مقایسه دو خودرو هایما S۷ توربو پرو و هایما S۷ توربو پلاس
هایما S۷ توربو با ۶ آپشن جدید نسبت به تیپ قبلی خود توربو پلاس به بازار آمد در ادامه این مطلب به توضیح مختصر خودرو هایما S۷ توربو پرو و هایما S۷ توربو پلاس می...
اقتصادسنج| هایما S7، شاسی بلند مونتاژی ایران خودرو، نسخه توربو پرو را به عنوان بروزرسانی توربو پلاس روانه بازار کرده است. هر دو تیپ توربو پلاس و توربو پرو هایما S7 سانروف دارند و امکاناتی مانند گیربکس اتوماتیک، ورود بدون کلید و استارت دکمهای که در اکثر خودروهای مونتاژی موجود است، اینجا هم حضور دارند. از لحاظ ابعاد و طراحی دو این دو تیپ هیچ فرقی با یکدیگر ندارند.
فرمان و دوربینها مشابه هستند و هر دو مدل با نوگیشن، دوربین عقب و جلو و ۳۶۰ درجه به بازار آمدهاند. در دید اول این دو نسخه هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند. اما در هایما S7 پرو، ۶ آپشن جدید شامل ترمز پارک برقی، ترمز اتوهلد، نشانگر تعویض دنده، سیستم کنترل سرعت در سراشیبی، کالیپر قرمز رنگ برای ترمزها و صندلی برقی شاگرد اضافه شده. همچنین تفاوت مهمتر در پیشرانه تیپ توربو پرو دیده میشود.
مقایسه پیشرانه هایما S7 توربو پرو با نسخه توربو پلاس
تفاوت اصلی هایما S7 توربو پرو و توربو پلاس در بخش پیشرانه و شتاب است. توربو پلاس از موتور ۱.۸ لیتری توربو با قدرت ۱۷۰ اسببخار و گشتاور ۲۳۰ نیوتنمتر استفاده میکند، در حالی که توربو پرو با موتور ۱.۵ لیتری توربو قدرت ۱۷۵ اسببخار و گشتاور ۲۸۰ نیوتنمتر میدهد، یعنی پرو ۵ اسببخار قدرت بیشتر و مهمتر از آن ۵۰ نیوتنمتر گشتاور بالاتر دارد که در تجربه رانندگی به شکل کشش بهتر در شتابگیریهای میانی، سبقتگیری راحتتر و فشار کمتر به موتور در سربالاییها خودش را نشان میدهد.
شتاب رسمی هر دو ۱۰.۵ ثانیه و سرعت نهایی هر دو ۱۷۰ کیلومتر برساعت اعلام شده و مصرف ترکیبی هم در هر دو ۸.۶ لیتر است. پس در این بخش تفاوتی با هم ندارند.
آپشنهای هایما S7 تیپ توربو پرو چه فرقی با توربو پلاس دارد؟
در بخش کمک راننده، هر دو مجهز به آپشنهای اصلی یک شاسی بلند مانند کروز کنترل، کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)، کنترل کشش (TCS)، کنترل پایداری (ESC). تنها تفاوت در این بخش این است که به نسخه توربو پرو آپشن کنترل سرعت در سرازیری (HDA) هم اضافه شده است.
در سیستمهای هشدار دهنده سنسورهای پارک عقب، باران و فشار تایر در هر دو عیناً یکسان هستند و هیچ آپشن جدیدی به توربو پرو اضافه نشده است.
در سیستم ترمز، هر دو مجهز به توزیع نیرو ترمز (EBD)، ترمز ضدقفل (ABS) و ترمز با نیروی کمکی (BA) هستند. در این بخش به توربو پرو آپشن ترمز پارک برقی (EPB) و ترمز اتوهلد اضافه شده است.
در سیستم روشنایی هم هر دو کاملا یکسان و مجهز به دیلایت، اتولایت، مه شکن عقب و جلو و چراغ جلو هالوژنی هستند. فرمان هردو دکمههای کنترلی یکسان دارند و حساس به سرعت هستند و آپشن دیگری ندارند.
همچنین در بخش مالتی مدیا هم چیز خاصی تغییر نکرده و هر دو تیپ با ۶ اسپیکر، مانیتور ۸ اینچی لمسی عرضه شدهاند و تنها فرق کوچک نشانگر تعویض دنده (GSI) است که به توربو پرو اضافه شده. چون هر دو هایما S7 گیربکس اتومات دارند، GSI بیشتر نقش آموزشی و کمکی دارد و تأثیرش روی شتاب یا توان خودرو محسوس نیست، فقط به راننده کمک میکند عادتهای درستتری در رانندگی روزمره داشته باشد.
حتی در بخش ایمنی هم آپشنهای توربو پرو هیچ آپدیتی نداشته است. هایما S7 هم در نسخه توربو پلاس، هم توربو پرو ۴ ایربگ برای سرنشینان جلو دارد.
در بخش آینهها، هر دو آینه عقب الکتروکرومیک، آینه جانبی تاشو برقی، دارند. تنها فرق در این بخش، شیشه دودی عقب و کالیپر قرمزرنگ برای ترمزها است.
تفاوت قیمت هایما S7 مدل توربو پرو با توربو پلاس دارد؟
قیمت هایما S7 توربو پرو ۱۴۰۴ در بازار آزاد خودرو در بازه ۲.۳ الی ۲.۵ میلیارد تومان قرار دارد.
اگرچه نسخه صفر کیلومتر هایما S7 توربو پلاس ۱۴۰۴ به سختی در بازار خودرو ایران یافت میشود اما در همین بازه قیمتی قرار دارد.
بدون نظر! اولین نفر باشید