دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-06
کد خبر: 53397 |
تاریخ انتشار : ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳ |
ارسال به دوستان
پ

داستان پول های کثیف آقای قالیباف چیست!؟+ فیلم

امید قالیباف سخنگوی وزارت صمت که اخیرا گمانه زنی های زیادی درباره استعفای او مطرح شده است، ظاهرا همچنان سنگر را در وزارتخانه حفظ کرده و از برنامه ریزی رسانه ای برای حمله به وزارت صمت سخن گفته است.

 

اقتصادسنج؛ امید قالیباف سخنگوی وزارت صمت که اخیرا گمانه زنی های زیادی درباره استعفای او مطرح شده است، ظاهرا همچنان سنگر را در وزارتخانه حفظ کرده و از برنامه ریزی رسانه ای برای حمله به وزارت صمت سخن گفته است.

قالیباف عنوان کرد: پول‌های کثیف خرج تخریب وزیر صمت در رسانه‌ها می‌شود؛ می‌دانیم از کجا پول خرج می‌کنند تا فاطمی امین را بزنند، اما فعلا سکوت می‌کنیم!

بیشتر بخوانید

هزینه ترمیم پرده بکارت در ایران و سایر کشورها چقدر است؟+ لیست قیمت 

 

سخنگوی وزارت صمت اضافه کرد: حملات رسانه‌ای به وزارت صمت کاملا برنامه ریزی شده است فعلا سکوت می‌کنیم، تا شرایط بدتر از این نشود. می‌خواهند برخی نقاط اساسی کشور را ناکارآمد جلوه دهند.

به نظر می رسد این موضع گیری آقای سخنگو بیش هر چیز فرار به جلو است. آقای قالیباف باید بگوید چه کسانی پول کثیف می گیرند و تخریب می کنند. اتفاقا اکنون وقت سکوت نیست و باید همه چیز شفاف به مردم توضیح داده شود.

بیشتر بخوانید

مریضی احمدی نژاد چیست!؟

آیا نمایندگان مجلس که به دنبال استیضاح آقای فاطمی امین هستند از جمله کسانی هستند که پول کثیف می دهند یا می گیرند تا وزیر صمت و وزارتخانه متبوع او تخریب شود؟ آیا رسانه ها که از عملکرد فاطمی امین نقد می کنند پول کثیف می گیرند؟ هرچه هست داستان پول های کثیف ادعا شده باید با مردم در میان گذاشته شود در غیر این صورت چیزی جز فرار از پاسخگویی تلقی نخواهد شد!

وضعیت آشفته بازار خودرو را چه کسی باید پاسخ بدهد؟

سوال مهم دیگر است که چه کسی باید پاسخگوی وضعیت آشفته بازار خودرو باشد؟ قیمت برخی خودروها در دوران وزارت آقای فاطمی امین بیش از ۲۰۰ درصد رشد داشته است. حتی تعدادی از خودروها افزایش قیمت بیش از ۲۰۰ درصد داشته است.

اینکه نوسانات وحشتناک ارزی در نیمه دوم سال گذشته در افزایش قیمت خودرو اثرگذاری بسیاری داشته غیر قابل انکار است اما دیگر عاملی که موجب افسارگسیختگی قیمت خودرو شده، عرضه دلاری محصولات پتروشیمی و فولادی است که نقش مهمی را درتولید خودرو ایفا می‌کنند.

به گفته مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، بیش از ۸۰ درصد قیمت تمام شده یک خودرو به نهادهای تولید از جمله فولاد برمی‌گردد و علاوه بر این، دومین نهاده‌ای که در تولید خودرو اثرگذار است، محصولات پتروشیمی است و نکته قابل توجه اینکه همه این محصولات با قیمت‌های دلاری به مصرف‌کنندگان یا به عبارتی تولید‌کنندگان خودرو فروخته می‌شوند.

واضح است که فولاد و پتروشیمی حوزه‌های زیر مجموعه وزیر صمت هستند که در حال عرضه دلاری محصولات خود هستند و وزیر صمت در گزارش عملکرد اخیر خود به خطای تولیدکنندگان این محصولات و کم‌کاری وزارت متبوع خود برای جلوگیری از این روند اشاره‌ای نکرده و در توجیه افزایش قیمت خودرو، توپ را در زمین نرخ ارز و تحریم‌ها و کم‌کاری دولت قبل در میزان تولید خودرو انداخته است.

فاطمی امین ضعیف ترین وزیر تاریخ صمت؟

احمد رسولی‌نژاد نماینده مجلس با اشاره به اینکه فاطمی‌امین ضعیف‌ترین وزیر صنعت از زمان تاسیس این وزارتخانه تاکنون بوده به ایلنا اعلام کرد: به عنوان سخنران اصلی جلسه استیضاح قبلی فاطمی امین با سایر نمایندگان مخالف عملکرد وزیر بوده و بعد از رای اعتماد دوباره نمایندگان به وی، موضوع رها نشد.

وی افرود: پاسخ‌های فاطمی امین در بخش‌های مختلف قانع‌کننده نیست. وزیر صنعت این آمارها را به رئیس جمهور نیز ارائه و رئیس جمهور هم آنها را در دیدار با کارگزاران نظام قرائت کرد. اعضای کمیسیون صنایع از آمار رئیس جمهور از قول وزیر بهت زده بودند و به یکدیگر می‌گفتند که این آمار مربوط به کدام کشور است؟!

رسولی نژاد ادامه داد: به نظر می‌رسید در جلسه گذشته استیضاح، وی نباید دوباره رای اعتماد می‌گرفت. بسیاری از نمایندگان موافق وزیر حتی حاضر نشدند که اسناد ارائه شده در مجلس را مشاهده کنند. ۶۰ درصد نمایندگان با عدم رای اعتماد مجدد به فاطمی امین موافق بودند اما دیدگاه آنها تغییر کرد امروز از بیان آنچه در پشت پرده استیضاح گذشت و افرادی که به یک باره این تصمیم را رها کردند گذشت می شود ولی شاید روزی رسانه‌ای شد.

پاسخ‌های وزیر در خصوص وضعیت بازار و تولید خودرو، لوازم خانگی و معادن قانع‌کننده نیست. اینکه وی از گرانی‌ها ابراز تاسف کند نمی‌تواند قانع‌کننده باشد. اظهارات ناپخته برخی مسئولان دولت که تلاش دارند افزایش قیمت خودرو را به وزیر نسبت ندهند نشان از کم‌تجربه‌گی آنها در این زمینه است. سال گذشته افزایش نرخ خودروها را به نوسان‌های نرخ ارز ارتباط می‌دادند اما پرسش این است که چرا قیمت خودرو شاهین که با دلار ۴۱ هزار تومانی ۳۴۰ میلیون تومان بود امروز با دلار ۵۰ هزار تومانی ۷۵۰ میلیون تومان شد؟ اگر افزایش قیمت خودرو با دلار نسبت دارد چرا افزایش قیمت دلار ۲۰ درصد ولی افزایش قیمت خودرو ۱۱۲ درصد است.

در سال مهار تورم و رشد تولید، اقدامات شورای رقابت و وزیر صنعت باعث افزایش قیمت‌ها شده ‌است. این سخنان فریاد مردم است و برخی آرزوی سوار شدن بر پراید را دارند و خودروهایی داخلی که قیمت آنها یک سال پیش ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان بود امروز از مرز یک میلیارد تومان عبور کرده است.

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    تعداد نظرات منتشر شده: 46
    1. نویسنده :ناشناس

      این قالیباف خودش غرق پول کثیف شده بعد واسه رد گم کنی میاد این حرفارو میزنه وزیر سمت چه کار مثبتی کرده که بخان تخریبش کنن قیمت خودرو داخلی فضایی میره بالا کیفیت پایین خودروهای وارداتی چند برابر قیمت دارن میفروشن

      1. نویسنده :ناشناس

        مرگ‌بر امریکا

        1. نویسنده :ناشناس

          همه این تورمها دسیسه ها وترفندهای آمریکا واسراییل هس..ولی من نمیدانم تورم داخلی بالای۳۰۰درصدچه ربطی به دول خارجی داره
          برای مثال پرایدچن سال پیش از۱۵ میلیون ضریببالای ۲۰برابر(۲۰۰۰)درصدعدس کیلویی از۷۰۰۰تومان دوسال به۷۰۰۰۰یعنی ۱۰۰۰درصد
          مهرمسکن دولت!؟از۳۰میلیون به بک میلیاردوصد یعنی ۳۰برابررسیده اندو…….
          حتما اینا کارامپریالیسمهای خارجی هس؟؟

      1. نویسنده :ناشناس

        هیچ کسی از فاطمی امین راضی نیست باید اخراج شود سلطان گرانبها فاطمی امین

    1. نویسنده :ناشناس

      درود .حقوق نجومی شما از کجا میرسد .حمایت از ایران خودرو وسایپا ووارد نشدن ماشین خارجی .
      شما .حیدری .از تلوزیون به کجا رسیدین.
      چرا از میرسلیمهای خودرو.جلیلیهای خودرو.
      فولادیها.نفتکشها.صحبت شفاف نمیکنی .
      همه از هم خبر دارید .نمیتوانید حرف بزنید .
      نقطه ضعف همه باهم کار دستتان داده

      1. نویسنده :ناشناس

        داستان پول کثیف چیه مگر دادستان کل کشور خوابه مگر قوه قضائیه قرص خواب خورده یا شاید پول کثیف دارها در قوه قضائیه نفوذ دارند یا شایدم در خود قوه قضائیه ……
        چه بگویم که نگفتم بهتر است

    1. نویسنده :ناشناس

      از این صندلی قدرت به صندلی بعدی مردم با این همه ثروت کشور ولی فقیر

    1. نویسنده :ناشناس

      اقای امیدقالیباف ملت فکرمیکنندشماالحق والانصاف انسان فداکاری هستیدحق زیرپانشودچراهمین خودروهادرایران کل محصولاتشان تولیدمیشودچه ربطی به بازاردلارداردشکرگزارخداایران چه ازنظرتسلیهاتی ومتروشیمی ودهاهزارصنایع ومعادن خودش تولیدکننده هست دست غربگرایان راازاستینشان کوتاه کرده ایاانصاف براینهست شمامیفرمائید۲۰۰درصدخودرومراید۳۰میلیونی وقتی درضرب ریاضی حساب کنید به۳۵۰میلیون تومان فراتررفته یعنی ۲۰۰درصدرشدش میشد۷۰میلیون ولی ۳۵۰میلیون رشدش از۱۰۰۰ازهزاردرصدگذشته چه افسارگسبختگی وزیرصمت برجاگذاشته هیج پول کثیفی درکارنیست پول کثیف انبود که همین وزیربیش ازصدهاهزارمیلیارتسهیلات ارزانقیمت وبازپرداخت طویل المدت که وقتی بیانات رهبرعزیزگوش کردین همه خودروسازان وزیرصمت ودولت ولوازمات خانگی رادعوت کردگفت کمک ازد لت حمایت ازوزیرصمت وصنایع خودروسازان که خودروسازان بیش ازچندین هزارخودروهای بیکیفیت یاتحویل بازارویادرانبارهادمپوکردندامروزباجندصدبرابربفروش می سانند ودرکنارهمین خودروسازان مافیاییهای انها تقاضای اجراوبناوراه اندازی گاوداری ودامداری ودامپروری وچندین شغل بنانمودند رانتخوری فقط توسط خودروسازان وکسانیکه حمایتشون میکند

    1. نویسنده :ناشناس

      وظیفه شما اینست که مسولیتی که داری به نحواحسنت بربیای نه اینکه نگهبان کسانیکه پول کثیف میگیرندبقول شمابشی ..اگه نمی توانی بروکنار…مملکت ماهرمسولی که میادتوان حرف زدن نداره یاشایددستش توهمون کیسه ای باشه که پول کثیف هست درغیراینصورت بایدجوابگومردم بودمردم رابه سخره نگیرید..

    1. نویسنده :ناشناس

      اقایان،
      داستان، بهزاد نبوی را بازگو میکنم،
      نمایندگان مجلس او را وزارت صمت بود ،خواستند عدم اعتماد کنند
      پشت میکروفن ،گفت نمایندگانی که از دو تا ماشین کمتر گرفتند ،دست بالا
      می‌فهمید یعنی چه،
      امیدوارم بفهمید

    1. نویسنده :ناشناس

      این خبر ها چه دردی از دل مردم کم می‌کندبابا ولمان کنید

    1. نویسنده :ناشناس

      ما از گو شنگی منیزیم اینها این همه پول چکار می کنند اینها همسان دستشان تو یک کاشی

    1. نویسنده :ناشناس

      آقای قالیباف مردم با هیچکسی دشمنی ندارند.اگه ببینندوزیران واقعا برای پیشرفت کشور و مردم گام برمی‌دارند خوشحال میشن و استقبال هم میکنندخواهشا در مورد مردم منفی فکر نکنیدنظز یک نفرمهمه؟یا نظرچندین هزاران نفر ازمردم مسلم هست که نظر اکثریت براقلیت مهم هست.بنظرم شناخت مردم صحیح تر هست چون مردم هر روز شاهد تورم و گرانی ها هستندبنظرتون افرادی که فاقد مسکن و فاقد ماشین و درآمد کمی دارندبااین شرایط ابر تورم و گرانی ها چطور باید خانه دار شوند؟ چطور باید زندگی خود را تامین نمایند؟ چطور باید پس اندازی برای آینده داشته باشند.دردمردم همین است که متاسفانه تابه حال هیچ گشایشی برای مردم ایجاد نشده نه وام مسکن ؟ نه وام کم بهره.؟نه وام گره گشایی ؟ نه وام خودرو…. فقط گرانی ها دردآور هست

    1. نویسنده :ناشناس

      گهی زین به پشت گهمش به زین اینجناب در دولت روحانی منجمله رسانه ملی را دربست علیه دولت کرده بوده حالا در این دولت سخنگوی وزیر شده در آن چاهی خودش کنده افتاده. قدری تحملحناب قالیباف نه خالی باف

    1. نویسنده :ناشناس

      آقای قالی باف شما اگر مردم دوست دارین بهتر هست بع شغل اجدادی خودت همان قالی بافی برگردی افسوس که مملکت از نظر سروت جزو چند کشور برتر دنیا واز نظر فقر رکوردار دنیا

    1. نویسنده :ناشناس

      پولهای کثیف!جایی خرج شدکه این آقاوزیربشه وشما سخنگو

    1. نویسنده :ناشناس

      …نگو مومن

    1. نویسنده :ناشناس

      پولهای کثیف متعلق به کارخانه هایی است که از فاطمی امین حمایت می کنن نه علیه او.
      مثلا لوازم خانگی
      مثلا خانه صنعت از افزایش نرخذجواز تاسبس صرفا بخاطر آمار سازی

    1. نویسنده :ناشناس

      اگر در طرفداران فاطمی امین توجه کنید متوجه خواهیم شد پول کثیف از کجاست

    1. نویسنده :ناشناس

      نکنه منطورتون پولهایی است که می گیری تا حرف بزنی!!!!!!

    1. نویسنده :ناشناس

      شاید منظورتون همون پولهایی است که خودت می گیری!!!!!

    1. نویسنده :ناشناس

      پول کثیف را اتفاقا خود وزیر میگیره که با چند برابر کردن قیمت خودرو و بلوکه کردن پول های مردم سودهای آنچنانی به جیب می‌زنند

    1. نویسنده :ناشناس

      لعنت به همه شما که به اصطلاح مسول هستید شما هیچکدام لیاقت دربانی مجلس ووزارتخانه وریاست جمهوری هم ندارید مردم را به خاک سیاه نشاندی به خاطر منافع وچپاول ورانت برای خود وفرزندانتان کدام مسولی فرزندش بیکار است وخانه وماشین انچنانی با اقامت وحساب بانگی اروپا ندارد شما ها را فقط سپردیم خدا مجازات کند

    1. نویسنده :ناشناس

      حقوق وپاداشهای میلیاردی به مدیران ارشد ومعاونین خودرو سازی درقیمت تمام شده خودرو ، توانسته قیمت را سر فلک برساند .

    1. نویسنده :ناشناس

      حقوق وپاداشهای میلیاردی به مدیران ومعاونین وکادر فنی درقیمت تمام شده نقش بزائی داشته .

    1. نویسنده :ناشناس

      آقای امید قالی باف کسی است که در زمان دولت روحانی در برنامه گفتگوی خبری شبکه دو سیما مردم را تشویق به سرمایه گذاری در بورس می کرد و باعث دود شدن سرمایه های مردم شد . حالا همان آقا رفته وزارت صمت تا کلا با دروغ هایش ریشه همه چی را بزند

    1. نویسنده :ناشناس

      به هر حال همه برا هم میزنن این خاصیت همیشه هست و از رونق نمی افتد،پولها را تقسیم کنید ماشین‌ها ارزان.تر میشن،برای کسب صندلی باید از بعضی مرزها عبور کرد،حتی مرز وجدان،

    1. نویسنده :ناشناس

      واقعا مسئولان از …. دچار پول کثیف و خود کثیف شده اند انسانیت و یادشون رفته با این فرمون همرو به ته دره میبرن تو این مملکت خونه و خودرو بخوای بعید عمرت جوابگو باشه دروغ و ریاکاری فقط

    1. نویسنده :ناشناس

      مرگ بر صدام یزید کافر مرگ بر امریکا

      1. نویسنده :ناشناس

        مرگ بر خودت

    1. نویسنده :ناشناس

      خاک بر سرتون با این مملکت داریتون

    1. نویسنده :ناشناس

      لعنت خدا بر خیانت کاران منافق که روی شیطان رجیم رو سفید کردند وآخرت را به دنیای امروز فروخته اند
      خداوند متعال رسوایشان کند به حق خوبانش.😭

    1. نویسنده :ناشناس

      والا هرکس از خارج هم بیاد وضعیت صنعت و خودرو و معادن رو ببینه میگه وزیر صنعت کدوم … هست،و فکر کنم این همه بی بند و باری در این وزارت خودش دلیل اصلی پول کثیف در این وزارت و مسولین این وزارت باشه

    1. نویسنده :ناشناس

      اینها سکوت میکنند بعد که دیر شد آنوقت می خواهند بگم بگم راه بندازند

    1. نویسنده :ناشناس

      لعنت خدا بر مسولین فاسد.

    1. نویسنده :ناشناس

      صنعت خودرو سازی به دست ✋ لاشخورهای بی همه چیز افتاد

    1. نویسنده :ناشناس

      چرا وقتی می‌گویند کار خودشان است به مسئولین برمی‌خورد. مردم چهل سال درس خواندند و حالا درس پس می‌دهند.

    1. نویسنده :ناشناس

      سلام همه تقصیر ها گردن بعضی مسئولین داخلی نیست و تحریم و … هم تاثیر گذار است .
      و ایشان فرار به جلو نکرده است .

    1. نویسنده :ناشناس

      سلام هیچ کسی از عمل کرد آقای فاطمی امین راضی نیست به نظر می رسد ۷۰ درصد گرانبها را ایشان هماهنگی می کند وبا آمدن ایشان جز فقر وگرانی چیز دیگری بجا نگذشته وجالب اینجاست چرا دولت سخت طرفدار ایشان است
      وخسته کاری نباشید تمام قانون گذاران نمایندگان مجلس محترم

    1. نویسنده :ناشناس

      سلام وعلیکم تمام گرانبها زیر سر آقای فاطمی امین است باید ایشان اخراج بشود وکل مردم از ایشان ناراضی هستند به سرمایه داران

    1. نویسنده :ناشناس

      از کی نظر مردم برای مسئولین مهم شده است فعلا که میگویند دولت ومجلس انقلابی ولی هردویشان پدر ملت سکست

    1. نویسنده :ناشناس

      جناب نماینده مسولیت پذیری جناب عالی وهمکاران گرامتان این وضیعت را برا مردوم بوجود اورده شماکه میکرفن دارید میتونید از حق مردوم دفاع کنید که عقب نشینی کردید مردوم هم که حق حرف زدن ودفاع کردن از حقوشون را ندارن بیان حرف بزنن میشن اخلال گر ومخالفت با نظام واز این جور حرفها

    1. نویسنده :ناشناس

      چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است.اقای قالیباف قیمتهای موجود در بازار خود گواه بی کفایتی وزی محترم هست دیگه نیازی به تخریب از طرف دیگران نیست

    1. نویسنده :ناشناس

      ازشوخی گذشته دولت ومجلس هردو اصولگرا هستندوجایز نمیدانندمردم حتی پراید داشته باشند.پیشنهاد میشود نمایندگان مجلس که وزیر صمت را استیضاح نکردندوبگفته یکی از خودشان
      هفتادوپنج راس شاسی بلند از امپراتوری خودرو سازان گرفته اند/لااقل از کشورهای آفریقائی برای
      مردم عادی الاغ وارد کنند.اجرکم عندالله

    1. نویسنده :ناشناس

      خاک تو سر مردمی کنند که هیچوقت از اشتباهات خود درس نمیگیرند بلکه بارها همان اشتباه رو تکرار میکنند

    1. نویسنده :ناشناس

      همه چیز ما ،مثل داستان دو خیاط از کریستین اندرسن است