سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ / قبل از ظهر / | 2024-03-19
کد خبر: 47204 |
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۳ |
ارسال به دوستان
پ

قیمت آپارتمان در پونک چند؟

محله پونک واقع در منطقه ۵ شهرداری تهران از مناطق پرطرفدار برای معامله واحدهای مسکونی به شمار می‌رود. این محله چه ویژگی‌هایی دارد و قیمت آپارتمان متوسط‌متراژ در آن چند است؟

اقتصادسنج| منطقه ۲ و ۵ تهران بر اساس گزارش‌هایی که بانک مرکزی و مرکز آمار ایران هر ماه از تحولات مسکن شهر تهران منتشر می‌کنند از پرطرفدارترین مناطق در بین باقی مناطق این کلانشهر هستند.

محله پونک نیز در این دو منطقه واقع شده و از محبوبیت زیادی برخوردار است؛ ماهانه خرید و فروش بالایی از واحدهایی مسکونی در همین منطقه انجام می‌شود.

پونک نام محله‌ای قدیمی در شمال غرب تهران است که بخش بزرگی از آن، در منطقه ۵ و باقی نیز در منطقه ۲ واقع شده است.

این محله از شمال با چهاردیواری، از غرب با جنت‌آباد، از شرق با دره پونک (بوستان نهج‌البلاغه) و از جنوب با باغ فیض همسایه است. همچنین از شمال به اتوبان‌های نیایش و سیمون بولیوار، از شرق به اتوبان اشرفی اصفهانی، از غرب به اتوبان شهید ستاری و از جنوب به اتوبان شهید همت دسترسی دارد.

با وجود اینکه پونک قدمت بالایی دارد، اما با ساخت و سازهای صورت گرفته در سال‌های اخیر اکنون دارای بافتی نوساز و پایدار است. نظم و قواعد معماری و شهرسازی و فضای شهری از مهمترین فاکتورهای انتخاب مسکن در این منطقه هستند. همچنین در سال‌های اخیر و با افزایش قیمت خانه در تهران سازندگان بسیاری برای تبدیل خانه‌های ویلایی به آپارتمان‌های مرتفع وارد این محله شده‌اند.

حمل و نقل در محله پونک

آسان‌ترین و در دسترس‌ترین وسیله حمل و نقل عمومی در منطقه پونک اتوبوس BRT است که از بزرگراه اشرفی اصفهانی می‌گذرد. البته ایستگاه مترو مرزداران مدتی قبل در نزدیکی این منطقه افتتاح شده است.

قیمت آپارتمان در منطقه پونک

با توجه به آگهی‌های منتشر شده برای این محله، آپارتمان‌هایی با متراژ ۶۰ تا ۸۵ متر در این منطقه از حدود متری ۶۰ میلیون تومان شروع می‌شوند. همچنین به طور کلی آپارتمان‌ها با این متراژ قیمتی بین چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تا ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان دارند و قیمت بیشتر آپارتمان‌ها نیز بین پنج تا هشت میلیارد تومان است. غالب آپارتمان‌های این محله نیز پس از سال ۱۳۸۰ ساخته شده و دارای آسانسور نیز هستند.

برای مثال آپارتمانی ۶۴ متری که ساخت آن به سال ۱۳۸۴ باز می‌گردد، در این محدوده چهار میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان و حدود متری ۶۴ میلیون تومان قیمت دارد.

همچنین واحد مسکونی دیگری با ۵۸ متر زیربنا متری ۹۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده و در نهایت پنج میلیارد و ۲۲۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد. سال ساخت این آپارتمان نیز ۱۳۹۳ ثبت شده است.

در بین آگهی‌ها فایل دیگری نیز وجود دارد که قیمت آن ۶ میلیارد ۵۵۰ میلیون تومان تعیین شده و قیمت هر متر آن ۹۶ میلیون و ۳۲۳ هزار تومان است. همچنین متراژ آن نیز ۶۸ متر ثبت شده و سال ساخت آن نیز متعلق به سال ۱۳۸۵ است.

واحدی نیز با ۷۰ متر زیربنا و با عمری ۱۰ ساله، هفت میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان و متری ۱۰۵ میلیون تومان قیمت دارد. در نهایت نیز آپارتمانی کلیدنخورده با قیمت ۱۲ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان در میان آگهی‌ها وجود دارد که متراژ آن ۸۵ متر و  قیمت هر متر آن ۱۵۰ میلیون تومان تعیین شده است.

این قیمت‌ها البته ممکن است با آغاز به کار بازارها در سال نو با تغییراتی روبرو شود. به ویژه اینکه با توجه به چشم‌انداز رشد دلار، برخی از مالکان به امید افزایش قیمت نشسته‌اند و منتظر فصل جدید معاملات مسکن از اردیبهشت‌ماه هستند.

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید