جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-29
کد خبر: 18748 |
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۵ |
ارسال به دوستان
پ

درآمد ترکیه از محل گردشگری از ۳۵ میلیارد دلار گذشت

ترکیه در ۹ ماهه امسال با میزبانی از ۴۰ میلیون و ۲۴۶ هزار و ۸۹۹ گردشگر در مجموع ۳۵ میلیارد و ۲۸ میلیون و ۵۴۰ هزار دلار درآمد کسب کرد.

به گزارش «اقتصاد سنج» به نقل از دیلی صباح؛ وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه گزارش عملکرد و آمار توریستی کشور از ماه ژانویه تا دسامبر امسال را منتشر کرد. بر اساس این گزارش درآمد گردشگری ترکیه در سال ۲۰۲۲ به بالاتر از ۳۵ میلیارد دلار رسید. ترکیه در ۹ ماهه امسال با میزبانی از ۴۰ میلیون و ۲۴۶ هزار و ۸۹۹ گردشگر در مجموع ۳۵ میلیارد و ۲۸ میلیون و ۵۴۰ هزار دلار درآمد کسب کرد.

بر اساس این گزارش، درآمد گردشگری ترکیه طی ۹ ماه سال ۲۰۲۲ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۹۷.۹۶ درصد افزایش یافته و به ۳۴ میلیون و ۸۱۰ هزار و ۲۷۳ نفر رسیده ست.

بر اساس گزارش وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه؛ با ورود ۵ میلیون و ۴۳۶ هزار و ۶۲۶ شهروند ترکیه مقیم خارج از کشور در مجموع ۴۰ میلیون و ۲۴۶ هزار و ۸۹۹ گردشگر به ترکیه سفر کرده و درآمد ۳۵ میلیارد و ۲۸ میلیون و ۵۴۰ هزار دلاری برای کشور به ارمغان آوردند.

ترکیه در سه ماهه سوم سال ۱۷ میلیارد و ۹۵۲ میلیون و ۳۶۱ هزار دلار از محل گردشگری درآمد کسب کرد. این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۷.۱ درصد افزایش داشته است.

این گزارش همچنین اضافه می کند که گردشگران آلمانی، روسی  و انگلیسی رتبه اول تا سوم سفر به ترکیه را در این بازه زمانی به خود اختصاص داده اند. در ۹ ماه گذشته، شمار گردشگران آلمانی با ۹۹.۶ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۴ میلیون و ۵۲۷ هزار و ۸۵۳ نفر رسید.

بنابر گزارش وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه در این بازه ۳ میلیون و ۸۶۴ هزار و ۸۹۸ شهروند روسیه برای مقاصد گردشگری به ترکیه سفر کردند و آمار گردشگری برای انگلستان با افزایش چشمگیر ۲ میلیون و ۸۱۷ هزار و ۲۷۱ نفر اعلام شد.

همچنین گردشگران بلغارستانی و ایرانی در جایگاه چهارم و پنجم سفر به ترکیه در بازه زمانی ذکر شده قرار دارند.

 

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید