جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-03-29
کد خبر: 37343 |
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۷ |
ارسال به دوستان
پ

چگونه گرفتار دام کلاهبرداری در آگهی‌های استخدام آنلاین نشویم؟

هشدارهای پلتفرم‌ها که تحت عنوان «زنگ خطرهای قبل از استخدام» در آگهی‌ها وجود دارد، توجه کنید. کارفرما برای آغاز کار به هیچ‌ عنوان از شما نباید درخواست پرداخت مبالغی [ولو ناچیز] کند.

اقتصادسنج؛ به هشدارهای پلتفرم‌ها که تحت عنوان «زنگ خطرهای قبل از استخدام» در آگهی‌ها وجود دارد، توجه کنید. کارفرما برای آغاز کار به هیچ‌ روی از شما نباید درخواست پرداخت مبالغی [ولو ناچیز] کند. کلاهبرداران معمولا برای ارسال وسایل کار، پرکردن فرم استخدامی، ارسال مواد اولیه یا بسته‌های آموزشی مرتبط با شغل موردنظر از شما درخواست پول می‌کنند. تمام این موضوعات، کلاهبرداری‌ است و یادتان باشد قبل و بعد از امضای قرارداد کاری، هیچ مبلغی از سمت کارجو نباید پرداخته شود.

در زمان مراجعه حضوری به محل، اگر نشانه‌ مشکوکی دیدید، حتما محیط را ترک کنید و آگهی مورد نظر را هم به پلتفرمی که آن را منتشر کرده، “گزارش” کنید.

یادتان باشد، تا قبل از انعقاد قرارداد هیچ چک یا سفته‌ای را به عنوان ضمانت به کارفرما ندهید؛ خصوصا در هیچ شرایطی، این ضمانت از مبلغ معقول بیشتر نباشد.

و در نهایت، از ارسال مدارک، قبل از انعقاد قرارداد به کارفرما خودداری کنید. بسیاری از کلاهبرداری‌های صورت‌گرفته از طریق مدارکی‌ست که کارجویان برای کلاهبردارانِ در پوشش کارفرما ارسال کرده‌اند.

گزارش کردن آگهی‌های تخلف‌دار را فراموش نکنید. پلتفرم‌ها برای بهتر سرویس‌دادن، نیاز به گزارش‌های کاربران خود دارند.

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید