چهارشنبه, ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-17
کد خبر: 18874 |
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۹ |
ارسال به دوستان
پ

افشای اتفاقی عجیب در مدارس دولتی مناطق عشایری

طبق گفته های رئیس سازمان امور عشایر کشور اکنون با پدیده جدیدی در این رابطه مواجه شده ایم. جایی که اخذ وجه ثبت نام در مدارس دولتی به عشایر نیز کشیده شده است و دانش آموزان عشایری برای ثبت نام در مدارس باید شهریه میلیونی پرداخت کنند.

به گزارش اقتصادسنج، افزایش سرسام آور شهریه مدارس غیر دولتی در چند سال اخیر سر و صداها و واکنش های زیادی را به دنبال داشته است. در این میان، گاها نیز خبرهایی در رابطه با گرفتن شهریه از مدارس دولتی عشایری نیز به گوش رسیده است. خبرهایی که معمولا با واکنش وزارت آموزش و پرورش مواجه شده و مدیران این وزارت خانه از ممنوعیت اخذ هرگونه وجه از سوی مدارس دولتی سخن گفته اند.

در واقع، با وجود ممنوعیت اخذ وجه ثبت نام در مدارس دولتی همچنان شاهد دریافت پول از والدین تحت عناوین مختلف هستیم و این امر مشکلات زیادی برای خانواده‌ها ایجاد کرده است. این در حالی است که بار‌ها از سوی مسئولان آموزش و پرورش به ممنوعیت افزایش شهریه در مدارس دولتی تاکید شد.

در این میان، طبق گفته های رئیس سازمان امور عشایر کشور اکنون با پدیده جدید و عجیبی در این رابطه مواجه شده ایم. جایی که اخذ وجه ثبت نام در مدارس دولتی به عشایر نیز کشیده شده است و دانش آموزان عشایری برای ثبت نام در مدارس باید شهریه میلیونی پرداخت کنند.

پاپی زاده: مدارس دولتی عشایری از دانش آموزان پول می گیرند!

عباس پاپی زاده معاون وزیر جهاد کشاورزی در همین رابطه عنوان کرد: مدارس شبانه روزی که یکی از مسائل مهم حوزه آموزشی به ویژه در مناطق عشایری است، دچار مشکل شده اند؛ به گونه ای که خیلی از این مدارس یا تعطیل شده اند یا در آستانه تعطیل شدن هستند.

وی افزود: در خیلی از مناطق عشایری، عشایر مجبورند برای هر کدام از فرزندانشان معادل مدارس غیر انتفاعی پول پرداخت کنند. برای نمونه در شیراز در برخی مناطق عشایری هر دانش آموز باید برای ثبت نام در مدارس دولتی باید ۳ میلیون پرداخت کنند که این از توان عشایر خارج است.

بنا بر آنچه از سوی رئیس سازمان امور عشایر عنوان شد، دریافت پول از عشایر برای ثبت نام در مدارس می تواند ضربه بزرگی به حوزه آموزش عشایر وارد کند و حتی برخی از دانش آموزان کم بضاعت را از تحصیل بازدارد.

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید