای را بالا ببرند واین قانون جدید مالیات اگه جدی وسفت باشه سوداگران ازبخش مسکن خارج میشند

    1. نویسنده :ناشناس

      املاکی ها با همکاری دلالآن بخاطر سوداگری بزرگترین عامل فساد دربخش مسکن هستند

    1. نویسنده :ناشناس

      کدام مشاور املاک را می شناسید که با تعرفه کار میکنند کلا مشاوران املاک یا خودشان خریدار میشند ویا فروشنده زدوبند میکنند به بهای بالات می فروشند میخواهی بدونی از همکارات بپرس عل تورم مسکن بی شک ۵۰درصد همین املاکی بی تخصص هستند وبس

    1. نویسنده :ناشناس

      اخه مردیکه علاوه بر اینکه نرخ قیمت خرید وفروش رو بالا بردن اجاره رو هم با بی رحمی تمام از مردم میچاپن به حق خودتون قانع نیستید من این کار دولت دو میپسندم یه تو دهنی محکم به این قشر زبون باز ومفت خوره

    1. نویسنده :ناشناس

      سلام اتفاقا تمام این بینظمی ها وهرج و مرج به وجود امده توسط املاکی ها وسازنده هاییکه بااملاکی هازدوبند میکنند واین اوضاع را به بار اوردند دم دولت گرم خدایی شل نکنید

    1. نویسنده :ناشناس

      باسلام،باتشکرازحمایت آقای گودرزی،،من مشاوراملاکم،دولت ماهی۱۰میلیون حقوق برایم تضمین کندروزانه هرچه نسخه کرده‌اند رابه ارباب رجوع ارائه کنم،این شایعات نسخه اشتباه وردگم کردن مردم وبرنامه کردن مشاوراست ،اگراینطوربودیک سری ازماالان بیکار ویک سری هم ناچاربه این کارنبودیم،گروهی هم محتاج یک لقمه نان،،،هزارمنت و خواهش وذلیل شدن وخوارگشتن برای چندرغازکمیسون…اینهاگریه دارداگربفهمیدکه۹۰درصدمشاورینتحصیلات دانشگاهی دارند،…

    1. نویسنده :ناشناس

      راست میگه ،میدونید چه تعداد بنگاه معاملاتی جواز دارن و بابت جواز هر ساله چقدر سهم اتحادیه میدن !!!!!؟بایدم از بنگاها حمایت کنه ،بنگاهی که برای گرفتن جوازش داشتن سواد خواندن و نوشتن کفایت کنه ،میخوای چکاری برای مردم انجام بده،!!؟؟

    1. نویسنده :ناشناس

      نمیشه گفت همشون ولی اکثر بنگاه ها در قیمت ها شیطنت میکنند برای خود شیرینی که
      صاحب خونه دو زار بهشون بیشتر بده وبنگاه دیگه
      نسپره دست به این کارها میزنند ولی آدمای دلسوز
      و کار درست هم داخلشون پیدا میشه

    1. نویسنده :ناشناس

      واقعا جای تأسف داره
      دومیلیون نفر مشاور املاک
      دومیلیون نفر شغل کاذب
      دومیلیون نفر سفته باز

      اگر این دومیلیون نفر در بخش تولید سرمایه گذاری و فعالیت میکردند بدون شک نتایج مثبتی در اقتصاد کشور دارد

    1. نویسنده :ناشناس

      من در پردیس زندگی میکنم و اینجا هر روز مثل قارچ مشاور املاک سبز میشود و در کل پردیس اگر ۱۰۰۰۰ تا مغازه باشد ۹۰۰۰ تاشون املاکی هستن که تو هر کدوم چند نفر جوان علاف هستن که هر جا میگن بنگاهی هستن متوجه وجهه بدشون بین مردم میشن و همشون هم میگن بیکار نشستن نه تخصصی نه آینده ای و قیمت ها هم هر روز میره بالا و همه اینها میگن تقصیر ما نیست تقصیر مالکین است و مردم میگن زیر سر املاکی ها است شما پیدا کنید هندوانه فروش را

    1. نویسنده :ناشناس

      اتحادیه ها باید جوازکسب رو خیلی ساده نگیرن وب هرکس وبیکس جواز صادرنکنند.وحریم ورو باید تودستور کار قراربدن.واملاکی های جدیدو بفرستن جاهای ک املاک کمتره وبرای شروع کار. ی دوره آموزشی تو مناطق دیگربذارن وزیر نظر بکیرن.ازنظر امانت داری واجتماعی بودن فرد.بعد بیان بهش جواز صادر کنن.واون شخص روبیوگرافیو ازنظر سو پیشینه واعتماد رو کاملازیر زربین بذارن.انشاالاه ک مشکلات تمام مردم حل بشه.

      1. نویسنده :ناشناس

        بله املاکیها با صاحب خونه ها هم دست می شون اجاره بیشتر خق شما این قدر درصدی می گیرن هم د ر فروش وهم در اجاره خودم دیدم زمین قیمت کردم ۸۰۰ میلیون املاکی گفت هر چه بیشتر از ۸۰۰ فروختم نصف نصف یه میلیاردوهشصد فروختش بعد نصفش کرد

      1. نویسنده :ناشناس

        ما کاری به تعداد آملاک نداریم املاک عادت کرده پول مفت ومجانی بگیره هر طور که دلش خواست خدا هم در نظر نمی گیره بی انصاف بیداد می کنه فقط خدا می دونه دگر هیچ کس

    1. نویسنده :ناشناس

      آقا ما می‌خواهیم ضرر کنیم شما نمیخواد دلت به حال ما بسوزه حرص نخور بشین سرجات مردم معاملات ازطریق سامانه را بدون چپاول گران تجربه کنند

    1. نویسنده :ناشناس

      حسابی زدوبند میکنن باعث گروهی مسکن میشن میگن چقدر میدید ملک یا واحدتو بالا بفروشیم

    1. نویسنده :ناشناس

      بله بنده به شخصا به معاملات ملکی مراجعه کردم و گفته من قیمت ملکت را بالاتر از میزان مورد نظر خودت میفروشم ۵۰۰ میلیون به من بایستی انعام و شیرینی بدهی. حقیقت محض است و اگر خواستید آدرس هم میدهم.

    1. نویسنده :ناشناس

      بلای نود درصداملاکی هاچقدرتصیل کردند؟چه خروجی مثبتی دارند؟چه چیزی جز دروغ وتورم تولید میکنند؟
      چرایه املاکی سر سال بهترین زندگی راداره؟این پولها ازکجامیاد؟….همه اش بواسطه دروغهایی که میگن وازجیب مردم ساده،شرافتمندانه پول میدزدند.

    1. نویسنده :ناشناس

      تعداد کل کسایی که شاغل هستن تو کشور ۲۰ میلیون نفره دو میلیون نفر مشاور املاک چرا باید باشه ؟ ده درصد کل شاغلین یه کشور وقتی مشاور املاک هستن اون کشور باید با خاک یکسان بشه چون هیچ اقتصادی نداره ینی ،فقط دلال بازی و کلاهبرداری و تورم بیشتره، قیمت مسکن تو ده سال صد برابر شده حداقل کمسیون املاکی ها هم صد برابر شده ینی ،چرا حقوق کارگر بدبخت شش برابر هم نشده تو ده سال

    1. نویسنده :ناشناس

      بخدا عامل گرانی همین املاکی ها هستند اگر دستشان از خرید وفروش هم قطع شود عالیه .اینها اینقدر پول مفت خوردن که تا ۵۰ سال دیگر هم پس انداز دارند.

    1. نویسنده :ناشناس

      سلام به دوستانی که اومدن می گن تعداد مشاورین املاک زیاد هستش. ببخشید مگر از لحاظ قانونی منعی وجود داره که یک نفر بره مشاور املاک بشه؟؟؟؟ ببخشید مگه مهم ترین مصوبه مجلس یازدهم طرح تسهیل مجوزهای کسب و کار نیست؟؟؟؟ این طرح همه امضای طلایی را حذف کرده و مدعی که هر کسی هر شغلی را دوست داشته باشه بدون هیچ مانعی داشته باشه. حالا چه طور شده در مورد مشاورین املاک نظرتون متفاوت شده؟؟؟؟؟ برخی مشاغل مثل وکالت برای دادن مجوز سخت گیری می کردن بیچاره ها نقره داغ کردن… من تو کار مجلس یازدهم موندم. خودش هم نمی دونه چی کار می کنه.

    1. نویسنده :ناشناس

      یکی نیست به این مردک جفنک رییس اتحادیه املاک بگه شارلان سیفونو بکش برو پف یوز