پنجشنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-18
کد خبر: 21574 |
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۹ |
ارسال به دوستان
پ

بلاتکلیفی ۸ هزار متقاضی از ساخت مسکن ملی

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی : از ۲۵۰‌هزار نفری که به بنیاد مسکن معرفی شده بود حدود ۱۱۷‌هزار متقاضی واریز وجه کرده معرفی شده است. از این تعداد نیز حدود ۸‌هزار نفر در حالی واریز وجه کرده‌‌‌اند که زمین برای آنها تامین نشده است.

به گزارش اقتصادسنج؛ حمیدرضا سهرابی معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در گفت‌‌‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در بیان جزئیات اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای تحت‌‌‌مسوولیت بنیاد، تامین اراضی و پیشرفت فیزیکی پروژه‌‌‌های آغاز شده توضیح داد: تاکنون ۹۳‌هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی شهری طرح نهضت ملی مسکن وارد فاز اجرایی و عملیاتی شده است.

 

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: از ۲۵۰‌هزار نفری که به بنیاد مسکن معرفی شده بود حدود ۱۱۷‌هزار متقاضی واریز وجه کرده معرفی شده است. از این تعداد نیز حدود ۸‌هزار نفر در حالی واریز وجه کرده‌‌‌اند که زمین برای آنها تامین نشده است. 

 

 سهرابی ادامه داد: چنانچه اراضی باقیمانده در نقاطی که متقاضی موثر وجود دارد توسط سازمان ملی و ادارات کل راه و شهرسازی تامین شود بنیاد مسکن می‌تواند کار واحدها را آغاز کند.

 

آمارهای اعلام شده نشان از توزیع و تامین نامتناسب زمین برای ساخت مسکن دولتی در شهرهای تحت مسوولیت بنیاد مسکن برای ساخت و واگذاری این واحدها دارد.

 

به طوری که بیش از نیمی از زمین‌‌‌های تامین شده فاقد متقاضی است اما در برخی مناطق به‌رغم آنکه حدود ۸‌هزار متقاضی موثر فعال وپای کار دارد که آورده خود را واریز کرده‌‌‌اند اما هنوز زمین برای ساخت مسکن برای آنها تامین نشده است و این متقاضیان بلاتکلیف هستند.

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید