اقتصادسنج
  • اخبار روز
    • اجتماعی
    • اقتصادی
    • بین الملل
    • سیاسی
  • خودرو
  • طلا و ارز
  • قیمت سنج
  • اخبار بورس
  • مسکن
  • سلامت و بهداشت
  • بانک و بیمه
  • فناوری
  • کشاورزی
  • اقتصاد
  • انرژی
    • آب
    • برق
    • پتروشیمی
  • اخبار ورزشی
  • اخبار استانها
    • تهران
    • آذربایجان شرقی
    • آذربایجان غربی
    • اردبیل
    • اصفهان
    • البرز
    • ایلام
    • بوشهر
    • چهارمحال و بختیاری
    • خراسان جنوبی
    • خراسان رضوی
    • خراسان شمالی
    • خوزستان
    • زنجان
    • سمنان
    • سیستان و بلوچستان
  • شبکه های اجتماعی
  • رپورتاژ آگهی
اقتصادسنج
  • اخبار روز
    • اجتماعی
    • اقتصادی
    • بین الملل
    • سیاسی
  • خودرو
  • طلا و ارز
  • قیمت سنج
  • اخبار بورس
  • مسکن
  • سلامت و بهداشت
  • بانک و بیمه
  • فناوری
  • کشاورزی
  • اقتصاد
  • انرژی
    • آب
    • برق
    • پتروشیمی
  • اخبار ورزشی
  • اخبار استانها
    • تهران
    • آذربایجان شرقی
    • آذربایجان غربی
    • اردبیل
    • اصفهان
    • البرز
    • ایلام
    • بوشهر
    • چهارمحال و بختیاری
    • خراسان جنوبی
    • خراسان رضوی
    • خراسان شمالی
    • خوزستان
    • زنجان
    • سمنان
    • سیستان و بلوچستان
  • شبکه های اجتماعی
  • رپورتاژ آگهی
صفحه اصلی/خودرو/بررسی قیمت خودروهای خارجی کارکرده در بازار ایران / با بودجه ۱.۳ میلیارد تومان چه گزینه‌هایی پیش روی خریداران است؟

بررسی قیمت خودروهای خارجی کارکرده در بازار ایران / با بودجه ۱.۳ میلیارد تومان چه گزینه‌هایی پیش روی خریداران است؟

در شرایطی که خودروهای خارجی کارکرده به دلیل دوام فنی بالا و طراحی باکیفیت، همچنان مورد توجه خریداران ایرانی هستند، بررسی‌ها نشان می‌دهد با بودجه حدود ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان همچنان می‌توان...

مرداد ۵, ۱۴۰۴
28 بازدیدها

اقتصادسنج؛ در شرایطی که خودروهای خارجی کارکرده به دلیل دوام فنی بالا و طراحی باکیفیت، همچنان مورد توجه خریداران ایرانی هستند، بررسی‌ها نشان می‌دهد با بودجه حدود ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان همچنان می‌توان گزینه‌های متنوعی را در این بازار پیدا کرد؛ اما آیا قیمت‌ها منطقی‌اند یا حبابی در راه است؟

بازار خودرو در ایران سال‌هاست که درگیر چالش‌های متعددی از جمله انحصار، نوسانات ارزی، سیاست‌های ناپایدار و رکود تورمی است. در این میان، خودروهای کارکرده خارجی، به‌ویژه مدل‌های آلمانی، ژاپنی و کره‌ای به دلیل کیفیت بالاتر و دوام بیشتر نسبت به تولیدات داخلی، همواره مورد توجه مصرف‌کنندگان بوده‌اند. اما تا بودجه یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، در بازار خودروهای کارکرده خارجی، چه گزینه‌هایی قابل خریداری هستند؟

وضعیت کنونی بازار خودروهای کارکرده خارجی

یکی از دلایل اصلی جذابیت خودروهای کارکرده خارجی، ناامیدی از کیفیت و خدمات پس از فروش خودروهای صفر داخلی و چینی است. محصولات خودروسازان داخلی، به دلیل ایمنی پایین، تکنولوژی قدیمی، مصرف سوخت بالا و در نهایت هزینه نگهداری بالا، توان رقابت با خودروهای خارجی حتی مدل‌های قدیمی را ندارند.

به گفته کارشناسان، خودروهای داخلی را می‌توان با محصولات پیش از دهه ۸۰ میلادی مقایسه کرد. این امر باعث شده که برخی مصرف‌کنندگان، حتی خودروهای خارجی با ۲۰ سال کارکرد را به محصولات صفر داخلی ترجیح دهند.

خودروهای کارکرده خارجی طی یک دهه گذشته رشد چشم‌گیری را تجربه کرده‌اند. قیمت خودروهای کارکرده خارجی در ایران، ۳ برابر قیمت جهانی برآورد می‌شود. اما علت شکل‌گیری حباب قیمتی در بازار خودروهای کارکرده خارجی چیست؟

علل شکل‌گیری حباب قیمتی در بازار خودروهای کارکرده خارجی

ممنوعیت واردات خودرو در سال ۱۳۹۷، با هدف صرفه‌جویی ارزی و حمایت از تولید داخلی، عرضه خودروهای خارجی را به شدت محدود کرد. حتی پس از رفع نسبی این محدودیت در سال ۱۴۰۲، موانعی نظیر پیچیدگی‌های فرآیند ثبت سفارش و مشکلات تامین ارز، مانع از ورود گسترده خودروهای خارجی به بازار شدند. این کاهش عرضه، تقاضای انباشته را تشدید کرده و یکی از دلایلی است که به افزایش غیرواقعی قیمت‌ها منجر شده است.

نرخ ارز به‌عنوان یکی از عوامل کلیدی، تاثیر مستقیمی بر قیمت‌گذاری خودروهای وارداتی و قطعات یدکی آن‌ها دارد. با توجه به وابستگی این بازار به دلار، نوسانات ارزی به‌سرعت به افزایش قیمت خودروهای خارجی کارکرده دامن زده است.

در این میان، پدیده رکود تورمی، خودروهای خارجی را از کالایی مصرفی به ابزاری سرمایه‌ای برای حفظ ارزش دارایی تبدیل کرده است. خودروهای خارجی با کارکرد پایین، بیش از آنکه برای مصرف روزمره مورد استفاده قرار گیرند، به‌عنوان گزینه‌ای برای سرمایه‌گذاری مطرح شده‌اند.

بازار خودرو در ایران به دلیل حمایت‌های دولتی از خودروسازان داخلی، ساختاری انحصاری دارد که رقبای خارجی را به حاشیه رانده است. سیاست‌های ناپایدار، از جمله تغییرات مکرر در قوانین واردات و قیمت‌گذاری دستوری، اعتماد عمومی به بازار را تضعیف کرده و به شکل‌گیری قیمت‌های غیرواقعی منجر شده است.

حباب قیمتی در بازار خودروهای خارجی کارکرده نتیجه ترکیبی از محدودیت‌های وارداتی، نوسانات ارزی، انحصار بازار داخلی و سیاست‌گذاری‌های ناپایدار است. این وضعیت علاوه بر کاهش قدرت خرید مصرف‌کنندگان، به مشکلات زیست‌محیطی، ایمنی و ناترازی انرژی دامن زده است. کارشناسان برای رفع این چالش، راهکارهایی مانند آزادسازی موثر واردات خودرو، ایجاد ثبات در سیاست‌های ارزی، ارتقای کیفیت تولیدات داخلی و شفاف‌سازی فرآیند قیمت‌گذاری را پیشنهاد می‌کنند، اما از آن رو که حل و فصل مشکلات صنعت خودروسازی ایران نیاز به صرف زمانی طولانی دارد، باید تا زمان اصلاحات واقعی، علل انتخاب خودروهای کارکرده خارجی را بررسی کرد.

چرا خودرو کارکرده خارجی؟

در سال‌های اخیر، کیفیت پایین خودروهای تولید داخل به یکی از نگرانی‌های اصلی خریداران تبدیل شده است. بسیاری از این خودروها تنها مدت کوتاهی پس از خروج از خط تولید با مشکلات فنی و نقص‌های متعدد مواجه می‌شوند که مصرف‌کننده را ناچار به مراجعه مکرر به نمایندگی‌ها و مراکز تعمیر می‌کند. ایراداتی چون نقص در سیستم برقی، عملکرد ناپایدار موتور یا کیفیت پایین مونتاژ، به‌ویژه در خودروهای اقتصادی بازار، تجربه مالکیت را برای مشتریان به چالشی جدی بدل کرده است.

از سوی دیگر، خودروهای چینی که در سال‌های اخیر سهم قابل‌توجهی از بازار ایران را به خود اختصاص داده‌اند، با وجود ظاهر مدرن‌تر و آپشن‌های متنوع، هزینه نگهداری و تعمیرات بالایی دارند. یکی از نمونه‌های بارز آن، گیربکس‌های CVT برخی مدل‌هاست که در صورت خرابی، مصرف‌کننده را با هزینه‌ای بالغ بر ۱۰۰ میلیون تومان مواجه می‌کند.

همچنین تامین قطعات بدنه این خودروها به‌دلیل محدودیت واردات و انحصار عرضه‌کنندگان، زمان‌بر و پرهزینه است و در مواردی، پیدا کردن یک جلوپنجره، گلگیر یا چراغ سالم به یک چالش جدی برای مصرف‌کنندگان خودروهای چینی تبدیل می‌شود.

در چنین شرایطی، طبیعی ا‌ست که بخشی از مشتریان به سمت خرید خودروهای کارکرده خارجی متمایل شوند. هرچند این خودروها سال‌ها از عمرشان گذشته، اما به‌دلیل کیفیت ساخت بالاتر، دوام فنی و پایداری در عملکرد، گاه گزینه‌ای مطمئن‌تر و به‌صرفه‌تر برای خریداران محسوب می‌شوند. تصمیمی که بیش از هر چیز، نتیجه ناامیدی از کیفیت و خدمات پس از فروش خودروهای صفر داخلی و چینی است. اما رندترین خودروهای کارکرده خارجی کدامند؟

خودروهای کارکرده خارجی تا بودجه ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان

در بازه قیمتی مورد نظر، گزینه‌های متعددی در بازار خودروهای کارکرده وجود دارند که هر یک می‌توانند برای گروه خاصی از خریداران جذاب باشند. به عنوان مثال، خودروهایی مانند تویوتا کرولا، هیوندای سوناتا، کیا سراتو و پژو ۴۰۷ به دلیل کابین جادار، امکانات رفاهی مناسب و سواری نرم، انتخاب‌های مناسبی برای خانواده‌ها و استفاده‌های بین‌شهری به شمار می‌آیند.

در مقابل، خودروهای لوکسی همچون مرسدس‌بنز C240 و بی‌ام‌و سری ۳ با هندلینگ دقیق و کیفیت ساخت بالا، تجربه رانندگی متفاوتی ارائه می‌دهند. با این حال، باید توجه داشت که هزینه‌های نگهداری و دسترسی محدود به قطعات یدکی این خودروها، می‌تواند چالشی برای مالکان آینده باشد.

برای افرادی که به دنبال تجربه‌ای هیجان‌انگیزتر از رانندگی روزمره هستند، نیسان ماکسیما می‌تواند گزینه‌ای جذاب در این رده قیمتی باشد. هرچند در کنار توان فنی بالا، باید محدودیت‌هایی مانند ایمنی و هندلینگ متوسط این خودرو نیز در نظر گرفته شود.

به طور کلی، در جدول بالا مجموعه‌ای از خودروهای خارجی کارکرده تا سقف بودجه یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان معرفی شده‌اند. خریداران می‌توانند با در نظر گرفتن معیارهای شخصی و بررسی دقیق‌تر، گزینه مناسب خود را برگزینند.

سلب مسئولیت: این گزارش تنها با هدف اطلاع‌رسانی وضعیت بازار خودروهای داخلی تهیه شده و حاوی هیچ‌گونه توصیه مالی و پیشنهاد خرید و فروش نیست. بر این اساس، مسئولیت هرگونه تصمیم‌گیری برای خرید خودرو، بر عهده خریداران است و اقتصادسنج مسئولیتی در قبال نتایج احتمالی آن ندارد. همچنین قیمت‌های اعلامی تنها در زمان انتشار گزارش معتبر هستند و در کوتاه مدت ممکن است دستخوش تغییر و نوسان شوند.

برچسب ها:

قیمت خودروهای کارکرده خارجی

اخبار مرتبط

پیش بینی کارشناسان از بازار خودرو در هفته آینده/ بازار خودرو در محاصره...
واردات خودرو توسط ایرانیان خارج از کشور به زودی آغاز می‌شود
صفر تا صد مصوبه بنزینی دولت که باید بدانید
اسامی ارزان‌ترین خودروهای داخلی زیر یک میلیارد تومان+ جدول
مهلت یک ماهه برای مالکان چند خودرو برای انتخاب خودرو سهمیه دار
شرایط ثبت‌نام و تبدیل خودروها به گازسوز اعلام شد+ لینک ثبت‌نام
آغاز فروش فوق العاده اکستریم QX (VX) شرکت مدیران خودرو با موعد تحویل...
فراخوان تبدیل رایگان خودروهای سواری عمومی و شخصی به سی‌ان‌جی 

بدون نظر! اولین نفر باشید

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


آخرین اخبار ایران

خریداران سکه بخوانند؛ واریز وجه هفتمین مرحله حراج و پیش‌فروش سکه آغاز شد
بخشنامه جدید بانک مرکزی اعلام شد/ املاک بانک‌ها سقف‌دار شد
زمان عرضه بنزین سوپر در جایگاه‌ها مشخص شد
زمان ثبت نام و برگزاری آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم سال ۱۴۰۵
آخرین وضعیت بازار ارز امروز ۲۲ آذر ۱۴۰۴/ روند افزایشی دلار ادامه دارد
آخرین وضعیت بازار طلا و سکه امروز ۲۲ آذر ۱۴۰۴/ صعود پر قدرت...
قیمت روز ارزهای مبادله ای امروز ۲۲ آذر/ دلار توافقی چند شد؟
آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان/ کاهش قیمت ارزهای دیجیتال پیشرو در جهان
قیمت اونس جهانی طلا امروز ۲۲ آذر ۱۴۰۴/ طلای جهانی به تعطیلات رفت
سهامداران مراقب باشند؛ خطر تعلیق ۸۳ نماد بورسی و فرابورسی
پیش‌ بینی بورس فردا شنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۴
برای بورس فردا خواندن این ۱۱ خبر ضروری است

خبر ورزشی

صبحانه‌ای محبوب اما خطرناک که فشار خون شما را بالا می برد

هر آنچه باید در مورد تفاوت سرماخوردگی، کرونا و آنفلوآنزا بدانید

بهترین مکمل ها برای پیشگیری از سرماخوردگی را بشناسید

دیابتی ها بخوانند؛ با این رژیم مصرف انسولین را کاهش دهید

مضرترین موادغذایی که باعث تخریب دندان‌ها می‌شوند

اقتصادسنج

اقتصادسنج رسانه خبری–تحلیلی در حوزه اقتصاد است که با هدف ارائه اخبار دقیق، تحلیل‌های قابل‌اعتماد و تصویر روشنی از وضعیت اقتصاد ایران شکل گرفته است. ما تلاش می‌کنیم اطلاعات اقتصادی را ساده، قابل‌فهم و به دور از پیچیدگی‌های رایج ارائه کنیم تا برای همه مخاطبان قابل استفاده باشد.

خبر فوری

آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو

زمان ثبت نام و برگزاری آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم سال ۱۴۰۵

آخرین وضعیت بازار ارز امروز ۲۲ آذر

آخرین وضعیت بازار ارز امروز ۲۲ آذر ۱۴۰۴/ روند افزایشی دلار ادامه دارد

دسترسی سریع

  • صفحه نخست
  • اقتصادی
  • بین الملل
  • اجتماعی
  • سیاسی
  • اخبار استانها
  • فناوری
  • تماس با ما

مجوز ها

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به پایگاه خبری اقتصادسنج است. بازنشر مطالب صرفا با اجازه کتبی مجاز است.