پنجشنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-18
کد خبر: 60393 |
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۳ |
ارسال به دوستان
پ

اعلام زمان اصلاح و افزایش نرخ خرید تضمینی گندم+ جزئیات

رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: بنابر دستور رئیس جمهور مبنی بر تجدید نظر در نرخ خرید تضمینی گندم پیش بینی می شود که در جلسه سه شنبه هفته آینده اصلاح نرخ صورت گیرد.

اقتصادسنج؛ رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: بنابر دستور رئیس جمهور مبنی بر تجدید نظر در نرخ خرید تضمینی گندم پیش بینی می شود که در جلسه سه شنبه هفته آینده اصلاح نرخ صورت گیرد.

عطااله هاشمی گفت: با توجه به دستور رئیس جمهور مبنی بر تجدید نظر در نرخ خرید تضمینی گندم به سرپرست وزارت جهاد کشاورزی امیدواریم که در جلسه پیش رو به نرخ مدنظر مطابق با هزینه های تولید و سود متعارف برای کشاورزان برسیم.

به گفته او، بخش صنف و صنعت اعلام آمادگی کرده که گندم مورد نیازشان را با نرخ واقعی خریداری کنند و در مقابل از سازمان حمایت انتظار دارند که بر پایه قیمت تمام شده برای محصولاتشان قیمت تعیین کنند که این موضوع گشایشی است که حداقل می توانند گندم خریداری کنند.

هاشمی ادامه داد: با توجه به مذاکره اخیر با رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس پیش بینی می شود که در سه شنبه هفته آینده با تشکیل جلسه، موضوع مربوط به اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم و بخش صنف و صنعت مرتفع شود.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران درباره آخرین وضعیت خرید تضمینی گندم گفت: بنابر آخرین آمار از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۳ میلیون و ۲۰۰ هزارتن گندم از کشاورزان خریداری شده که متاسفانه تنها ۳۰ درصد مطالبات گندمکاران پرداخت شده است.

او گفت: با توجه به آنکه هنوز به پیک فصل خرید نرسیده ایم، از این رو انتظار می رود که اعتبار مورد نیاز تامین شود تا با پرداخت به موقع مطالبات کشاورزان و اصلاح نر خ، میزان خرید به ۸ تا ۸.۵ میلیون تن برسد.

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید