اقتصادسنج
  • اخبار روز
    • اجتماعی
    • اقتصادی
    • بین الملل
    • سیاسی
  • خودرو
  • طلا و ارز
  • قیمت سنج
  • اخبار بورس
  • مسکن
  • سلامت و بهداشت
  • بانک و بیمه
  • فناوری
  • کشاورزی
  • اقتصاد
  • انرژی
    • آب
    • برق
    • پتروشیمی
  • اخبار ورزشی
  • اخبار استانها
    • تهران
    • آذربایجان شرقی
    • آذربایجان غربی
    • اردبیل
    • اصفهان
    • البرز
    • ایلام
    • بوشهر
    • چهارمحال و بختیاری
    • خراسان جنوبی
    • خراسان رضوی
    • خراسان شمالی
    • خوزستان
    • زنجان
    • سمنان
    • سیستان و بلوچستان
  • شبکه های اجتماعی
  • رپورتاژ آگهی
اقتصادسنج
  • اخبار روز
    • اجتماعی
    • اقتصادی
    • بین الملل
    • سیاسی
  • خودرو
  • طلا و ارز
  • قیمت سنج
  • اخبار بورس
  • مسکن
  • سلامت و بهداشت
  • بانک و بیمه
  • فناوری
  • کشاورزی
  • اقتصاد
  • انرژی
    • آب
    • برق
    • پتروشیمی
  • اخبار ورزشی
  • اخبار استانها
    • تهران
    • آذربایجان شرقی
    • آذربایجان غربی
    • اردبیل
    • اصفهان
    • البرز
    • ایلام
    • بوشهر
    • چهارمحال و بختیاری
    • خراسان جنوبی
    • خراسان رضوی
    • خراسان شمالی
    • خوزستان
    • زنجان
    • سمنان
    • سیستان و بلوچستان
  • شبکه های اجتماعی
  • رپورتاژ آگهی
صفحه اصلی/اخبار روز/اقتصادی/آمار عجیب از فرار مسافرانی که در تهران پول اتوبوس نمی دهند!

آمار عجیب از فرار مسافرانی که در تهران پول اتوبوس نمی دهند!

مدیران شهری مدعی هستند مسافران اتوبوس روزانه 2 میلیارد و 800 میلیون تومان از پرداخت هزینه سفرشان فرار می کنند، درصورتی که اگر این پول به دخل شهرداری می رفت می توانست هفته ای دو اتوبوس برای تهران...

مهر ۲۲, ۱۴۰۲
21 بازدیدها

اقتصادسنج| مدیران شهری مدعی هستند مسافران اتوبوس روزانه ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از پرداخت هزینه سفرشان فرار می کنند، درصورتی که اگر این پول به دخل شهرداری می رفت می توانست هفته ای دو اتوبوس برای تهران بخرد.

موج سواری میلیاردی در پایتخت؛ پول دو اتوبوس ازکف می رود؟

این هفته رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران آماری از فرار پرداخت بلیت اتوبوس در تهران داد. او مدعی شد که روزانه ۷۰ درصد فرار بلیت رخ می دهد.

به گفته جعفرتشکری هاشمی از تعداد ۲ هزار اتوبوس فعال تهران هزار مورد متعلق به بخش خصوصی و هزار مورد متعلق به شهرداری تهران( بی آر تی) است و هر دستگاه بی آر تی تقریبا هزار مسافر را جا به جا می‌کند و مطابق با آمار روزانه ۷۰ درصد فرار بلیت رخ می‌دهد یعنی تراکنش بلیت انجام نمی‌شود که برای حل آن خرید تجهیزات در حال انجام است؛ اما هر روز تاخیر، خسارت سنگینی را به شرکت واحد وارد می‌کند.

فرار بلیت روزانه چه خسارتی به تهران می زند؟ علی‌اصغر قائمی عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران درباره رقمی که بلیت ندادن مسافران اتوبوس به شهر تهران خسارت می زند به اکو ایران می گوید:‌ میانگین نرخ بلیت در تهران ۴ هزار تومان است و روزانه یک میلیون مسافر از اتوبوس های دولتی استفاده می کنند که روزانه ۴ میلیارد تومان می شود و ۷۰ درصد این رقم حدود ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان است.

او درخصوص این که چرا پیش از این این میزان فرار بلیت رخ نمی داد هم توضیح می دهد: دلیلی که از سوی مسئولان شرکت واحد مطرح شد این بود که پیش از این در ایستگاه های بی آر تی افرادی بودند که بلیت مسافران را کنترل می کردند. اما بعد از شیوع کرونا و افت شدید مسافران و سفرهای درون شهری حضور این ناظران توجیه اقتصادی نداشت و تعداد زیادی از آن ها حذف می شوند و هنوز هم با گذشت دوران کرونا هنوز این افراد جایگیزین نشده اند.

قائمی درخصوص این که با وجود این مدت ها از دوران کرونا یا هک سامانه های شهرداری گذشته است؛ اما هنوز مدیران شهری برخی از کم کاری ها را ناشی ازکرونا یا هک می دانند هم می گوید: درست است هنوز همان فضای کرونایی در این حوزه دنبال می شود و به نظر می آید بهانه ای برای پوشش کم کاری ها شده است.

رقمی که از سوی مدیران شهری به عنوان فرار بلیت مطرح می شود، رقمی معادل اعتبار لازم برای خرید دو اتوبوس در هفته است.

برچسب ها:

اتوبوساتوبوس تهرانکرایه اتوبوسمسافر اتوبوسمسافران اتوبوس

اخبار مرتبط

یارانه نقدی آذرماه دهک‌های اول تا سوم واریز شد
این مشاغل مشمول پرداخت مالیات بر ارزش افزوده می‌شوند
دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۵ چقدر تعیین شد؟
قیمت جدید کالاهای اساسی در هفته منتهی به ۲۰ آذر ۱۴۰۴+ جدول
قیمت جدید لبنیات اعلام شد+ جدول
زمان واریز کالابرگ دهک های ۴ تا ۷ جدا شد/ کالابرگ دهک های...
زمان واریز کالابرگ دهک های ۴ تا ۷ اعلام شد
کف و سقف عیدی کارگران در سال ۱۴۰۵ چقدر شد؟

بدون نظر! اولین نفر باشید

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


آخرین اخبار ایران

این دسته از معتادان مشمول طرح «مدیریت مصرف» می‌شوند
کارگران بخوانند؛ زمان برگزاری نخستین نشست کمیته مزد مشخص شد
یارانه نقدی آذرماه دهک‌های اول تا سوم واریز شد
آغاز ثبت‌نام «بیمه طلایی» بازنشستگان تامین اجتماعی در تهران+ لینک 
مقایسه دو خودرو هایما S۷ توربو پرو و هایما S۷ توربو پلاس
با بودجه ۲میلیارد در کجای تهران می توانیم خانه بخریم؟
قیمت آجیل و خشکبار شب یلدا اعلام شد/ پسته کیلویی چند؟
خوراکی های مفید برای بدن در زمستان که نباید از آنها غافل شوید
پیش‌بینی کارشناسان از آینده بازار مسکن/ اکنون بهترین فرصت برای خرید خانه است؟
خواص بی نظیر چای دارچین برای سلامتی که باید بدانید
قیمت جدید آپارتمان در مناطق ۲۲ گانه تهران+ جدول
دور جدید عرضه خودروهای وارداتی آغاز شد + اسامی خودروها

خبر ورزشی

خوراکی های مفید برای بدن در زمستان که نباید از آنها غافل شوید

خواص بی نظیر چای دارچین برای سلامتی که باید بدانید

صبحانه‌ای محبوب اما خطرناک که فشار خون شما را بالا می برد

هر آنچه باید در مورد تفاوت سرماخوردگی، کرونا و آنفلوآنزا بدانید

بهترین مکمل ها برای پیشگیری از سرماخوردگی را بشناسید

اقتصادسنج

اقتصادسنج رسانه خبری–تحلیلی در حوزه اقتصاد است که با هدف ارائه اخبار دقیق، تحلیل‌های قابل‌اعتماد و تصویر روشنی از وضعیت اقتصاد ایران شکل گرفته است. ما تلاش می‌کنیم اطلاعات اقتصادی را ساده، قابل‌فهم و به دور از پیچیدگی‌های رایج ارائه کنیم تا برای همه مخاطبان قابل استفاده باشد.

خبر فوری

آغاز ثبت‌نام «بیمه طلایی» بازنشستگان تامین اجتماعی در تهران آغاز

آغاز ثبت‌نام «بیمه طلایی» بازنشستگان تامین اجتماعی در تهران+ لینک 

مقایسه هایما S۷ توربو پرو و هایما S۷ توربو پلاس

مقایسه دو خودرو هایما S۷ توربو پرو و هایما S۷ توربو پلاس

دسترسی سریع

  • صفحه نخست
  • اقتصادی
  • بین الملل
  • اجتماعی
  • سیاسی
  • اخبار استانها
  • فناوری
  • تماس با ما

مجوز ها

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به پایگاه خبری اقتصادسنج است. بازنشر مطالب صرفا با اجازه کتبی مجاز است.