پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-28
کد خبر: 5370 |
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۱ |
ارسال به دوستان
پ

اعلام سقف افزایش شهریه کودکستان‌ها

معاون سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک درباره الگوی شهریه کودکستان‌ها گفت:‌ طبق شیوه نامه مربوط، یک نرخ حداکثری برای شهریه تعیین و اعلام شد که باتوجه به سنوات سال قبل، بین ۳۰ تا ۴۰ درصد است؛ به شرطی که نخواهند ساعت آموزشی‌شان را کاهش دهند. اگر مرکزی بخواهد ساعت آموزشی‌اش را کاهش دهد، شهریه‌اش نیز باید به همان میزان کاهش یابد.

معاون سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک درباره الگوی شهریه کودکستان‌ها و سقف افزایش شهریه کودکستان‌ها گفت:‌ طبق شیوه نامه مربوط، یک نرخ حداکثری برای شهریه تعیین و اعلام شد که باتوجه به سنوات سال قبل، بین ۳۰ تا ۴۰ درصد است؛ به شرطی که نخواهند ساعت آموزشی‌شان را کاهش دهند. اگر مرکزی بخواهد ساعت آموزشی‌اش را کاهش دهد، شهریه‌اش نیز باید به همان میزان کاهش یابد.

به گزارش «اقتصادسنج»، تهرانی در نشست خبری هفته ملی کودک و اعلام فراخوان نقاشی “خانواده من” با اشاره به تغییر عنوان مراکز تربیتی کودکان و مهدهای کودک به «کودکستان» اظهار کرد: دوره پیش دبستان را دوره‌ای نمی‌دانیم که لزوما بخواهد ماموریت‌های دوره ابتدایی را به دوش بکشد، بلکه کودکان زیر هفت سال هویت، اقتضائات و شرایطی دارند که باید ابتدا این اقتضائات در آن‌ها دیده شده و پرورش یابند و سپس برای دوره ابتدایی آماده شوند.

وی درباره ویژگی‌ها و شاخص‌های کودکستان‌های تراز گفت: نیروی انسانی، فضا، امکانات، برنامه و محتوا جزو شاخص‌هایی است که باید در این راستا مورد توجه قرار بگیرد. بالطبع اگر کودکستان‌ها خودشان را در شاخص‌های ذکر شده به حد استاندارد رسانده باشند، رتبه بالاتری خواهند داشت.

معاون سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک با بیان اینکه معیارها و ملاک‌های ما، مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش درباره فضا، تجهیزات و فضای آموزشی ناظر به کودکان زیر هفت سال است که در حال تکمیل و ارتقاست عنوان کرد: در نهایت این استانداردها به خانواده‌ها شناسانده و معرفی خواهد شد تا بدانند یک کودکستان مناسب باید چگونه باشد.

تهرانی افزود: قرار است در دوره گذار، مربیان و موسسان آموزش دیده و خود را به سطح درنظر گرفته شده برای احراز صلاحیت‌ها برسانند و گواهی‌های لازم را کسب کنند.

سقف افزایش شهریه کودکستان‌ها

وی درباره الگوی شهریه کودکستان‌ها گفت:‌ ما باید در تعیین شهریه هم جانب خانواده‌ها که دریافت‌کننده خدمات هستند و هم جانب موسسان که ارائه‌دهنده خدمات هستند را بگیریم. طبق شیوه نامه مربوط، یک نرخ حداکثری برای شهریه‌ها تعیین و اعلام شده که باتوجه به سنوات سال قبل، بین ۳۰ تا ۴۰ درصد است؛ به شرطی که نخواهند ساعت آموزشی‌شان را کاهش دهند.

معاون سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک افزود: اگر مرکزی بخواهد ساعت آموزشی‌اش را کاهش دهد، شهریه‌اش نیز باید به همان میزان کاهش یابد. این کار به مناطق و کارگروه‌های مناطق و شورای استان‌ها سپرده شده است که هر استان با توجه به زیست بوم خودش این موارد را بررسی می‌کند.

وی تاکید کرد که دوره پیش دبستانی، دوره‌ای رسمی اما غیراجباری است و کسی حق ندارد به صورت غیررسمی کار کند و باید مجوزهای لازم را دریافت کند. اینکه شرط ورود به کلاس اول را شرکت در دوره پیش دبستانی بدانند، چون هنوز شکل اجباری به خود نگرفته، صحیح نیست.

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید