اقتصادسنج
  • اخبار روز
    • اجتماعی
    • اقتصادی
    • بین الملل
    • سیاسی
  • خودرو
  • طلا و ارز
  • قیمت سنج
  • اخبار بورس
  • مسکن
  • سلامت و بهداشت
  • بانک و بیمه
  • فناوری
  • کشاورزی
  • اقتصاد
  • انرژی
    • آب
    • برق
    • پتروشیمی
  • اخبار ورزشی
  • اخبار استانها
    • تهران
    • آذربایجان شرقی
    • آذربایجان غربی
    • اردبیل
    • اصفهان
    • البرز
    • ایلام
    • بوشهر
    • چهارمحال و بختیاری
    • خراسان جنوبی
    • خراسان رضوی
    • خراسان شمالی
    • خوزستان
    • زنجان
    • سمنان
    • سیستان و بلوچستان
  • شبکه های اجتماعی
  • رپورتاژ آگهی
اقتصادسنج
  • اخبار روز
    • اجتماعی
    • اقتصادی
    • بین الملل
    • سیاسی
  • خودرو
  • طلا و ارز
  • قیمت سنج
  • اخبار بورس
  • مسکن
  • سلامت و بهداشت
  • بانک و بیمه
  • فناوری
  • کشاورزی
  • اقتصاد
  • انرژی
    • آب
    • برق
    • پتروشیمی
  • اخبار ورزشی
  • اخبار استانها
    • تهران
    • آذربایجان شرقی
    • آذربایجان غربی
    • اردبیل
    • اصفهان
    • البرز
    • ایلام
    • بوشهر
    • چهارمحال و بختیاری
    • خراسان جنوبی
    • خراسان رضوی
    • خراسان شمالی
    • خوزستان
    • زنجان
    • سمنان
    • سیستان و بلوچستان
  • شبکه های اجتماعی
  • رپورتاژ آگهی
صفحه اصلی/عمومی/با ارزشمندترین برندهای جهان در ۲۰ سال اخیر آشنا شوید

با ارزشمندترین برندهای جهان در ۲۰ سال اخیر آشنا شوید

در مقام مقایسه برند کوکا کولا در سال 2000 به عنوان برند اول جهان 72 میلیارد دلار ارزش داشت. در سال 2022 اپل جای این برند را گرفت و با ارزش 482 میلیارد دلاری در جایگاه ارزشمندترین برند جهان قرار...

دی ۲۰, ۱۴۰۱
9 بازدیدها

اقتصادسنج؛ تعیین ارزش حقیقی یک برند کار دشواری است که با میزان فروش و یا موجودی کالا و دارایی‌های آن تفاوت دارد. اغلب برندهای باارزش دنیا در حوزه تکنولوژی فعالیت دارند.

در دو دهه اخیر اهمیت برندها برای مشتریان افزایش بیشتری پیدا کرده است و به طور متقابل استقبال آنها موجب بالا رفتن ارزش این برندها شده است. ارزشمندترین برند‌های جهان از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۲۲ میلادی، بر اساس گزارش وبسایت ویژوال کاپیتالیست به شرح زیر است:

محاسبه ارزش برندها

محاسبه کردن ارزش واقعی یک برند و اینکه چقدر از نظر دلاری قیمت دارد کار دشواری است. زیرا به این مساله با سوگیری‌ها و علایق شخصی پرداخته می‌شود و ماهیت این کار به گونه‌ای است که نمی‌توان احساسات شخصی را که آن را انجام می‌دهد نادیده گرفت.

در حسابداری، ارزش یک برند گاهی اوقات به عنوان یک دارایی نامشهود به نام سرقفلی در ترازنامه نشان داده می‌شود. به این دلیل که قدرت برند مرتبط با یک شرکت (یعنی شناخت برند، وفاداری به برند، پایگاه مشتریان، شهرت و غیره) اغلب یک شرکت را ارزشمندتر از مجموع دارایی‌های ملموس آن مانند زمین، ساختمان یا موجودی محصول می‌کند. سرقفلی اعتبار تجاری یا همان حسن شهرت تجاری یک کسب‌وکار است.

این معیار برای مقاصد حسابداری معیار مفیدی است اما همچنان به طور دقیق ارزش واقعی یک برند را عددگذاری نمی‌کند. اما در این مطالعات ، یک فرمول ثابت برای قدرت برند به کار رفته که بر اساس پیش‌بینی مالی شرکت، نقش برند و قدرت برند تعیین شده است. این فرمول از تخمین ارزش فعلی درآمدی استفاده می‌کند که پیش‌بینی می‌شود یک برند در آینده ایجاد کند.

برترین برندها از سال ۲۰۰۰

با شروع دهه ۲۰۰۰، اینترنت، مهمترین مساله روز چه از نظر بازار و چه از نظر ادراک مشتری بود. حباب اینترنت (دات کام) بزرگترین کمپانی‌های دنیا را کنترل می‌کرد و در آن زمان ارزش برند منعکس کننده محبوبیت تکنولوژی بود. در آن سالها نیمی از ۱۰ برند ارزشمند جهان در حوزه تکنولوژی و مخابرات بودند. شرکت‌هایی مانند مایکروسافت، آی‌بی‌ام و نوکیا.

برندهای کلاسیک آمریکایی مانند کوکا کولا، جنرال الکتریک، فورد و مک دونالد نیز سایر برندهای باارزش این لیست را تشکیل می‌دادند.

باارزش‌ترین برندهای دنیا در سال ۲۰۰۰

اما در طول ۲۰ سال گذشته برندهای قدیمی جای خود را به برندهای جدید در حال ظهور دادند. تا اینکه در سال ۲۰۲۲ تنها سه برند از برترین‌های سال ۲۰۰۰ در این لیست باقی مانده بود. با اینکه اپل در سال ۲۰۰۰ در لیست برندهای ارزشمند نبود، ارزش آن اکنون ۴۸۲ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود.

در واقع ۴ برند این لیست در سال ۲۰۲۲ مستقیما در صنعت تکنولوژی فعالیت دارند حتی فروشگاه اینترنتی آمازون در رتبه ۳ نیز یک غول تکنولوژی در نظر گرفته شده است. به طور طبیعی ارزش برندها در طول ۲۲ سال گذشته بالاتر رفته است اما شرکت کوکا کولا با افت ارزش ۱۵ میلیارد دلاری در طی این سالها یم استثنا محسوب می‌شود.

باارزش‌ترین برندهای دنیا در سال ۲۰۲۲

در مقام مقایسه برند کوکا کولا در سال ۲۰۰۰ به عنوان برند اول جهان ۷۲ میلیارد دلار ارزش داشت. در سال ۲۰۲۲ اپل جای این برند را گرفت و با ارزش ۴۸۲ میلیارد دلاری در جایگاه ارزشمندترین برند جهان قرار گرفت.

تجارت نیوز/

برچسب ها:

آمازوناپلبرند

اخبار مرتبط

پنج خطای رایج هنگام خرید گوشی اندرویدی که باید از آن‌ها پرهیز کنید
قوانین مهم آموزش سرمایه‌گذاری به فرزندان که باید بدانید!
مالیات بر عایدی سرمایه چیست و کدام اموال شما را شامل می شود؟
کرایه تاکسی‌ها در سال جدید چقدر افزایش یافتند؟
۸ گیاه آپارتمانی که باید در اسفند ماه قلمه بزنید
اگر ولخرج هستید این مطلب را بخوانید/ با این ۵ روش ولخرجی تان...
اگر به اشتباه به حساب فرد دیگری پول واریز کردیم چیکار کنیم؟
علت اینکه نام مادر در گذرنامه و کارت ملی درج نمی‌شود چیست؟

بدون نظر! اولین نفر باشید

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


آخرین اخبار ایران

آخرین قیمت دلار، یورو و انواع ارزها امروز یکشنبه ۲ آذر ۱۴۰۴+ جدول
آخرین قیمت طلا و سکه امروز ۲ آذر ۱۴۰۴/ رفتار بازار طلا عجیب...
قیمت جدید آپارتمان در مناطق ۲۲گانه تهران آذر ۱۴۰۴/ کدام خانه ها شانس...
برندگان و بازندگان بازار کریپتو امروز ۲ آذر ۱۴۰۴
قیمت طلای جهانی امروز ۲ آذرماه ۱۴۰۴/ ناپایداری طلا در بازار جهانی
اعلام تکلیف نهایی جاماندگان سهام عدالت تا دو ماه آینده
قیمت کارخانه ای محصولات ایران‌خودرو ویژه آذر ۱۴۰۴+ جدول
اطلاعیه سازمان تامین اجتماعی/ ارائه خدمات درمانی به بازنشستگان ادامه دارد
خریداران عرضه اولیه کوچین بخوانند؛ فروش سهام برای خریداران مرحله دوم آغاز شد
پیش ‌بینی بورس یکشنبه ۲ آذر ۱۴۰۴ 
زمینه‌سازی برای عادی‌سازی حمله اتمی اسرائیل به ایران!؟
برای بورس فردا یکشنبه ۲ آذر خواندن این ۸ خبر ضروری است

خبر ورزشی

۸ غذای مدیترانه‌ای که عمر شما را دو برابر می‌کند

آلزایمر چه علائم و نشانه هایی دارد؟+ راه های جلوگیری از آلزایمر

خوردن قهوه‌ چگونه به سلامتی بدن کمک می کند؟

عوارض خطرناک مصرف آنتی‌بیوتیک که باید بدانید!

چرا ترک سیگار برای زنان سخت تر از مردان است؟

اقتصادسنج

اقتصادسنج رسانه خبری–تحلیلی در حوزه اقتصاد است که با هدف ارائه اخبار دقیق، تحلیل‌های قابل‌اعتماد و تصویر روشنی از وضعیت اقتصاد ایران شکل گرفته است. ما تلاش می‌کنیم اطلاعات اقتصادی را ساده، قابل‌فهم و به دور از پیچیدگی‌های رایج ارائه کنیم تا برای همه مخاطبان قابل استفاده باشد.

خبر فوری

برندگان و بازندگان بازار کریپتو ۲ آذر ۱۴۰۴

برندگان و بازندگان بازار کریپتو امروز ۲ آذر ۱۴۰۴

قیمت طلای جهانی امروز ۲ آذرماه ۱۴۰۴/ ناپایداری طلا در بازار جهانی

دسترسی سریع

  • صفحه نخست
  • اقتصادی
  • بین الملل
  • اجتماعی
  • سیاسی
  • اخبار استانها
  • فناوری
  • تماس با ما

مجوز ها

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به پایگاه خبری اقتصادسنج است. بازنشر مطالب صرفا با اجازه کتبی مجاز است.