اقتصادسنج
  • اخبار روز
    • اجتماعی
    • اقتصادی
    • بین الملل
    • سیاسی
  • خودرو
  • طلا و ارز
  • قیمت سنج
  • اخبار بورس
  • مسکن
  • سلامت و بهداشت
  • بانک و بیمه
  • فناوری
  • کشاورزی
  • اقتصاد
  • انرژی
    • آب
    • برق
    • پتروشیمی
  • اخبار ورزشی
  • اخبار استانها
    • تهران
    • آذربایجان شرقی
    • آذربایجان غربی
    • اردبیل
    • اصفهان
    • البرز
    • ایلام
    • بوشهر
    • چهارمحال و بختیاری
    • خراسان جنوبی
    • خراسان رضوی
    • خراسان شمالی
    • خوزستان
    • زنجان
    • سمنان
    • سیستان و بلوچستان
  • شبکه های اجتماعی
  • رپورتاژ آگهی
اقتصادسنج
  • اخبار روز
    • اجتماعی
    • اقتصادی
    • بین الملل
    • سیاسی
  • خودرو
  • طلا و ارز
  • قیمت سنج
  • اخبار بورس
  • مسکن
  • سلامت و بهداشت
  • بانک و بیمه
  • فناوری
  • کشاورزی
  • اقتصاد
  • انرژی
    • آب
    • برق
    • پتروشیمی
  • اخبار ورزشی
  • اخبار استانها
    • تهران
    • آذربایجان شرقی
    • آذربایجان غربی
    • اردبیل
    • اصفهان
    • البرز
    • ایلام
    • بوشهر
    • چهارمحال و بختیاری
    • خراسان جنوبی
    • خراسان رضوی
    • خراسان شمالی
    • خوزستان
    • زنجان
    • سمنان
    • سیستان و بلوچستان
  • شبکه های اجتماعی
  • رپورتاژ آگهی
صفحه اصلی/اخبار روز/اجتماعی/۶۰ درصد متوفیان تصادفات کشور سنین ۲۰ تا ۳۰ هستند

۶۰ درصد متوفیان تصادفات کشور سنین ۲۰ تا ۳۰ هستند

سردار حسن مومنی، رئیس پلیس راه کشور عصر سه‌شنبه در نشست ستاد راهبری تصادفات استان که با حضور استاندار خراسان جنوبی برگزار شد، اظهار داشت: پیامدهای اجتماعی تصادفات بخصوص در مورد جوانان خیلی زیاد است و...

آذر ۱, ۱۴۰۱
16 بازدیدها

اقتصادسنج؛ سردار حسن مومنی، رئیس پلیس راه کشور عصر سه‌شنبه در نشست ستاد راهبری تصادفات استان که با حضور استاندار خراسان جنوبی برگزار شد، اظهار داشت: پیامدهای اجتماعی تصادفات بخصوص در مورد جوانان خیلی زیاد است و قابل محاسبه نیست؛ لذا هر کاری در زمینه کاهش تصادفات انجام شود، باز هم کم است.

وی تصریح کرد: همه مسوولان هدف مشترک برای کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن دارند؛ لذا امکانات و نیروها باید برای این هدف مشترک متمرکز شوند.

رانندگان خراسان جنوبی سریعتر از متوسط کشور می‌رانند

رئیس پلیس راه کشور سرعت بالا را از عوامل بروز و شدت تصادفات ذکر کرد و گفت: متوسط سرعت خودرو در استان خراسان جنوبی ۸۹ کیلومتر و در کشور ۷۹ کیلومتر است و این افزایش سرعت باعث شده تصادفات شدت بیشتری داشته باشد؛ لذا با آمار بالای فوتی مواجه هستیم.

وی با تاکید بر اینکه فوت در صحنه هم به سرعت وابسته است افزود: متوسط کشوری فوت در صحنه ۵۲ درصد و در خراسان جنوبی ۵۹ درصد بوده که ناشی از شدت تصادفات است.

سردار مومنی عنوان کرد: سال گذشته شاهد افزایش ۱۶ درصدی تصادفات در استان بودیم که با توجه به شرایط کرونا و کاهش تردد در سال ماقبل قابل پیش‌بینی بود؛ اما آنچه در هفت ماه امسال رقم خورد، حدود ۲۶.۵ درصد افزایش فوتی ناشی از تصادفات را در خراسان جنوبی شاهد هستیم.

وی با اشاره به آمار بالای تصادفات منجر به فوت در خراسان جنوبی اظهار داشت: از همین رو این استان جزو نقاط هدف و اولویت برنامه‌های پلیس راهور برای کاهش تصادفات است.

رئیس پلیس راه راهور فراجا به بالا بودن آمار واژگونی خودرو و تصادف موتورسواران در خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: این آمارها نگران کننده است اگرچه هماهنگی خوبی بین دستگاه‌های مسئول مشاهده می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه منابع استانی هم باید در کنار پیگیری‌های ملی فعال شود افزود: برای نصب دوربین‌های ثابت و سیار در جاده‌ها می‌توان از منابع استانی کمک گرفت.

سردار مومنی با اشاره به هدفگذاری سه پاسگاه در خراسان جنوبی برای تمرکز برنامه‌های کاهش تصادفات اظهار داشت: در بحث مدیریت ترافیک باید از فناوری‌های نوین استفاده کرد چون روش‌های سنتی جوابگو نیست.

استفاده از دوربین‌ها در خراسان جنوبی شرایط خوبی ندارد

وی یادآور شد: استفاده از دوربین‌ها در استان خراسان جنوبی شرایط خوبی ندارد و نیازمند پیگیری‌هایی در مرکز است.

رئیس پلیس راه کشور با تاکید بر اینکه کارآمدی دوربین‌ها افزایش یابد گفت: ۶ دستگاه دوربین در سطح استان از سه سال قبل نصب شده ولی زیرساخت برق آن فراهم نیست در صورتی که اگر دوربین‌های موجود فعال و پیامک‌های آنی ارسال شود اثرگذاری خوبی خواهد داشت.

وی تصریح کرد: با فعال شدن این زیرساخت می‌توان ۱۰ کیلومتر افزایش سرعت در استان را کاهش داد.

سردار مومنی افزود: برخی مسیرها واقعا ایمن نیست لذا شیب شیروانی باید اصلاح شود چون واژگونی‌ها باعث می‌شود که تلفات هم افزایش یابد.

وی بر استفاده از ظرفیت معادن استان در ایمن‌سازی جاده‌ها تاکید کرد و گفت: همچنین تمامی کامیون‌های با عمر بالای پنج سال باید حفاظ جانبی نصب کنند تا شاهد برخورد تصادفات شدید نباشیم.

یک نکته به کامیون داران

رئیس پلیس راه راهور فراجا افزود: این طرح از ابتدای دی ماه شروع می‌شود و در صورتی که کامیونی حفاظ جانبی داشته باشد از خدمات مراکز معاینه فنی یا تعویض پلاک نمی‌تواند استفاده کند.

وی برخورد با شتر را از دیگر مشکلات در سطح جاده‌های منطقه عنوان کرد و گفت: این موضوع باید به خوبی ساماندهی شود تا صاحبان شتر سهم تقصیر در تصادفات را به عهده بگیرند.

سردار مومنی احداث استراحتگاه‌ها در استان‌های کویری مانند خراسان جنوبی را ضروری دانست و اظهار داشت: هر جا در چنین جاده‌هایی که راننده خسته می‌شود، توانستیم استراحتگاه حتی موقت ایجاد کنیم اثرگذاری خوبی داشته است.

وی با اشاره به کمبود چرثقیل‌های سنگین در خراسان جنوبی افزود: در تصادفات با خطر بالا به‌ویژه مواد حامل سوخت گاهی شاهد مسدود شدن طولانی مدت جاده هستیم؛ لذا مدیریت بحران استان باید هماهنگی‌های لازم را برای حل این مشکلات انجام دهد.

رئیس پلیس راه کشور بر تکمیل سایت‌های تلفن همراه در جاده‌ها تاکید کرد و گفت: ظرفیت‌های استانی که به نوعی کاربر جاده‌ای محسوب می‌شوند باید به کار گرفته شوند.

۲۰ درصد تصادفات خراسان جنوبی در راه‌های روستایی است

وی بیان کرد: ۲۰ درصد تصادفات در خراسان جنوبی در حوزه راه‌های روستایی ثبت شده که این آمار بیش از متوسط کشوری و نگران کننده است.

وی افزود: با توجه به بالا بودن آمار جانباختگان تصادفات نیازمند کار فرهنگی به‌ویژه در روستاها هستیم؛ زیرا آمار جانباختگان در حوزه روستایی خراسان جنوبی نیز نسبت به میانگین کشور بالا است.

سردار مومنی اظهار داشت: این آمار در کشور هشت درصد و در استان خراسان جنوبی ۲۰ درصد است که نیاز به توجه دارد.

برچسب ها:

آخرین تصادفات کشورآمار تصادفات کشوراخبار تصادفات کشورپلیس راهپلیس راهنمایی و رانندگیپلیس راهورتصادف خراسانتصادفات جاده ایتصادفات جاده ای ایرانتصادفات خراسان جنوبیتصادفات کشورتصادفات کشوریتصادفات کل کشور

اخبار مرتبط

ساعت کاری جدید دستگاه‌های اجرایی اعلام شد
این مشاغل مشمول پرداخت مالیات بر ارزش افزوده می‌شوند
نتایج آزمون وکالت سال ۱۴۰۴ کانون وکلای دادگستری اعلام شد+ لینک مشاهده نتایج
دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۵ چقدر تعیین شد؟
دستورالعمل داشتن انبار اختصاصی برای واحدهای تولیدی ابلاغ شد
خریداران سکه بخوانند؛ واریز وجه هفتمین مرحله حراج و پیش‌فروش سکه آغاز شد
زمان ثبت نام و برگزاری آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم سال ۱۴۰۵
قیمت جدید کالاهای اساسی در هفته منتهی به ۲۰ آذر ۱۴۰۴+ جدول

بدون نظر! اولین نفر باشید

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


آخرین اخبار ایران

هشدار جدی به خریداران سکه؛ مراقب سکه های پلاستیکی در بازار باشید
آخرین قیمت دلار، یورو و انواع ارزها ۲۴ آذر ۱۴۰۴/ دلار یک کانال...
اختلاف قیمت خودروهای ایران خودرو از کارخانه تا بازار در یازدهمین طرح فروش...
آخرین وضعیت بازار طلا و سکه ۲۴ آذر ۱۴۰۴/ طلا همچنان می تازد
قیمت روز ارزهای مبادله ای ۲۴ آذر ۱۴۰۴/ حواله دلار گران شد
برندگان و بازندگان بازار کریپتو امروز ۲۴ آذر ۱۴۰۴
آغاز ثبت نام یازدهمین دوره فروش محصولات ایران خودرو از امروز+ شرایط
قیمت طلای جهانی امروز ۲۴ آذر ۱۴۰۴/ دلار محرک رشد طلای جهانی
هر آنچه باید درباره طرح رایگان دوگانه‌سوز کردن خودروها و معایب و مزایای...
ساعت کاری جدید دستگاه‌های اجرایی اعلام شد
پیش‌بینی بورس فردا دوشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۴/ بورس فردا مثبت می شود؟
رونمایی از آریزو ۸ پرو جدید با امکانات پیشرفته+ قیمت

خبر ورزشی

صبحانه‌ای محبوب اما خطرناک که فشار خون شما را بالا می برد

هر آنچه باید در مورد تفاوت سرماخوردگی، کرونا و آنفلوآنزا بدانید

بهترین مکمل ها برای پیشگیری از سرماخوردگی را بشناسید

دیابتی ها بخوانند؛ با این رژیم مصرف انسولین را کاهش دهید

مضرترین موادغذایی که باعث تخریب دندان‌ها می‌شوند

اقتصادسنج

اقتصادسنج رسانه خبری–تحلیلی در حوزه اقتصاد است که با هدف ارائه اخبار دقیق، تحلیل‌های قابل‌اعتماد و تصویر روشنی از وضعیت اقتصاد ایران شکل گرفته است. ما تلاش می‌کنیم اطلاعات اقتصادی را ساده، قابل‌فهم و به دور از پیچیدگی‌های رایج ارائه کنیم تا برای همه مخاطبان قابل استفاده باشد.

خبر فوری

آخرین وضعیت بازار طلا و سکه ۲۴ آذر ۱۴۰۴/ طلا همچنان می تازد

آخرین وضعیت بازار طلا و سکه ۲۴ آذر ۱۴۰۴/ طلا همچنان می تازد

قیمت ارزهای مبادله ای ۲۴ آذر ۱۴۰۴

قیمت روز ارزهای مبادله ای ۲۴ آذر ۱۴۰۴/ حواله دلار گران شد

دسترسی سریع

  • صفحه نخست
  • اقتصادی
  • بین الملل
  • اجتماعی
  • سیاسی
  • اخبار استانها
  • فناوری
  • تماس با ما

مجوز ها

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به پایگاه خبری اقتصادسنج است. بازنشر مطالب صرفا با اجازه کتبی مجاز است.