جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-29
کد خبر: 45926 |
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۳ |
ارسال به دوستان
پ

راهنمای سفر به یکی از بکرترین مناطق گردشگری اردبیل

اردبیل دریاچه‌های دیدنی و کم‌نظیری دارد، با ما همراه باشید و درباره مناسب‌ترین زمان برای سفر به دریاچه نئور در اردبیل بدانید.

اقتصادسنج| دریاچه نئور شامل دو دریاچه ۴۰ هکتاری و ۱۸۰ هکتاری است که در فصل بهار به هم می رسند و دریاچه ای با عمق حدودا ۵ تا ۱۳ متر و وسعتی حدودا ۲۰۰ هکتار ایجاد می کنند. در محیط اطراف این دریاچه، اکوسیستمی جالب تحت نظارت سازمان حفاظت محیط زیست وجود دارد و محیطی برای زیستگاهی، اکوتوریستی، زنبورداری، کشاورزی و دامداری دارای ارزش و اهمیت زیادی است. برای استفاده از آب این دریاچه سدی به نام قانلی دره احداث شده است.

درباره دریاچه دیدنی نئور در اردبیل

دریاچه نئور دریاچه ای مابین شهر اردبیل و خلخال است که در مرز بین استان گیلان و اردبیل قرار دارد. پس از اینکه ۳۵ کیلومتر از شهر اردبیل به سمت خلخال رفتید به ده بودالالو می رسید از آنجا باید جاده ای ۱۳کیلومتری را به سمت بالای کوه بروید و پس از گذر از رستای عباس آباد به این دریاچه زیبا به مساحت ۲۱۰ هکتار و عمق ۵ متر می رسید.

مناسب‌ترین زمان برای سفر به دریاچه نئور در اردبیل

مسیر رسیدن به دریاچه کاملا آسفالت است اما جاده ای که در دور دریاچه قرار دارد خاکی ست. در این دریاچه ماهی قزل آلای رنگین کمان وجود دارد که هر سال قبل از زمستان این ماهی ها از دریاچه بیرون آورده می شوند چون آب یخ زده دریاچه باعث مرگ ماهی ها می شود و وقتی زمستان تمام شد دوباره این ماهی های کوچک پرورشی در دریاچه رها می شوند.

وجود بارندگی های مناسب و چشمه های فراوان در این منطقه باعش شده که آب دریاچه همیشه پرآب باشد. در فصل گرم سال گردشگران زیادی به کنار دریاچه می روند تا از هوای مطبوع آن استفاده کنند و در طبیعت بکر اطراف دریاچه مدتی را استراحت کنند. برای ماندن در کنار دریاچه هیچ امکانات هاصی وجود ندارد و فقط می توانید در چادر اقامت کنید.

 

در اینجا گیاهان متنوعی رشد می کنند بعضی از پرندگان مهاجر عبوری هم مدتی را در این دریاچه می گذرانند. نواحی اطراف این دریاچه در منطقه حفاظت شده لیسار قرار دارد و با توجه به قوانین خاصی مناطق حفاظت شده شکار پرندگان آبی این دریاچه ممنوع است و به همین دلیل هیچ عاملی حیات وحش آن را به خطر نمی اندازد.

مناسب‌ترین زمان برای سفر به دریاچه نئور در اردبیل

کسانی که علاقه به دشت و طبیعت دارند هر سال در فصل بهار در مسیر نئور به سوباتان را که از معروف ترین مسیرهای طبیعت گردی شمال کشور است را کوهنوردی می کنند و غرق در طبیعت وصف ناپذیر این منطقه می شوند. این دریاچه بزرگ ‌ترین دریاچه طبیعی و آب شیرین اردبیل است و در سال ۱۳۶۶ سدی در تنها خروجی دریاچه ساخته شد تا آب را برای استفادههای کشاورزی ذخیره کنند.

بهترین و مناسب‌ترین زمان برای رفتن به دریاچه نئور

برای بسیاری از طبیعت‌ دوستان بازدید از بکرترین جاذبه‌های طبیعی مانند دریاچه نئور هیجان‌انگیز است. دریاچه نئور با قرارگیری در نزدیکی شهرهایی مانند اردبیل و خلخال، نسبت به سایر جاذبه‌های اطراف آن کمتر شناخته شده است. این دریاچه زیبا در دامنه کوه‌های تالش قرار گرفته است و برای اتراق در طبیعت، محیطی دلچسب دارد.

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید