پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-03-28
کد خبر: 5957 |
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۵ |
ارسال به دوستان
پ

بدهی تامین اجتماعی به مراکز درمانی به ۱۰ هزار میلیارد رسید!

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بدهی های بیمه تامین اجتماعی به بیمارستان ها و مراکز درمانی نزدیک ۱۰ هزار میلیارد تومان است که هنوز پرداخت نشده است. 

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بدهی های بیمه تامین اجتماعی به بیمارستان ها و مراکز درمانی نزدیک ۱۰ هزار میلیارد تومان است که هنوز پرداخت نشده است.

بدهی تامین اجتماعی به مراکز درمانی

به گزارش «اقتصادسنج»، دکتر سعید کریمی در حاشیه اجلاس معاونان درمان دانشگاه های علوم پزشکی کشور ضمن اعلام این خبر گفت: یکی از چالش های اصلی ما و اعتراضات معاونان درمان دانشگاه های علوم پزشکی کشور، بدهی های بیمه تامین اجتماعی به بیمارستان ها و مراکز درمانی است که پرداخت نشده و نزدیک ۱۰ هزار میلیارد تومان است.

وی افزود: این بدهی ۱۰ ماه تا یک سال است که به مراکز مختلف بیمارستانی در کشور پرداخت نشده و بیمارستان ها را با مشکلات عدیده مواجه کرده است.

کریمی با بیان این‌ که ۹۰ درصد درآمد بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در بخش بستری از بیمه ها و ۱۰ درصد درآمد آنها فرانشیزی است که از بیمار اخذ می کنند، اظهار کرد: ۵۰ درصد مردم بیمه تامین اجتماعی هستند و در برخی شهرها مثل اصفهان ۶۰ درصد مردم تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند. اگر بیمه ۹۰ درصد درآمد یک مرکز درمانی را ندهد، چه اتفاقی می افتد و بیمارستان چگونه می تواند سرپا باشد؟

معاون درمان وزارت بهداشت در ادامه گفت: البته به اطلاع معاونان درمان رسانده شد که این طلب‌ها از طریق وزیر و مدیران دولت نیز در حال پیگیری است تا خدمت رسانی ها دچار اختلال نشود.

کریمی همچنین یادآور شد: معاونت درمان یکی از معاونت های پرکار است؛ زیرا درمان یک کار شبانه روزی در تمام هفته است و کارهایش بسیار نیاز به هماهنگی دارد؛ به ویژه در دوره جدید که بحث تعالی خدمات و عدالت مطرح است، این مباحث باید به صورت آبشاری به معاونان درمان دانشگاه های علوم پزشکی کشور منتقل شود.

وی تصریح کرد: چند اقدام که قبلا اجرایی شده، در اجلاس اخیر مورد تاکید قرار گرفت. از جمله تاکید ما در این اجلاس بر برنامه پزشک خانواده بود، چون قرار است ان‌شاءالله این برنامه به زودی عملیاتی شود.

کریمی افزود: قبلا توصیه ها و دستورالعمل‌ها در بحث مراکز ناباروری ابلاغ شده است و تعداد زیادی مراکز ناباروری در کشور راه اندازی شده و تاکید شد حتما تا پایان سال مابقی دانشگاه‌ها نیز مراکز ناباروری سطح دو را راه اندازی کنند.

وی خاطرنشان کرد: بسته خدمات دندانپزشکی نیز در این اجلاس مطرح شد که در حال تدوین است و ان شاءالله قرار است که یک تعالی در خدمات دندانپزشکی کشور اتفاق بیفتد.

معاون درمان وزارت بهداشت اضافه کرد: بحث بازتوزیع درآمدهای اختصاصی را نیز در اجلاس اخیر معاونان درمان دانشگاه های علوم پزشکی کشور مطرح کردیم که با توجه به اصلاح سقف و پلکان کارانه صورت گرفته است و توضیحاتش برای معاونان درمان دانشگاه ها ارائه شد.

وی با اشاره به ارائه بسته توانبخشی در این اجلاس گفت: معاونت های درمان دانشگاه ها نیز چالش های خود را مطرح کرده‌اند و جواب پرسش های خود را از مدیران ستادی دریافت می کنند.

وی گفت: طبق قراری که داریم ان‌شاءلله نزدیک به ۸۰ دستگاه ام آر آی تا آخر سال به معاونت های درمان دانشگاه های علوم پزشکی کشور تحویل داده خواهد شد. ۴۰ دستگاه با وام بانک جهانی و ۴۰ دستگاه با قراردادهای هیات امنا تهیه شده است.

وی افزود: تهیه ۳۵ دستگاه سنگ شکن برون اندامی نیز نهایی شده که تا پایان سال تحویل دانشگاه های علوم پزشکی کشور می شود.

بنابر اعلام وبدا، کریمی در خصوص حمایت از معاونت‌های درمان دانشگاه های علوم پزشکی اظهارکرد: از مبالغ قابل توجه اعتباری که بنا به دستور مقام معظم رهبری از صندوق ذخیره ارزی دریافت شده، نزدیک به ۸۰۰۰ میلیارد تومان بین دانشگاه های علوم پزشکی توزیع شده و ۶۰۰۰ میلیارد نیز پرداخت دارویی به دانشگاه‌ها بوده است؛ بنابراین تلاش شده تا جایی که می‌شود برای تقویت معاونت درمان دانشگاه‌ها پرداختی‌هایی به مراکز داشته باشیم.

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید