شنبه, ۴ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-03-23
کد خبر: 21736 |
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۰:۲۵ |
ارسال به دوستان
پ

نتایج انتخابات آمریکا چه تاثیری بر قیمت رمزارزها خواهد داشت؟/ پیروزی کدام حزب برای رمزارزها بهتر است؟

همزمان با برگزاری انتخابات میان دوره ای ۲۰۲۰ در آمریکا، بازار رمزارزها وارد نوسانات زیادی شده و شاهد سقوط برخی رمزارزهای اصلی بازار کریپتو و به ویژه بیت کوین بوده ایم. در همین راستا، بسیاری از فعالان این حوزه، در پی یافتن پاسخی به این پرسش هستند که نتایج انتخابات آمریکا چه تاثیری بر بازار رمزارزها خواهد داشت؟ پیروزی کدام یک از دو حزب جمهوری خواه و دموکرات ها برای رمزارزها خبر بهتری است؟

اکرم محمدی منش/ به گزارش اقتصادسنج، همزمان با برگزاری انتخابات میان دوره ای ۲۰۲۰ در آمریکا، بازار رمزارزها وارد نوسانات زیادی شده و شاهد سقوط برخی رمزارزهای اصلی بازار کریپتو و به ویژه بیت کوین بوده ایم. در همین راستا، بسیاری از فعالان این حوزه، در پی یافتن پاسخی به این پرسش هستند که نتایج انتخابات آمریکا چه تاثیری بر بازار رمزارزها خواهد داشت؟ پیروزی کدام یک از دو حزب جمهوری خواه و دموکرات ها برای رمزارزها خبر بهتری است؟

در همین رابطه، «کریپتو بریفینگ» cryptobriefing به این مسئله پرداخته است.

تصمیم ۲۰۲۲؛ تأثیر بزرگ بر چشم‌انداز سیاسی ایالات متحده

آمریکایی ها امروز برای یک انتخابات حساس میان دوره ای پای صندوق های رای رفته اند. امروز مجلس نمایندگان، یک سوم مجلس سنا، ۳۱ کرسی فرمانداری و تعداد بی‌شماری دفاتر ایالتی و محلی در معرض رای مردم قرار گرفته‌اند. نتایج احتمالاً تأثیر قابل توجهی بر مقررات ارزهای دیجیتال و تصمیمات بی‌شماری دیگر که می‌توانند بر بازارهای کریپتو نیز تأثیر بگذارند، خواهد داشت.

انتظار می‌رود انتخابات میان‌دوره‌ای ۲۰۲۲ در مقایسه با انتخابات میان‌دوره‌ای قبلی، تأثیری بزرگ بر چشم‌انداز سیاسی ایالات متحده داشته باشد. در بحبوحه تورم فزاینده، هراس همیشگی از رکود اقتصادی، نگرانی در مورد سلامت انتخابات و شکاف عمیق بر سر سیاست های هویتی و مسائل کلیدی اجتماعی، رقابت شدیدی میان جریان ها و گروه های قدرت در آمریکا شکل گرفته است.

نگرانی ها درباره رمزارزها 

در حالی که علاقه مندان به کریپتو در ایالات متحده معمولاً در برابر تمایزات احزاب سنتی مقاومت می کنند، توافق نظر وجود دارد که کنگره جمهوری خواه ممکن است نسبت به کنترل ادامه دار دموکرات ها برمجلس نمایندگان، برای کریپتو خوش بینانه تر و بهتر باشد.

درباره بیت کوین بیشتر بدانید

دموکرات‌ها تمایل دارند به طور عمومی تر از ارزها و دارایی‌های دیجیتال انتقاد کنند. سناتور الیزابت وارن یکی از بدنام ترین منتقدان کریپتو در حزب دموکرات است که سال ۲۰۲۱ این فناوری را به «روغن مار» تشبیه کرد. شاید تنها دموکرات دیگر در کنگره که تنفرش نسبت به دارایی های دیجیتال بیش از وارن باشد، نماینده برد شرمن باشد که خواستار ممنوعیت کامل ارزهای دیجیتال شد.

با این وجود، برخی از دموکرات‌ها از پیشبرد مقررات ارز دیجیتال مطلوب حمایت می‌کنند و تلاش‌هایی برای همکاری با حامیان کریپتو جمهوری‌خواه انجام داده‌اند که از نظر تعداد از حامیان دموکرات فراتر می‌روند. قابل توجه ترین مورد در این میان، یک قانون دو حزبی است که توسط سناتورها، سینتیا لومیس و کرستن گیلیبراند ارائه شده است.

پیش بینی حرکت بازار رمزارزها

بازارها به‌طور تاریخی پس از انتخابات میان‌دوره‌ای رشد یافته‌اند. بر اساس داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط «Capital Group»، «RIMES» و «Standard and Poor’s»، «S&P500»، در سال‌های انتخاباتی از سال ۱۹۳۱ تاکنون، بازارها میانگین رشد ۶ درصدی را بین سپتامبر و دسامبر به دست آورده اند.

اما امسال ممکن است متفاوت باشد. بازارها بلاتکلیفی را دوست ندارند و دلیل قابل توجهی وجود دارد که انتظار داشته باشیم با بسته شدن نظرسنجی ها سردرگمی و اطلاعات نادرست در رسانه های اجتماعی منتشر شود. علاوه بر این، تعداد بی سابقه ای از کاندیدا و فعالان انتخابات در حال حاضر در هر سطحی از حکومت برای تصدی مناصب رقابت می کنند. برخی حتی اشاره کرده اند که در صورت عدم برنده شدن ممکن است از پذیرش نتایج خودداری کنند.

بنابراین تعجب آور نخواهد بود که در چند روز آینده شاهد سردرگمی و اختلاف نظر باشیم در مورد اینکه چه کسی کنگره بعدی را کنترل خواهد کرد. بر همین اساس، بازارها – از جمله رمزارزها – احتمالاً به آن پاسخ خوبی نخواهند داد.

با این وجود، باور عمومی بر این است که پیروزی آشکار جمهوری خواهان حداقل در کوتاه مدت می تواند برای فضای کریپتو مثبت تر باشد. سناتورهای برجسته جمهوری خواه مانند پت تومی  و لومیس علاقه شدیدی به حمایت از بیت کوین نشان داده اند و در حالی که سناتورهای دموکرات طرفدار بیت کوین نیز وجود دارند، اما جمهوری خواهان اخیراً به عنوان حزب دوستدار ارزهای دیجیتال شناخته شده اند.

علاوه بر این، بسیاری از علاقه مندان به ارزهای دیجیتال استدلال می کنند که دولت بایدن در سال گذشته یک نیروی منفی در فضای کریپتو بوده است. در ماه مارس، پرزیدنت بایدن یک فرمان اجرایی در مورد «تضمین توسعه مسئولانه دارایی های دیجیتال» امضا کرد که خواستار افزایش نظارت بر این صنعت شد. کاخ سفید اولین گزارش چارچوب قانونی رمزارزی خود را در ماه سپتامبر منتشر کرد. در دوران تصدی بایدن، تعدادی از اقدامات نظارتی سختگیرانه علیه صنعتی که قبلاً برای همه رایگان بود، انجام شده است.

باید در انتظار چه چیزی نشست؟

روز انتخابات ۲۰۲۲ نیز ممکن است به دلایل دیگری در کتاب تاریخ رمزارزها ثبت شود. بیت کوین امروز به پایین ترین حد سالانه خود رسیده است اتریوم نیز آسیب دیده است و با کاهش ۱۴ درصد مواجه شده است.

بنابراین بعید به نظر می رسد که هر اتفاقی که در ۲۴ ساعت آینده رخ دهد به طور معجزه آسایی بازار را تغییر دهد. اما این واقعیت را تغییر نمی‌دهد که کنگره بعدی برای تصمیم‌گیری در مورد آینده بلندمدت صنعت کریپتو حیاتی است.

حداقل تا اواخر عصر امروز انتظار نمی‌رود نتایج حاصل شود. با این حال، در برخی حوزه ها شمارش آرا ممکن است چندین روز طول بکشد تا تأیید شود. از آنجایی که رسانه‌های اجتماعی می‌توانند مملو از اطلاعات نادرست باشند، خوانندگان باید تا قبل از پذیرش اطلاعات نادرست احتمالی، هرگونه نتیجه‌ای را که در چنین پلت‌فرم‌هایی منتشر می‌شود، با بررسی چندین منبع معتبر تأیید کنند.

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید