اقتصادسنج
  • اخبار روز
    • اجتماعی
    • اقتصادی
    • بین الملل
    • سیاسی
  • خودرو
  • طلا و ارز
  • قیمت سنج
  • اخبار بورس
  • مسکن
  • سلامت و بهداشت
  • بانک و بیمه
  • فناوری
  • کشاورزی
  • اقتصاد
  • انرژی
    • آب
    • برق
    • پتروشیمی
  • اخبار ورزشی
  • اخبار استانها
    • تهران
    • آذربایجان شرقی
    • آذربایجان غربی
    • اردبیل
    • اصفهان
    • البرز
    • ایلام
    • بوشهر
    • چهارمحال و بختیاری
    • خراسان جنوبی
    • خراسان رضوی
    • خراسان شمالی
    • خوزستان
    • زنجان
    • سمنان
    • سیستان و بلوچستان
  • شبکه های اجتماعی
  • رپورتاژ آگهی
اقتصادسنج
  • اخبار روز
    • اجتماعی
    • اقتصادی
    • بین الملل
    • سیاسی
  • خودرو
  • طلا و ارز
  • قیمت سنج
  • اخبار بورس
  • مسکن
  • سلامت و بهداشت
  • بانک و بیمه
  • فناوری
  • کشاورزی
  • اقتصاد
  • انرژی
    • آب
    • برق
    • پتروشیمی
  • اخبار ورزشی
  • اخبار استانها
    • تهران
    • آذربایجان شرقی
    • آذربایجان غربی
    • اردبیل
    • اصفهان
    • البرز
    • ایلام
    • بوشهر
    • چهارمحال و بختیاری
    • خراسان جنوبی
    • خراسان رضوی
    • خراسان شمالی
    • خوزستان
    • زنجان
    • سمنان
    • سیستان و بلوچستان
  • شبکه های اجتماعی
  • رپورتاژ آگهی
صفحه اصلی/بانک و بیمه/هزینه نجومی تبلیغات در شرکت های بیمه +جدول

هزینه نجومی تبلیغات در شرکت های بیمه +جدول

سالانه هزاران میلیارد تومان از منابع شرکت های بیمه صرف تبلیغات بی هدف می شود و هیچ خروجی قابل عرضه ای برای رشد نفوذ بیمه در کشور...

آذر ۷, ۱۴۰۱
13 بازدیدها

به گزارش اقتصادسنج؛ سالانه هزاران میلیارد تومان از منابع شرکت های بیمه صرف تبلیغات بی هدف می شود و هیچ خروجی قابل عرضه ای برای رشد نفوذ بیمه در کشور ندارد.

قاعده‌ای برای شرکت‌ها وجود ندارد که به چه میزان از درآمد خود را صرف هزینه تبلیغات کنند و شرکت‌ها بر حسب شهرت یا ناشناختگی در خصوص بودجه تبلیغاتی خود تصمیم می‌گیرند.

شرکت‌های بیمه نیز از این موضوع مستثنی نیستند و برای ماندن در بازار دست به تبلیغات می‌زنند. شرکت‌های بیمه بدون محاسبه شرکت بزرگ و دولتی ایران سال گذشته حدود دو هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تبلیغات پرداخت کردند که نسبت به سال قبل از آن با رقم یک هزار و ۹۱۵ میلیارد ریال، حدود ۳۰ درصد رشد داشت.

این در حالی است که در سال ۹۸ تنها ۱۳۰۰ میلیارد ریال صرف تبلیغات شرکت‌های بیمه شده بود. که این هزینه‌ها طیف وسیعی از روش‌ها از جمله آگهی تلویزیونی، بیلبورد‌های میدانی و چاپ بروشور، رپورتاژاگهی و غیره را در بر می‌گیرد.

شرکت‌های بیمه در سال قبل هر چقدر کوچک تر و گمنام تر بودند، هزینه بیشتری را برای تبلیغات صرف کردند. شرکت بزرگی مانند بیمه آسیا که بزرگترین شرکت بیمه خصوصی ایران است، مبلغ ۲۱۷ میلیارد ریال در سال گذشته هزینه کرده و پیش بینی می‌شود که امسال نیز ۲۳۸ میلیارد ریال هزینه تبلیغات کند.

پیش بینی ها برای امسال نیز کمی عجیب و غریب به نظر می رسد. چرا که پیش بینی می شود که نزدیک به چهار هزار میلیارد ریال را شرکت های بیمه صرف تبلیغات کنند که رقم بزرگی نسبت به دوره های قبل و همچنین درآمد این شرکت هاست.

این در حالی است که شرکت های براساس نسبت خسارت شرایط خوبی نداشته و رشد درآمد در سال قبل ۴۱ درصد اما رشد خسارت نزدک به ۵۰ درصد بوده است.

هزینه های بیمه گری و اداری شرکت های بیمه نیز در سال جاری رشدی نامتوازن نسبت به درآمد شرکتها دارد و نکته مهمتر اینکه سود خالص شرکت های بیمه نسبت به سال قبل کاهش معناداری داشت.

به عنوان مثال نمودار زیر، متعلق به شرکتی است که هزینه تبلیغات شرکت بالای ۵۰ درصد در سال گذشته و پیش‌بینی های امسال رشد دارد در حالی که زیان ناخالص سنگینی را سال گذشته متحمل شده است.

اما شرکت بیمه دانا عجیب ترین پیش بینی را برای سال جاری داشته و که اعلام کرده در سال جاری هزینه تبلیغاتی بالغ بر ۸۲۳ میلیارد ریال خواهد داشت این در حالی است که در سال گذشته تنها مبلغ ۱۸۸ میلیارد ریال برای تبلیغات پراخت کرده بود.

کمترین تبلیغ برای شرکت بیمه حافظ بود که رقم ۵۰ میلیون ریال را تنها صرف تبلیغات کرد. بیشترین هزینه تبلیغات به شرکت بیمه کوثر اختصاص داشت که رقم ۷۵۲ میلیارد ریال را صرف کرد.

یکی از موضوعات مهم در حوزه تبلیغات هزینه های زیادی است که شرکت ها برای بیلبورد پرداخت کردند اما این بیلبوردها توسط مسائل سیاسی و اجتماعی در هفته های اخیر از بین رفته و عملا هیچ نفعی برای شرکت‌های بیمه نداشته‌است.

اما موضوع مهمتر در خصوص هزینه تبلیغات باید به مسئولیت اجتماعی نیز اشاره کرد. شرکت ها در ایران بعضا مسئولیت اجتماعی را از هزینه های روابط عمومی پرداخت می کنند.

شرکت های بیمه ضعیف ترین مسئولیت اجتماعی را در بین بنگاه های اقتصادی دارند. و هر از چندگاهی براساس تکلیف بیمه مرکزی اقداماتی نظیر زنگ مدرسه را اجرا می کنند که آن هم در حد بضاعت شرکت ها نبوده و تنها به رفع تکلیف شبیه است.

براساس شواهد موجود، شرکت های بیمه مانند بانک‌ها معمولا در ابتدای سال مبلغی را برای مسئولیت اجتماعی در نظر می گیرند. ولی اتفاق خاصی در این زمینه نمی افتد.

این در حالی است که اگر همه بنگاه های اقتصادی بر اساس مسئولیت اجتماعی خود رفتار کرده و به مشکلات جامعه بپردازند شاید انبوهی از مشکلات در کشور ریشه کن شود.

اما شرکت های بیمه در این اوضاع سهمی نداشتند و یکی از دلایل اصلی این شرایط داشتن روابط عمومی ضعیف و بدون مسئولیت اجتماعی است، اغلب، خبرنگارانی که به دلیل معیشت سر از روابط عمومی شرکت های بیمه دراورده و هیچ تلاشی برای بهبود اوضاع حرفه ای خود نمی کنند.

جدول زیر بر اساس صورت های مالی و هزینه پیش بینی شده تبلیغات در سال ۱۴۰۱ در چند شرکت بیمه تهیه شده است.

هزینه تبلیغات شرکت های بیمه

شرکت‌های بیمه در سال قبل هر چقدر کوچک تر و گمنام تر بودند، هزینه بیشتری را برای تبلیغات صرف کردند.

شرکت بزرگی مانند بیمه آسیا که بزرگترین شرکت بیمه خصوصی ایران است، مبلغ ۲۱۷ میلیارد ریال در سال گذشته هزینه کرده و پیش بینی می‌شود که امسال نیز ۲۳۸ میلیارد ریال هزینه تبلیغات کند.

برچسب ها:

بیمه آسیاتبلیغات شرکت های بیمهشرکت های بیمهشرکت های بیمه در ایران

اخبار مرتبط

معرفی وام ۱ میلیاردی طرح ماهان بانک دی+ شرایط
از کدام بانک ها می توانیم کارت خرید ۵۰۰ میلیونی دریافت کنیم؟
معرفی وام ماه یار ۳۰۰ میلیونی بانک سینا+ جزئیات
بهترین بانک ها برای دریافت وام تا سقف ۴۰۰ میلیون کدامند؟+ اسامی ۱۰...
معرفی وام ۱۰۰ میلیونی بدون ضامن بانک رفاه+ شرایط
چگونه می توانیم هزینه بیمه تکمیلی انفرادی را کاهش دهیم؟
بدونه معدل حساب وام ۵۰۰ میلیونی با سود ۵ درصد بگیرید+ شرایط دریافت...
تکلیف سهامداران و کارمندان بانک آینده مشخص شد

بدون نظر! اولین نفر باشید

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


آخرین اخبار ایران

پیش بینی بورس سه شنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۴
برای بورس فردا خواندن این ۱۰ خبر ضروری است
روند بازار طلا و سکه فردا ۱۱ آذر ۱۴۰۴ چگونه خواهد بود؟
شرایط خرید خودروی بکهو لودر ITM۱۳۰ در بورس کالا اعلام شد
جدیدترین قیمت انواع سکه پارسیان امروز ۱۰ آذر ۱۴۰۴+ جدول
دهمین شرایط فروش محصولات ایران خودرو اعلام شد+ جزئیات
مالیات دستگاه پوز چقدر است و چگونه محاسبه می‌شود؟
مرحله اول طرح یسنا شامل سرپرستان خانوار های ۳ دهک اول دارای مادر...
شرایط استخدام بدون آزمون بانک سرمایه اعلام شد+ جزئیات
قیمت خرید تضمینی جو و ذرت برای سال زراعی ۱۴۰۵-۱۴۰۴ اعلام شد
آخرین وضعیت بازار ارز امروز ۱۰ آذر ۱۴۰۴/ حرکت ارزها در مسیر صعودی
آخرین وضعیت بازار طلا و سکه ۱۰ آذر ۱۴۰۴/ طلا گران شد

خبر ورزشی

ورزش کردن با معده خالی باعث چربی سوزی می شود؟

ورزش کردن با معده خالی باعث چربی سوزی بیشتری می شود؟

۷ دمنوش موثر و کاربردی برای مبارزه با آلودگی هوا

مصرف آب‌لیمو برای معده مفید است یا مضر؟+ زمان مصرف

با خوردن بادام زمینی روند پیری را کندتر کنید

۸ غذای مدیترانه‌ای که عمر شما را دو برابر می‌کند

اقتصادسنج

اقتصادسنج رسانه خبری–تحلیلی در حوزه اقتصاد است که با هدف ارائه اخبار دقیق، تحلیل‌های قابل‌اعتماد و تصویر روشنی از وضعیت اقتصاد ایران شکل گرفته است. ما تلاش می‌کنیم اطلاعات اقتصادی را ساده، قابل‌فهم و به دور از پیچیدگی‌های رایج ارائه کنیم تا برای همه مخاطبان قابل استفاده باشد.

خبر فوری

شرایط خرید خودروی بکهو لودر ITM۱۳۰ در بورس کالا اعلام شد

قیمت انواع سکه پارسیان ۲۷ آبان ۱۴۰۴

جدیدترین قیمت انواع سکه پارسیان امروز ۱۰ آذر ۱۴۰۴+ جدول

دسترسی سریع

  • صفحه نخست
  • اقتصادی
  • بین الملل
  • اجتماعی
  • سیاسی
  • اخبار استانها
  • فناوری
  • تماس با ما

مجوز ها

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به پایگاه خبری اقتصادسنج است. بازنشر مطالب صرفا با اجازه کتبی مجاز است.