سه شنبه, ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-16
کد خبر: 20867 |
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۲ |
ارسال به دوستان
پ

۱۰ شرکت بزرگ و باارزش بیمه در جهان

بزرگترین شرکت های بیمه بر اساس ارزش بازار در جهان کدام است؟ براساس آمارهای companiesmarketcap از بزرگترین شرکت‌های بیمه بر اساس ارزش بازار، شرکت آمریکایی Unitedhealth رتبه اول را از میان ۱۶۰ شرکت بزرگ بیمه با ارزش بازار ۵۰۳.۳۹ میلیارد دلار به خود اختصاص داده است. 

اکرم محمدی منش| بزرگترین شرکت های بیمه بر اساس ارزش بازار در جهان کدامند؟ براساس آمارهای companiesmarketcap از بزرگترین شرکت‌های بیمه بر اساس ارزش بازار، شرکت آمریکایی Unitedhealth رتبه اول را از میان ۱۰ شرکت بزرگ بیمه در جهان با ارزش بازار ۵۰۳.۳۹ میلیارد دلار به خود اختصاص داده است.

به گزارش «اقتصادسنج»، از نوامبر ۲۰۲۲، UnitedHealth دارای ارزش بازار ۵۰۳.۳۹ میلیارد دلار است. بر اساس داده‌های موجود، یونایتد هلث هشتمین شرکت با ارزش جهان از نظر ارزش بازار است. ارزش بازار که اغلب به عنوان  Market Cap شناخته می‌شود به مجموع ارزش روز و متعارف سهام یک شرکت سهامی عام گفته می‌شود.

جایگاه دوم بزرگترین شرکت بیمه نیز با ارزش بازار ۱۲۶.۳۹ میلیارد دلار به شرکت Elevance Health که یک شرکت آمریکایی است، تعلق دارد.

از نوامبر ۲۰۲۲، Elevance Health دارای ارزش بازار ۱۲۶.۳۹ میلیارد دلاری است. بر اساس داده‌های موجود، Elevance Health هشتاد و چهارمین شرکت با ارزش جهان از نظر ارزش بازار است.  

همچنین شرکت AIA هنگ کنگ، سومین شرکت بزرگ بیمه با ارزش بازار ۹۸.۷۶ میلیارد دلار از نوامبر ۲۰۲۲ است. بر اساس داده‌های موجود، این عدد، AIA را به صد و یست و یکمین شرکت باارزش جهان از نظر ارزش بازار تبدیل می‌کند.

10 شرکت بزرگ بیمه در جهان

افزون بر این، شرکت Cigna با ارزش بازار ۹۸.۲۸ میلیارد دلار، شرکت China Life Insurance با ۹۴.۴۸ میلیارد دلار، شرکت Ping An Insurance با ۸۹.۶۴ میلیارد دلار، شرکت Chubb با ۸۶.۸۱ میلیارد دلار، شرکت Marsh & McLennan Companies با ۷۹.۵۴ میلیارد دلار، شرکت Allianz با ۷۶.۵۰ میلیارد دلار و شرکت Progressive با ۷۴.۰۸ میلیارد دلار به ترتیب چهارمین تا دهمین شرکت های بزرگ و باارزش بیمه جهان از نظر ارزش بازار محسوب می‌شوند.

۱۰ شرکت بزرگ بیمه در جهان 

۱۰ شرکت زیر براساس ارزش بازار، با ارزش‌ترین شرکت‌های جهان رتبه بندی شده‌اند:

 

۱. «شرکت Unitedhealth» با ۵۰۳.۳۹ میلیارد دلار

 

۲. «شرکت Elevance Health» با ۱۲۶.۳۹ میلیارد دلار

 

۳. «AIA» با ۹۸.۷۶ میلیارد دلار

 

۴. «Cigna» با ۹۸.۲۸  میلیارد دلار

 

۵. «China Life Insurance» با ۹۴.۴۸ میلیارد دلار

 

۶. «Ping An Insurance» با ۸۹.۶۴ میلیارد دلار

 

۷. «Chubb» با ۸۶.۸۱ میلیارد دلار

 

۸. «Marsh & McLennan Companies» با ۷۹.۵۴ میلیارد دلار

 

۹. «Allianz» با ۷۶.۵۰  میلیارد دلار

 

۱۰. «Progressive» با ۷۴.۰۸ میلیارد دلار

 

از میان این ۱۰ شرکت بزرگ بیمه در جهان، پنج شرکت آمریکایی، دو شرکت چینی، یک شرکت هنگ کنگی، یک شرکت آلمانی و یک شرکت سوئیسی هستند. در واقع، با ارزش‌ترین و بزرگترین شرکت‌های بیمه در جهان اکثرا متعلق به دو کشور آمریکا و چین هستند.

لازم به ذکر است که بزرگترین شرکت‌های بیمه در جهان ۱۶۰ کمپانی هستند که مجموعا ۲.۹۲۵ تریلیون دلار از اقتصاد جهانی را به خود اختصاص داده‌اند.

 

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    تعداد نظرات منتشر شده: 1