اقتصادسنج
  • اخبار روز
    • اجتماعی
    • اقتصادی
    • بین الملل
    • سیاسی
  • خودرو
  • طلا و ارز
  • قیمت سنج
  • اخبار بورس
  • مسکن
  • سلامت و بهداشت
  • بانک و بیمه
  • فناوری
  • کشاورزی
  • اقتصاد
  • انرژی
    • آب
    • برق
    • پتروشیمی
  • اخبار ورزشی
  • اخبار استانها
    • تهران
    • آذربایجان شرقی
    • آذربایجان غربی
    • اردبیل
    • اصفهان
    • البرز
    • ایلام
    • بوشهر
    • چهارمحال و بختیاری
    • خراسان جنوبی
    • خراسان رضوی
    • خراسان شمالی
    • خوزستان
    • زنجان
    • سمنان
    • سیستان و بلوچستان
  • شبکه های اجتماعی
  • رپورتاژ آگهی
اقتصادسنج
  • اخبار روز
    • اجتماعی
    • اقتصادی
    • بین الملل
    • سیاسی
  • خودرو
  • طلا و ارز
  • قیمت سنج
  • اخبار بورس
  • مسکن
  • سلامت و بهداشت
  • بانک و بیمه
  • فناوری
  • کشاورزی
  • اقتصاد
  • انرژی
    • آب
    • برق
    • پتروشیمی
  • اخبار ورزشی
  • اخبار استانها
    • تهران
    • آذربایجان شرقی
    • آذربایجان غربی
    • اردبیل
    • اصفهان
    • البرز
    • ایلام
    • بوشهر
    • چهارمحال و بختیاری
    • خراسان جنوبی
    • خراسان رضوی
    • خراسان شمالی
    • خوزستان
    • زنجان
    • سمنان
    • سیستان و بلوچستان
  • شبکه های اجتماعی
  • رپورتاژ آگهی
صفحه اصلی/شبکه های اجتماعی/تغییر مصرف رسانه ای نسل جدید

تغییر مصرف رسانه ای نسل جدید

تمامی بنگاه‌های رسانه‌ای مجبورند در شرایط تازه، تامل کنند که چگونه فناوری‌های نوین را درونی کرده و ضمن احترام به بینش و نگرش پیام‌گیران، پاسخگوی مخاطب رسانه‌ای جدید و نیاز آنها به کنترل بدون هدر دادن...

آذر ۱۱, ۱۴۰۱
27 بازدیدها

اقتصاد سنج؛ تغییرات بنیادین پدید آمده در جوامع و گذر از دوره وجود رسانه های بزرگ با مخاطب انبوه، در ابر روندهای جدید، این پرسش مطرح است که مخاطبان امروزه چگونه رسانه ها را مصرف می کنند؟

در این باره باید گفت آن روزها گذشت که ایستگاههای پخش از مخاطبان اسیری برخوردار بودند که حین آگهی ها می نشستند یا زمان بندی های خود را بر اساس نمایش و برنامه مورد علاقه شان برنامه ریزی می کردند.

مخاطبان امروز، بخصوص جوانترها، به ایده کنترل آنچه می خواهند و آن طور که می خواهند تماشا کنند، بشنوند یا بخوانند خو می گیرند.

در حال حاضر، مصرف کنندگان رسانه ها در میان دسترسی به محصولات الکترونیکی چون mp3، dvd، vod، تبلت و موبایل و دستگاههای مشابه، به طور فزاینده ای، موضوعاتی مثل زمان بندی، قیمت گذاری، رضایتمندی و حتی سودآوری را از رسانه ها تقاضا می کنند.

با یک pvr از روی یک آگهی تجارتی میگذرند. آهنگ ها و ویدئوهای دلخواه را از اینترنت دانلود می کنند و برنامه های مورد علاقه را عندالمطالبه منتقل می کنند.

نتایج ضمنی افزایش کنترل توسط مخاطبان، گیج کننده است. مدلهای کسب و کاری که بنگاههای رسانه ای بر اساس آنها عمل می کنند، به بازسازی یا تنوع بخشی نیاز دارند.

از این رو به نظر می رسد باید قالب های سنتی تبلیغات برای رسانه های الکترونیکی مجدد بررسی شوند. محیط های پیچیده و متغیر، ضرورت وابستگی کمتر به مدل های سنتی کسب و کار را ارتقا می بخشد.

خدمات جذاب جدید را توسعه می دهند. به طور چند جانبه رقابت می کنند و روشهایی برای انتشار ریسک و اشتراک گذاری منابع می یابند.

در نهایت آنکه تمامی بنگاه‌های رسانه‌ای مجبورند در شرایط تازه، تامل کنند که چگونه فناوری‌های نوین را درونی کرده و ضمن احترام به بینش و نگرش پیام‌گیران، پاسخگوی مخاطب رسانه‌ای جدید و نیاز آنها به کنترل بدون هدر دادن منابع باشند. توسعه خلاق و اولویت مخاطب، پارادایم‌های جدید پیش روی رسانه‌هاست.

کدام رسانه یا رسانه ها در ایران به چنین موضوعاتی می اندیشند و برای مقابله با این چالش ها، برنامه و تدبیری دارند؟

 

شارا/

برچسب ها:

بنگاه های رسانه ایرسانهرسانه هافناوریمصرف کننده رسانه

اخبار مرتبط

راهنمای خرید ارزانترین کالاها از دیجی کالا + آموزش
بیشترین جست وجوی گوگل ایرانیان در دی ۱۴۰۲ + اینفوگرافی
چگونه گوشی را به تلویزیون سامسونگ وصل کنیم؟+ آموزش گام به گام
هر فوتبالیست برای هر تبلیغ در اینستاگرام چقدر پول می گیرد؟+ اسامی فوتبالیست...
خرید و فروش فالوور اینستاگرام چند؟
احراز هویت در واتس اپ با ایمیل امکان پذیر شد+ راهنما
امکان شکایت از طریق اسکرین شات وجود دارد؟
کدام بازی ها در میان گیمرهای ایرانی پرطرفدار هستند؟

بدون نظر! اولین نفر باشید

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


آخرین اخبار ایران

هرآنچه باید درباره عرضه اولیه سهام شرکت پتروشیمی اروند بدانید
آخرین جزئیات نحوه پرداخت مهریه؛ تعیین اقساط مهریه متناسب با نوسانات بازار سکه
چگونه از باد کردن باتری جلوگیری کنیم؟+ ۴راهکار
خواص فوق‌العاده خوراکی‌های شب یلدا برای بدن که باید بدانید
با ۱۰ قطب گردشگری جهان در سال ۲۰۲۵ آشنا شوید
۴ ویتامینی که برای سلامت روان شما ضروری است
آغاز تحویل سکه‌های پیش‌فروش از امروز+ جزئیات
جدیدترین قیمت طلا و سکه امروز ۳۰ آذر ۱۴۰۴/ ریزش قیمت در بازار...
جدیدترین قیمت دلار، یورو و انواع ارزها ۳۰ آذر ۱۴۰۴+ جدول
نمودار اونس طلا در یک ماه گذشته/ طلا در بالاترین سطح قیمتی ایستاد
بزرگترین دارایی‌های قابل سرمایه‌گذاری در جهان را بشناسید
قیمت پایه جدید محصولات زامیاد اعلام شد+ جدول

خبر ورزشی

خواص فوق‌العاده خوراکی‌های شب یلدا برای بدن که باید بدانید

۴ ویتامینی که برای سلامت روان شما ضروری است

توصیه جدی متخصصان ارتوپد؛ با مصرف این نوشیدنی سلامت استخوان ها به خطر می افتد

چه زمانی برای نخ دندان کشیدن مناسب تر است؛ صبح یا شب؟

هر آنچه باید از فواید و مضرات کلم بروکلی بدانید

اقتصادسنج

اقتصادسنج رسانه خبری–تحلیلی در حوزه اقتصاد است که با هدف ارائه اخبار دقیق، تحلیل‌های قابل‌اعتماد و تصویر روشنی از وضعیت اقتصاد ایران شکل گرفته است. ما تلاش می‌کنیم اطلاعات اقتصادی را ساده، قابل‌فهم و به دور از پیچیدگی‌های رایج ارائه کنیم تا برای همه مخاطبان قابل استفاده باشد.

خبر فوری

خواص فوق‌العاده خوراکی‌های شب یلدا برای بدن که باید بدانید

با ۱۰ قطب گردشگری جهان در سال ۲۰۲۵ آشنا شوید

دسترسی سریع

  • صفحه نخست
  • اقتصادی
  • بین الملل
  • اجتماعی
  • سیاسی
  • اخبار استانها
  • فناوری
  • تماس با ما

مجوز ها

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به پایگاه خبری اقتصادسنج است. بازنشر مطالب صرفا با اجازه کتبی مجاز است.