جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-19
کد خبر: 57613 |
تاریخ انتشار : ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱:۰۶ |
ارسال به دوستان
پ

پیش بینی‌ هولناک کسینجر درباره وقوع یک جنگ ویرانگر نزدیک است؟

هنری کیسینجر، وزیر امور خارجه پیشین آمریکا، در آستانه صدمین سالگرد تولد خود_ ۲۷ می _ در مصاحبه با CNN هشدار داد جنگ اوکراین در حال نزدیک شدن به مرحله‌ای سرنوشت ساز است.

اقتصادسنج| هنری کیسینجر، وزیر امور خارجه پیشین آمریکا، در آستانه صدمین سالگرد تولد خود_ ۲۷ می _ در مصاحبه با CNN هشدار داد جنگ اوکراین در حال نزدیک شدن به مرحله‌ای سرنوشت ساز است. او در مصاحبه‌ی دیگری با روزنامه اسپانیایی «ال موندو» نسبت به تمایل برخی برای تجزیه روسیه هشدار داد؛ چرا که ممکن است این کار به هرج و مرج اتمی منجر شود و خواستار برپایی صلح از طریق مذاکره به منظور متوقف کردن خطر یک جنگ جهانی ویرانگر شد.

چه بسا هشدارهای کیسینجر در مورد نزدیک شدن جنگ اوکراین به «مرحله‌ای سرنوشت ساز» و خطرات «جنگ جهانی ویرانگر» با تشدید جنگ از سوی کشورهای غربی و تلاش آن‌ها برای گسترش دامنه آن و کشیده شدنش به داخل روسیه از طریق تجهیز اوکراین به تسلیحات دوربرد هم زمان است. این اقدام بی‌سابقه کشورهای غربی می‌تواند عواقب خطرناکی داشته باشد و جنگ را از روند کنونی خود خارج کند، به ویژه پس از این‌که انگلیس اعلام کرد اوکراین را به موشک‌های دوربرد «سایه توفان» مجهز می‌کند. آمریکا نیز پیش از این اوکراین را به موشک‌های هیمارس با برد ۳۰۰ کیلومتر مجهز کرده بود؛ اما برد آن را از ترس واکنش روسیه ۸۰ کیلومتر کاهش داد.

به نظر می‌رسد غرب بر گسترش دامنه جنگ پافشاری دارد، در نتیجه خطرات واکنش غیرمنتظره روسیه افزایش می‌یابد. دعوت دو روز پیش جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از کشورهای عضو برای تسریع تحویل تجهیزات نظامی به اوکراین و مجهز کردن این کشور به تسلیحات دوربرد برای مقابله با نیروهای روسی به مثابه ریختن هیزم در این آتش شعله‌ور با نتایجی غیرقابل پیش بینی بود.

میان هشدارهای کیسینجر و آنچه کشورهای غربی انجام می‌دهند، به علت برآورد نکردن عواقب احتمالی واکنش روسیه، این هشدارها به محقق شدن نزدیک‌تر می‌شوند.

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید