اقتصادسنج
  • اخبار روز
    • اجتماعی
    • اقتصادی
    • بین الملل
    • سیاسی
  • خودرو
  • طلا و ارز
  • قیمت سنج
  • اخبار بورس
  • مسکن
  • سلامت و بهداشت
  • بانک و بیمه
  • فناوری
  • کشاورزی
  • اقتصاد
  • انرژی
    • آب
    • برق
    • پتروشیمی
  • اخبار ورزشی
  • اخبار استانها
    • تهران
    • آذربایجان شرقی
    • آذربایجان غربی
    • اردبیل
    • اصفهان
    • البرز
    • ایلام
    • بوشهر
    • چهارمحال و بختیاری
    • خراسان جنوبی
    • خراسان رضوی
    • خراسان شمالی
    • خوزستان
    • زنجان
    • سمنان
    • سیستان و بلوچستان
  • شبکه های اجتماعی
  • رپورتاژ آگهی
اقتصادسنج
  • اخبار روز
    • اجتماعی
    • اقتصادی
    • بین الملل
    • سیاسی
  • خودرو
  • طلا و ارز
  • قیمت سنج
  • اخبار بورس
  • مسکن
  • سلامت و بهداشت
  • بانک و بیمه
  • فناوری
  • کشاورزی
  • اقتصاد
  • انرژی
    • آب
    • برق
    • پتروشیمی
  • اخبار ورزشی
  • اخبار استانها
    • تهران
    • آذربایجان شرقی
    • آذربایجان غربی
    • اردبیل
    • اصفهان
    • البرز
    • ایلام
    • بوشهر
    • چهارمحال و بختیاری
    • خراسان جنوبی
    • خراسان رضوی
    • خراسان شمالی
    • خوزستان
    • زنجان
    • سمنان
    • سیستان و بلوچستان
  • شبکه های اجتماعی
  • رپورتاژ آگهی
صفحه اصلی/اخبار روز/اسنپ و تپسی چقدر درآمد دارند؟

اسنپ و تپسی چقدر درآمد دارند؟

آمار کدال نشان می‌دهد که درآمد تپسی از محل کمیسیون در ماه آذر 61 میلیارد تومان است. درآمد برآوردی کمیسیون اسنپ نیز با توجه به کل درآمد آن که 496 میلیارد تومان است، از کمیسیون دریافتی حدود 77 میلیارد...

بهمن ۱۰, ۱۴۰۱
14 بازدیدها

اقتصادسنج| درآمد دو شرکت تاکسی اینترنتی کشور یعنی اسنپ و تپسی روز گذشته در سایت کدال منتشر شد. آمار کدال نشان می‌دهد که درآمد تپسی از محل کمیسیون ۶۱ میلیارد تومان از ارزش کل سفرهایش که ۳۹۳ میلیارد است. درآمد برآوردی کمیسیون اسنپ نیز با توجه به کل درآمد آن که ۴۹۶ میلیارد تومان است، از کمیسیون دریافتی حدود ۷۷ میلیارد تومان محاسبه شده است.

درآمد تپسی از کمیسیون بیشتر از بورس

در آمار کدال تپسی آمده است که از میان ۶۱ میلیارد و ۶۵۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان درآمد این شرکت، ۵۹ میلیارد و ۱۱۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان کمیسیون دریافتی از سفیران است.

علاوه‌بر آن تپسی از سرویس تلفنی یک میلیارد و ۹۴۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان از سرویس تلفنی و ۱۹۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان از راه‌اندازی مجدد و ۲۱۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان از سوءپیشینه سفیران درآمد به دست آورده است.

این در حالیست که درآمد تپسی تنها از «کمیسیون سفیران» در آذر امسال بیش از ۵۹ میلیارد تومان بوده، درحالیکه این نماد بورسی از کل درآمد آبان خود ۵۵ میلیارد تومان درآمد کسب کرده است که این تفاوت نشان از رشد قابل توجه درآمد و کسب سود از فعالیت این شرکت استارتاپ بورسی در آذر می‌دهد.

از سوی دیگر اسنپ در واکنش به درآمد تپسی از کمیسیون دریافتی از رانندگان به رسانه کارنگ، اعلام کرده است که حدود ۱۵.۶ درصد از درآمد ۴۹۶ میلیارد تومانی‌اش در آذر ماه از محل دریافت کمیسیون است که تقریبا ۷۷ میلیارد تومان می‌شود.

دعوای اسنپ و تپسی بر سر سهم بازار اینترنتی

همچنین، در پی انتشار این اعداد و ارقام اسنپ ادعا کرده است که سهم ۹۰ درصدی از بازار تاکسی‌های اینترنتی دارد و تنها ۱۰ درصد از سهم این بازار متعلق به تپسی است، درحالی که در آن سوی ماجرا تپسی مدعیست که ۲۰ درصد از سهم بازار را داراست.

به گفته محمد خلج، مدیرعامل اسنپ در ۲۰ دی ماه در تهران رکورد یک میلیون و ۷۱ هزار و ۶۲۸ سفر را ثبت کرده و در ۱۴ دی‌ماه نیز رکورد ۳ میلیون و ۸۲۱ هزار و ۹۶۹ سفر را در کل کشور به ثبت رسانده است.

براساس اظهارات او تعداد سفرهای ثبت شده اسنپ در آذرماه ۱۴۰۱ برابر با ۹۹ میلیون و ۵۶۷ هزار و ۵۰۵ سفر بوده و این میزان سفر را با سفرهای ثبت شده در کدال برای شرکت رقیب که در بورس پذیرفته شده مقایسه می‌کند و نتیجه می‌گیرد که اسنپ ۹۰ درصد از بازار تاکسی‌های اینترنتی را به خود اختصاص داده است.

فرید شهابی، مدیرتجاری اسنپ نیز در این باره می‌گوید: «اندازه کل بازار حدود ۱۱۱ میلیون و تعداد سفرهای تپسی حدود ۱۰.۵ درصد از کل بازار است. محاسبات ما از طریق تیم تحقیقات بازار و استراتژی هم همین اعداد را تایید می‌کند. در نهایت تپسی تقریبا بین ۱۱.۵ تا ۱۱.۷ میلیون سفر دارد. به این شکل می‌توان با استفاده از کدال به سهم هر شرکت از کل بازار رسید.»

تپسی چه می‌گوید؟

این در حالیست که مدیر تیم تجربه مشتری و تحقیقات بازار تپسی ادعای اسنپ مبنی بر سهم ۹۰ درصدی اسنپ در بازار تاکسی‌های اینترنتی را رد می‌کند. چراکه به عقیده او در بررسی سهم بازار تاکسی‌های آنلاین، هر شهر وزن متفاوتی دارد و شاخص‌هایی مانند ضریب نفوذ اپلیکیشن‌های تاکسی آنلاین، میانگین قیمت، ترکیب کاربران و غیره در شهرها متفاوت است و این تفاوت باید در نظر گرفته شود.

نگار پورشعبان می‌گوید که علاوه بر تعداد سفرهای تاکسی‌ اینترنتی، دریافت نظرسنجی از رفتار مصرف‌کنندگان در تعیین سهم بازار مهم است.

طبق گفته او تاکسی‌های اینترنتی نتایج بدست آمده را از طریق منطبق کردن آن با داده‌های رشد شرکت در بازه زمانی مورد نظر، رشد تعداد سفرها در هر شهر، رشد تعداد کاربران مسافر و راننده، رشد میزان مصرف کاربران، مقایسه میزان پیمایش رانندگان در هر تاکسی اینترنتی، داده‌های منتشر شده توسط دیگر شرکت‌ها و اطلاعات مرتبط دیگری که در دست دارند، صحت‌سنجی می‌کنند و در نهایت به عدد سهم بازار خود می‌رسند.

مدیرعامل تپسی نیز آمار اسنپ را غیرواقعی می‌داند و اعلام می‌کند که تمام اطلاعات شفاف تپسی روی کدال نشان می‌دهد که آنها چه میزان سهم از بازار دارند و تا چه میزان به این سهم اضافه یا کم شده است.

اسنپ و تپسی دو تاکسی اینترنتی محبوب در میان کاربران ایرانی هستند که به نوعی رقیب یکدیگر در بازار تاکسی‌های اینترنتی کشور محسوب می‌شوند و طبیعتا رقابت اصلی آن‌ها برای سهم بیشتر در این بازار است. تپسی به عنوان اولین استارتاپ ایرانی چند ماه پیش وارد بازار بورس شد و همین موضوع باعث افزایش درآمد این شرکت شد.

برچسب ها:

اسنپاسنپ تپسیاسنپ رانندگاناسنپ یا تپسیاسنپ یا تپسی برای رانندگاندرآمد اسنپ و تپسیدرآمد اسنپ یا تپسیدرامد اسنپ تپسیدرامد روزانه اسنپ و تپسی

اخبار مرتبط

آغاز ثبت‌نام «بیمه طلایی» بازنشستگان تامین اجتماعی در تهران+ لینک 
ائتلاف کم سابقه تروریستی در شرق ایران/نشانه ای از یک درگیری بزرگ‌تر؟
تکلیف سهمیه‌های ذخیره کارت سوخت ها مشخص شد
سهمیه نرخ اول و دوم بنزین به کدام خودروها تعلق نمی‌گیرد؟
ساعت کاری جدید دستگاه‌های اجرایی اعلام شد
این مشاغل مشمول پرداخت مالیات بر ارزش افزوده می‌شوند
نتایج آزمون وکالت سال ۱۴۰۴ کانون وکلای دادگستری اعلام شد+ لینک مشاهده نتایج
دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۵ چقدر تعیین شد؟

بدون نظر! اولین نفر باشید

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


آخرین اخبار ایران

آغاز ثبت‌نام «بیمه طلایی» بازنشستگان تامین اجتماعی در تهران+ لینک 
مقایسه دو خودرو هایما S۷ توربو پرو و هایما S۷ توربو پلاس
با بودجه ۲میلیارد در کجای تهران می توانیم خانه بخریم؟
قیمت آجیل و خشکبار شب یلدا اعلام شد/ پسته کیلویی چند؟
خوراکی های مفید برای بدن در زمستان که نباید از آنها غافل شوید
پیش‌بینی کارشناسان از آینده بازار مسکن/ اکنون بهترین فرصت برای خرید خانه است؟
خواص بی نظیر چای دارچین برای سلامتی که باید بدانید
قیمت جدید آپارتمان در مناطق ۲۲ گانه تهران+ جدول
دور جدید عرضه خودروهای وارداتی آغاز شد + اسامی خودروها
قیمت روز محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار+ جدول
طرح فروش محصولات بهمن موتور آغاز شد+ شرایط
سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال بخوانند؛ مراقب این ۵ اشتباه در خرید ارز دیجیتال باشید

خبر ورزشی

خوراکی های مفید برای بدن در زمستان که نباید از آنها غافل شوید

خواص بی نظیر چای دارچین برای سلامتی که باید بدانید

صبحانه‌ای محبوب اما خطرناک که فشار خون شما را بالا می برد

هر آنچه باید در مورد تفاوت سرماخوردگی، کرونا و آنفلوآنزا بدانید

بهترین مکمل ها برای پیشگیری از سرماخوردگی را بشناسید

اقتصادسنج

اقتصادسنج رسانه خبری–تحلیلی در حوزه اقتصاد است که با هدف ارائه اخبار دقیق، تحلیل‌های قابل‌اعتماد و تصویر روشنی از وضعیت اقتصاد ایران شکل گرفته است. ما تلاش می‌کنیم اطلاعات اقتصادی را ساده، قابل‌فهم و به دور از پیچیدگی‌های رایج ارائه کنیم تا برای همه مخاطبان قابل استفاده باشد.

خبر فوری

قیمت آجیل و خشکبار شب یلدا اعلام شد/ پسته کیلویی چند؟

خوراکی های مفید برای بدن در زمستان که نباید از آنها غافل شوید

دسترسی سریع

  • صفحه نخست
  • اقتصادی
  • بین الملل
  • اجتماعی
  • سیاسی
  • اخبار استانها
  • فناوری
  • تماس با ما

مجوز ها

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به پایگاه خبری اقتصادسنج است. بازنشر مطالب صرفا با اجازه کتبی مجاز است.