پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-28
کد خبر: 32781 |
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۷ |
ارسال به دوستان
پ

رونق خوابگاه‌های کارمندی در پایتخت/ اجاره میلیونی یک تخت!

با افزایش چشمگیر نرخ اجاره و خرید مسکن در چند سال اخیر، برخی از مستاجران مجرد مجبور شده‌اند به خوابگاه‌های کارمندی بروند.

اقتصادسنج؛ با افزایش چشمگیر نرخ اجاره و خرید مسکن در چند سال اخیر، برخی از مستاجران مجرد مجبور شده‌اند به خوابگاه‌های کارمندی بروند.

مشاوران املاک می‌گویند در مناطق مرکزی تهران ما با افزایش خوابگاه‌های مجردی خصوصی روبه‌رو هستیم. برخی ملکشان را نوسازی می‌کنند، برخی با مجوز و برخی هم بی‌مجوز مشغول به فعالیت هستند.

به گفته یک مشاور املاک، اکثر جوانان برای اجاره مسکن به املاک مراجعه می‌کنند اما پس از بررسی قیمت‌ها و مواجهه با مشکلاتی همچون کمبود بودجه، از اجاره خانه منصرف می‌شوند و به خوابگاه‌های کارمندی روی می‌آورند، چراکه آنجا نیازی به بودجه زیادی نسبت به رهن خانه نیست و با ماهی ۲ میلیون و ۵۰۰ هم می‌توانند ساکن تهران شوند در حالی که برای اجاره یک خانه ۵۰ متری در محدوده انقلاب، باید حدودا ۵ تا ۶ تومان اجاره و رهنی بالای ۱۰۰ الی ۲۰۰ میلیون تومان داشته باشند.

وی در ادامه می‌گوید: «برخی مالکان که فعالیتشان در حوزه مستاجرداری است، ترجیح داده‌اند املاک قدیمی خود و یا حتی نوسازشان را به جهت رونق سودی که دارد تبدیل به خوابگاه‌های کارمندی کنند.»

بر اساس گفته مشاوران املاک، اجاره روزانه و ساعتی خانه هم افزایش پیدا کرده و شاهد این هستند که فردی خانه‌ای را اجاره و مبله کرده و آن را اجاره می‌دهد. گرایش به خوابگاه کارمندی افزایش پیدا کرده و به جهت خدمات‌رسانی به این قشر، خوابگاه‌های کارمندی بیشتری تاسیس شده است.

همچنین یک مسئول خوابگاه در محدوده انقلاب گفت: در چند سال اخیر تعداد نفراتی که متقاضی خوابگاه هستند بیشتر شده است و ظرفیت شعبه‌های ما پس از انتشار آگهی با فاصله زمانی کمی تکمیل می‌شود و بیشتر این افراد کارمند هستند و دلیل اصلی این تقاضا ناتوانی این کارمندان برای اجاره خانه در تهران است.

اکوایران/

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید