جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-19
کد خبر: 3345 |
تاریخ انتشار : ۲۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۵ |
ارسال به دوستان
پ

واکنش وزارت نفت به خبر افزایش قیمت بنزین

چند وقتی است که اخباری در خصوص افزایش قیمت بنزین به گوش می‌رسد، این در حالی است که دولت مدعی شده است که هیچ برنامه‌ای در رابطه با افزایش قیمت بنزین ندارد.

به گزارش «اقتصادسنج»، وزارت نفت در واکنش به خبر افزایش قیمت سوخت عنوان کرد: موضوع کاهش سهمیه آزاد کارت‌های سوخت شخصی از ۲۵۰ لیتر به ۱۵۰ لیتر حسب پایش و کنترل مصرف از سوی صاحبان خودرو و به منظور جلوگیری از سوءاستفاده احتمالی از آن جهت عرضه خارج از شبکه صورت گرفته و ارتباطی با شایعاتی در مورد کمبود بنزین یا زمینه سازی برای افزایش قیمت آن ندارد و برای مصرف کنندگانی که ماهانه بیش از مقدار تخصیص یافته بنزین آزاد در کارت سوخت، نیاز دارند، امکان استفاده از کارت سوخت جایگاه‌داران فراهم است.

این در حالی است که با وجود افزایش چشمگیر مصرف بنزین پس از فروکش کردن کرونا، هنوز نیازی برای واردات بنزین وجود ندارد.

با این حال، اصلاح الگوی مصرف و مصرف بهینه و جلوگیری از قاچاق آن به عنوان یکی از احکام دائمی، جایگاه ایران را به عنوان یک صادرکننده بنزین تثبیت خواهد کرد.

درهمین رابطه ایرنا مدعی شد: با وجود تاکید چند باره دولت وزارت نفت در خصوص اینکه درحال حاضر دولت برنامه ای برای افزایش قیمت بنزین ندارد و انتشار شایعات و برخی قیمت هایی که در رسانه ها انتشار می یابد صرفاً حدسیات و سناریوسازی در این زمینه و عاری از حقیقت است، اما برخی رسانه‌ها و فضای مجازی هرچند روز یکبار موضوع گرانی بنزین را مطرح می کنند.

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید