جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-29
کد خبر: 29840 |
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱:۳۴ |
ارسال به دوستان
پ

رونمایی از نسخه «متاورس» جزیره یاس ابوظبی

جزیره یاس در «متاورس» به کاربران امکان می‌دهد که خانه‌های دیجیتال بسازند و بخرند، جاذبه‌های فرهنگی را کشف کنند، و به حضور در پیست مسابقه‌ «یاس مارینا» بپردازند «جزیره یاس» پایتخت تفریحی امارات متحده عربی است که یکشنبه، ۲۰ نوامبر (۲۹ آبان)، میزبان ۱۵۰ هزار نفر از سراسر جهان برای تماشای فینال مسابقات اتومبیل‌رانی «فرمول یک» ۲۰۲۲ بود.   

اقتصاد سنج؛ جزیره یاس در «متاورس» به کاربران امکان می‌دهد که خانه‌های دیجیتال بسازند و بخرند، جاذبه‌های فرهنگی را کشف کنند و به حضور در پیست مسابقه‌ «یاس مارینا» بپردازند.

درباره متاورس بیشتر بدانید

«جزیره یاس» پایتخت تفریحی امارات متحده عربی است که یکشنبه ۲۰ نوامبر (۲۹ آبان)، میزبان ۱۵۰ هزار نفر از سراسر جهان برای تماشای فینال مسابقات اتومبیل‌رانی «فرمول یک» ۲۰۲۲ بود.

تبدیل جزیره یاس به یک جزیره دیجیتال با نسخه متاورس

امارات متحده در مجموع ۲۰۰ جزیره دارد؛ اما جزیره‌ای که در سال ۲۰۲۳ به آن اضافه خواهد شد، موردی استثنایی خواهد بود؛ یک جزیره دیجیتال.

ابوظبی تصمیم دارد نسخه «متاورس» پایتخت سرگرمی خود، «جزیره یاس»، را که شامل بخش‌های متنوعی مانند پارک‌های موضوعی، خانه‌ها، مراکز خرید و آکواریوم است، راه‌اندازی کند تا برای مخاطبان جهانی در دسترس باشد.

سعود الحسینی، معاون وزیر بخش فرهنگ و گردشگری ابوظبی (DCT Abu Dhabi) به «نشنال‌‌نیوز» گفت: «با توسعه و تکمیل پیشنهادهای امارات، این پروژه چشم‌انداز جدید و قانع کننده‌ای ارائه می‌کند و به جهان اجازه می‌دهد ابوظبی را در زمان و مکان خود کشف کنند.»

جزیره یاس ابوظبی

جزیره یاس در «متاورس» به کاربران امکان می‌دهد که خانه‌های دیجیتال بسازند و بخرند، جاذبه‌های فرهنگی را کشف کنند، به ماجراجویی‌های پارک موضوعی، رویدادهای ویژه، زمین گلف عالی، و حضور در پیست مسابقه‌ «یاس مارینا» بپردازند.

«متاورس» جایی است که افراد با آواتارها یا تصاویر سه‌بعدی نشان داده می‌شوند و می‌توانند در دنیای مجازی با هم تعامل داشته باشند.

«متاورس» بخشی از پروژه Web3 است؛ گام بعدی تکامل اینترنتی با بلاک‌چین، تمرکززدایی، بی‌محدودیت و امکان دسترسی بهتر کاربران در میان اجزای اصلی آن است.

پیش‌بینی می‌شود که ارزش بازار جهانی «متاورس» تا سال ۲۰۳۰ با نرخ رشد مرکب سالانه بیش از ۵۰ درصد از ۴۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۲ تا بیش از یک تریلیون و ششصد میلیون دلار، فراتر رود.

دپارتمان فرهنگ و گردشگری ابوظبی با همکاری غول‌های فناوری، تصمیم گرفته است که این کشور را متحول کند. به گفته سعودالحسینی، «واقعیت مجازی» بهترین رسانه برای مخاطبان در سراسر جهان است تا جزیره یاس را به روشی جدید کشف کنند.

جاذبه اصلی توریستی نسخه «متاورس» جزیره یاس، «فراری ورلد» خواهد بود؛ جایی که می‌توانند روی سریع‌ترین پیست اتومبیل‌رانی «فرمول یک» زوم کنند.

پروژه «متاورس» جزیره یاس که اکنون در مرحله توسعه است در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ تکمیل خواهد شد و در دسترس بازدیدکنندگان دیجیتالی قرار خواهد گرفت.

 

 

منبع: The Independent

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید