چهارشنبه, ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-24
کد خبر: 35093 |
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۰:۴۸ |
ارسال به دوستان
پ

هیتری که در خانه بیت کوین استخراج می کند!

یک استارتاپ آمریکایی، برای اولین بار در دنیا هیتر برقی‌‌ای را تولید کرده است که در کنار گرم کردن فضا، قابلیت استخراج بیت کوین را به کمک برق خانگی و بدون صدای زیاد دارد.

اقتصادسنج؛ یک استارتاپ آمریکایی، برای اولین بار در دنیا هیتر برقی‌ به نام هیت‌بیت را تولید کرده است که در کنار گرم کردن فضا، قابلیت استخراج بیت کوین را به کمک برق خانگی و بدون صدای زیاد دارد. هیت‎‌بیت در حال حاضر در کشورهای آمریکا و کانادا به فروش می‎‌رسد.

اولین هیتر برقی دنیا با قابلیت استخراج بیت‌کوین

هیت‌بیت (heatbit) اولین هیتر برقی در دنیا است که ضمن گرمایش، استخراج بیت‌ کوین را نیز انجام می‌دهد. این هیتر برقی به صورت کامل با استخراجی که انجام می‌دهد، قبض برق خانه خریدار را به طور کامل پوشش می‌دهد. طبق اعلام سازنده هیت‌بیت، این هیتر برقی توانایی گرم کردن فضایی به مساحت ۴۵ متر مربع را دارد.

از دیگر ویژگی‌های جالب این هیتر برقی، بی صدا بودن آن است. هیت‌بیت صدایی به اندازه ۴۰ دسی‌بل را تولید می‌کند که به آرامی فضای یک کتابخانه است.

در فصل سرما، این هیتر برقی که به شکل یک کامپیوتر بزرگ و بلند با وزن ۱۴ کیلوگرم، با استخراج بیت‌ کوین هم خانه شما را گرم نگه دارد و هم درآمدی جانبی را نصیب شما کند. اگر این هیتر برقی، ۲۴ ساعت روز روشن بماند و با فرض اینکه قیمت بیت کوین ۲۰۰۰۰ دلار باشد، این هیتر برقی معادل ۳۰ دلار برای شما درآمدزایی خواهد داشت.

مقدار بیت کوین استخراح شده را می‌توان با اپلیکیشن هیت‌بیت مشاهده کرد. طبق اعلام بنیان‌گذار حاشیه سود این شرکت تاکنون مناسب بوده است. همچنین ایده‌های محصولات جدید مانند آب گرم‌کن که قابلیت استخراج بیت کوین را دارد نیز در این استارتاپ مطرح شده است.

هیتر برقی

قیمت بالا اما دارای مزیت خاص

بر اساس اعلام آمار این استارت‌آپ نوپا، در سال گذشته حدود ۱۰۰۰ عدد از این دستگاه‌ در جهان به فروش رفته است. قیمت فعلی این هیتر برقی با قابلیت استخراج بیت‌ کوین در حال حاضر برابر با ۱۲۰۰ دلار است. الکس بوسارو، بنیان‌گذار هیت‌بیت درباره این محصول می‌گوید:« این هیتر به سرعت شما را پولدار نمی‌کند اما بدون سر و صدا برای شما بیت کوین استخراج می‌کند.»

وقتی درباره قیمت بالای این هیتر از بوسارو پرسیده شد، او گفت:« هیتر‌های برقی با برند‌های متفاوت با قیمت حدودی ۵۰۰ تا ۷۰۰ دلار فروخته می‌شوند که قابلیت استخراج بیت کوین را نیز ندارند. پس قیمت هیت‌بیت با توجه به این ویژگی معقول است.»

استارتاپ‌های مشابه

هیت‌بیت اولین استارت‌آپی نیست که به فکر ساخت چنین هیتر برقی‌ای افتاده است. چهار سال پیش، استارت‌آپ فرانسوی Qarnot نیز ایده چنین هیتری را با قیمت ۳۶۰۰ دلار ارائه داد اما هیچ‌گاه به مرحله تولید تجاری نرسید. دستگاه استخراج خانگی دیگری نیز با نام Coinmine که به استخراج اتریوم می‌پرداخت نیز عرضه شده بود ولی پس از مرحله مرج اتریوم، تولید آن متوقف شد.

 

تجارت‌نیوز/

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید