اقتصادسنج
  • اخبار روز
    • اجتماعی
    • اقتصادی
    • بین الملل
    • سیاسی
  • خودرو
  • طلا و ارز
  • قیمت سنج
  • اخبار بورس
  • مسکن
  • سلامت و بهداشت
  • بانک و بیمه
  • فناوری
  • کشاورزی
  • اقتصاد
  • انرژی
    • آب
    • برق
    • پتروشیمی
  • اخبار ورزشی
  • اخبار استانها
    • تهران
    • آذربایجان شرقی
    • آذربایجان غربی
    • اردبیل
    • اصفهان
    • البرز
    • ایلام
    • بوشهر
    • چهارمحال و بختیاری
    • خراسان جنوبی
    • خراسان رضوی
    • خراسان شمالی
    • خوزستان
    • زنجان
    • سمنان
    • سیستان و بلوچستان
  • شبکه های اجتماعی
  • رپورتاژ آگهی
اقتصادسنج
  • اخبار روز
    • اجتماعی
    • اقتصادی
    • بین الملل
    • سیاسی
  • خودرو
  • طلا و ارز
  • قیمت سنج
  • اخبار بورس
  • مسکن
  • سلامت و بهداشت
  • بانک و بیمه
  • فناوری
  • کشاورزی
  • اقتصاد
  • انرژی
    • آب
    • برق
    • پتروشیمی
  • اخبار ورزشی
  • اخبار استانها
    • تهران
    • آذربایجان شرقی
    • آذربایجان غربی
    • اردبیل
    • اصفهان
    • البرز
    • ایلام
    • بوشهر
    • چهارمحال و بختیاری
    • خراسان جنوبی
    • خراسان رضوی
    • خراسان شمالی
    • خوزستان
    • زنجان
    • سمنان
    • سیستان و بلوچستان
  • شبکه های اجتماعی
  • رپورتاژ آگهی
صفحه اصلی/خودرو/خشم و نارضایتی متقاضیان خودرو در سامانه یکپارچه/ کلاهی که ایران خودرو سرشان گذاشت!

خشم و نارضایتی متقاضیان خودرو در سامانه یکپارچه/ کلاهی که ایران خودرو سرشان گذاشت!

شرکت ایران خودرو با ارسال یک پیامک، متقاضیان تارا دستی ۵ دنده در نخستین مرحله فروش یکپارچه با اولویت زمستان را دعوت به طرح اجباری تارا دستی به نسخه جدیدتر کرده است. این درحالی است که طرح جدید تارا...

آبان ۲۹, ۱۴۰۲
11 بازدیدها

اقتصادسنج| شرکت ایران خودرو با ارسال یک پیامک، متقاضیان تارا دستی ۵ دنده در نخستین مرحله فروش یکپارچه با اولویت زمستان را دعوت به طرح اجباری تارا دستی به نسخه جدیدتر کرده است. این درحالی است که طرح جدید تارا ۱۸۰ میلیون تومان گرانتر است و اگر متقاضیان طرح تبدیل را نپذیرند، نوبتشان از بین خواهد رفت.

شورای رقابت یک سازمان مستقل است که به منظور تنظیم و نظارت بر عملکرد بازار و جلوگیری از تبعیض و تحریف رقابت در ایران تشکیل شده است. وظایف این سازمان شامل بررسی شکایات مردم و شرکت‌ها در خصوص تخلفات رقابتی، ارائه راهکارهایی برای بهبود شرایط رقابت در بازار، تعیین قیمت‌های منصفانه برای کالاها و خدمات، تعیین قوانین و مقررات رقابتی و نظارت بر اجرای آن‌ها، تشکیل کمیته‌های تخصصی برای بررسی مسائل رقابتی و ارائه پیشنهادات به شورای رقابت و دیگر وظایف مرتبط با تنظیم و نظارت بر بازار و رقابت در بازار تشکیل شده است. عمده فعالیت این شورا حول محور بازار خودرو است.

شورای رقابت با صدور مجوز افزایش قیمت به خودروسازان، اکنون خود عاملی برای گران‌فروشی شده است. پیش از این اگر خودروسازان به صورت غیرقانونی اقدام به افزایش قیمت می‌کردند، اکنون با مجوز شورای رقابت و به راحتی اقدام به گران کردن قیمت‌ها می‌کنند.

روز چهارشنبه ۲۴ آبان ماه ۱۴۰۲، جمعی از برندگان محصولات ایران خودرو در سامانه یکپارچه فروش خودرو، مقابل نهاد ریاست جمهوری در خیابان پاستور تجمع کردند. اعتراض این متقاضیان به گرانی ۸ محصول ایران خودرو و تبدیل اجباری برخی محصولات از جمله تارا از سوی ایران خودرو است.

متقاضیان مرحله اول سامانه یکپارچه فروش خودرو، پس از مسدودی ۱۰۰ میلیون تومان هم اکنون برنده تارا با اولویت تحویل زمستان ۱۴۰۲ شدند؛ اما ایران خودرو به بهانه افزودن چند آپشن و با افزایش قیمت ۱۸۰میلیون تومانی، متقاضیان را مجبور به تبدیل خودروی تارا دستی ۵ دنده به تارا V ۱ پلاس کرده است. مساله ای که از توان مالی بسیاری از متقاضیان خارج است و هم اکنون بعد از ۹ ماه انتظار، بلاتکیف مانده اند.

این مساله باعث خشم و نارضایتی متقاضیان سامانه یکپارچه با اولویت زمستان شده است و اغلب می گویند چرا ایران خودرو در زمان ثبت نام این موضوع را اعلام نکرده است و این تقلب در معامله است.

یکی از متقاضیان نوشت: به زور و اجبار می خواهند یک خودرو دیگر که کاملا عوض شده را به بهانه های مختلف مثل ۶ دنده شدن‌ و تعویض چراغ عقب به مردم بدهند.

این متقاضی در ادامه نوشت: من تارا دستی ثبت نام‌ کردم و زمان ثبت نام مشخص بود که فقط ۲ مدل تارا دستی و اتوماتیک در بازار موجود است. بسیاری از مردم چون پولشان به اتوماتیک نمی رسید یا خودشان اتوماتیک نخواستند، تارا دستی ثبت نام کردند و الان که نزدیک موعد تحویل رسیده است، ایران خودرو پیامکی ارسال کرده که سفارش خود را به تارا دستی وی ۱ پلاس که در اصل یک ماشین کاملا تغییر یافته است تبدیل کنیم.

این متقاضی نوشت: نباید یک ماشین دیگر را به جای چیزی که مردم با هزار امید و آرزو ثبت نام کردند و سرمایه هایشان مثل سکه، طلا و … را فروختند تا ۱۰۰ میلیون تومان جور کردند و چند ماه در بانک گذاشتند را با خودروی دیگری عوض کنند. چون مدل جدید تارا حدود ۱۹۰ میلیون تومان گرانتر از مدلی است که مردم ثبت نام کردند و می خواستند و حتی از مدل اتوماتیک هم حدود ۸۰ میلیون تومان گرانتر است.

این متقاضی نوشت: این مساله باعث ترس، سردرگمی و بهم ریختن اعصاب مردم می شود زیرا ممکن است نوبتمان بسوزد یا اتفاق دیگری بیافتد. البته در پیامی که ارسال شده آمده در صورت تمایل اما اجباری شدن از این ها بعید نیست. خواهشمندم اطلاع رسانی کنید و جلوی این خلاف را بگیرید و کمک کنید مردم به حقشون برسند.

وزیر صمت: خودروسازان حق ندارند متقاضیان سامانه یکپارچه را مجبور به خرید محصولات جدید کنند

گفتنی است در دهه های اخیر خودروسازان با احتکار، گرانفروشی، افزایش قیمت های پی در پی، کاهش عرضه و روند ابهام آمیز قرعه کشی ها همیشه مردم را با مشکلات متعددی مواجه کردند. مشکلاتی که پایانی هم ندارد. اخیرا ایران‌ خودرو و سایپا پس از اخذ مجوز افزایش قیمت های پی در پی نه تنها محصولات ثبت‌ نامی خود را در سامانه یکپارچه عرضه نکردند بلکه متقاضیان را مجبور به خرید خودروهای جدید کرده که همان خودروهای قدیمی با آپشن های کم اهمیت برای افزایش قیمت بیشتر است.

شرکت ایران‌ خودرو در فراخوانی به متقاضیان خرید رانا پلاس که قبلا در سامانه یکپارچه ثبت‌ نام کرده بودند اعلام کرده که به جای این خودرو، رانا پلاس ارتقا یافته یا پژو ۲۰۷ با قیمت بالاتر تحویل بگیرند یا در فراخوانی دیگر به مشتریان خود که متقاضی تارا V۱ بوده‌اند اعلام کرده به جای این خودرو برای خرید تارا V۱ پلاس واریز وجه کنند.

شرکت سایپا نیز به مشتریان خود که در سامانه یکپارچه برای خرید شاهین دنده‌ای (دستی) ثبت نام کرده بودند، اعلام کرده که برای خرید شاهین اتومات (که قیمت بالاتری دارد) تکمیل وجه کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در این خصوص به تازگی گفت: خودروسازان به من گفته‌اند که «به مشتریان توصیه می‌کنند خودرویی را جای خودروی دیگر خریداری کنند»،‌ حالا مشتری می‌تواند توصیه را نپذیرد و براساس قانون خودروسازان حق ندارند مشتری را مجبور به خرید محصولات جدید خود کنند.

آنچه مشخص است وزارت صمت باید هر چه سریعتر پاسخی شفاف در این خصوص ارائه دهد تا تکلیف این دسته از متقاضیان خرید خودرو مشخص شود.

به سازمان حمایت شکایت کنید / شاکیان ایران خودرو و خودروسازان با این شماره تماس بگیرند

همچنین روز گذشته مدیر سامانه یکپارچه عرضه خودرو درباره گلایه متقاضایان ایران‌ خودرو و سایپا نظیر خریداران رانا، تارا، شاهین و ۲۰۷ بابت دریافت پیام تغییر خودرو از سوی خودروسا‌زان، گفت: در خصوص اقدامات اخیر خودروسازان که به جای خودروهای مورد تقاضا، خودروهای دیگری به مشتری پیشنهاد می‌ شود، مشتریان باید شکایت خود را با سازمان حمایت مطرح کنند، زیرا سامانه، مجری سیاست‌ های وزارت صمت در حوزه عرضه خودرو است و مسئولیت دیگری برعهده ندارد.

براساس پیگیری ها از سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، مردم می توانند هرگونه شکایت و نارضایتی خود از خودروسازان را با شماره تلفن ۱۲۴ اعلام و یا در سامانه ۱۲۴ ثبت کنند.

همچنین به گفته سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، متقاضیان ناراضی از خودروسازان می توانند شکایت خود را به ادارات کل صمت استان ها طرح موضوع کنند.

باید منتظر ماند و دید که آیا دولت و سازمان های ذیربط از جمله تعزیرات و سازمان حمایت می توانند مانع تخلفات خودروسازان شوند یا مثل همیشه خودروسازان به بهانه های مختلف از جمله تورم، افزودن آپشن و … حرف خود را به کرسی نشانده و مردم هم بلاتکلیف مانده اند.

برچسب ها:

اعتراض به ایران خودروسایت اعتراض به ایران خودروکلاهبرداری ایران خودروکلاهبرداری جدید ایران خودرونحوه اعتراض به ایران خودرو

اخبار مرتبط

سهمیه بنزین خودروهای خارجی با موتور بالای ۱۳۰۰ سی‌سی حذف شد
شرایط فروش سابرینا U5 پلاس با قیمت قطعی اعلام شد
هر آنچه باید درباره یازدهمین طرح فروش ایران خودرو بدانید/ شانس برنده شدن...
قیمت روز خودروهای داخلی در بازار/ پژو ترمز برید
شرایط جدید فروش با قیمت قطعی هیوندای سوناتا ۲۰۲۵+ جزئیات
مقایسه کامل دو خودرو لوکانو L8 با اکستریم QX در بازار ایران+ مزایا...
تاریخ دقیق قرعه کشی محصولات ایران خودرو مشخص شد
شرایط فروش تیگو ۷ پرومکس با موعد تحویل ۹۰ روزه اعلام شد + جزئیات

بدون نظر! اولین نفر باشید

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


آخرین اخبار ایران

برای بورس فردا خواندن این ۱۱ خبر ضروری است
روند بازار طلا، سکه و ارز فردا شنبه ۲۹ آذر چگونه خواهد بود؟+...
نحوه افزایش حقوق و دستمزد کارگران برای سال ۱۴۰۵ چگونه خواهد بود؟
سهمیه بنزین خودروهای خارجی با موتور بالای ۱۳۰۰ سی‌سی حذف شد
پیش بینی جدید گلدمن ساکس از آینده قیمت طلا / میزان افزایش قیمت...
شرایط فروش سابرینا U5 پلاس با قیمت قطعی اعلام شد
آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان/ داده‌های اقتصادی آمریکا بیت‌کوین را تکان داد
زمان واریز حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اعلام شد
هر آنچه باید درباره یازدهمین طرح فروش ایران خودرو بدانید/ شانس برنده شدن...
قیمت طلای جهانی امروز ۲۸ آذر ۱۴۰۴/ کاهش جزئی طلای جهانی
اروپا در آستانه تحول امنیتی بزرگ 
توصیه جدی متخصصان ارتوپد؛ با مصرف این نوشیدنی سلامت استخوان ها به خطر...

خبر ورزشی

توصیه جدی متخصصان ارتوپد؛ با مصرف این نوشیدنی سلامت استخوان ها به خطر می افتد

چه زمانی برای نخ دندان کشیدن مناسب تر است؛ صبح یا شب؟

هر آنچه باید از فواید و مضرات کلم بروکلی بدانید

توصیه های جدی به افراد بالای ۵۰ سال؛ از خوردن این نوشیدنی ها اجتناب کنید

خوراکی های مفید برای بدن در زمستان که نباید از آنها غافل شوید

اقتصادسنج

اقتصادسنج رسانه خبری–تحلیلی در حوزه اقتصاد است که با هدف ارائه اخبار دقیق، تحلیل‌های قابل‌اعتماد و تصویر روشنی از وضعیت اقتصاد ایران شکل گرفته است. ما تلاش می‌کنیم اطلاعات اقتصادی را ساده، قابل‌فهم و به دور از پیچیدگی‌های رایج ارائه کنیم تا برای همه مخاطبان قابل استفاده باشد.

خبر فوری

سهمیه بنزین خودروهای خارجی با موتور بالای ۱۳۰۰ سی‌سی حذف شد

پیش بینی گلدمن ساکس از آینده قیمت طلا

پیش بینی جدید گلدمن ساکس از آینده قیمت طلا / میزان افزایش قیمت طلا مشخص شد

دسترسی سریع

  • صفحه نخست
  • اقتصادی
  • بین الملل
  • اجتماعی
  • سیاسی
  • اخبار استانها
  • فناوری
  • تماس با ما

مجوز ها

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به پایگاه خبری اقتصادسنج است. بازنشر مطالب صرفا با اجازه کتبی مجاز است.