سه شنبه, ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-16
کد خبر: 44644 |
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۸ |
ارسال به دوستان
پ

چگونه و از کجا می‌توانیم موتور مزایده ای بخریم؟

مزایده فرآیندی رقابتی است که در آن خودرو و موتور با قیمت پیشنهادی به فروش گذاشته می‌شود که این قیمت معمولا ارزان تر از قیمت ارائه شده توسط کمپانی خودرو و موتور است. یکی از اصلی ترین دلایل برتری موتور مزایده ای نسبت به قیمت کارخانه ای آن است. در واقع افراد بیشتر به خاطر کاهش قیمت‌ها است که سراغ مزایده ای موتور می‌روند. در ادامه مطلب ما به شما نکات مهم و نحوه خرید موتور مزایده ای و…را توضیح می دهیم.

اقتصادسنج| اکوپدیا؛ مزایده فرآیندی رقابتی است که در آن خودرو و موتور با قیمت پیشنهادی به فروش گذاشته می‌شود که این قیمت معمولا ارزان تر از قیمت ارائه شده توسط کمپانی خودرو و موتور است. یکی از اصلی ترین دلایل برتری موتور مزایده ای نسبت به قیمت کارخانه ای آن است. در واقع افراد بیشتر به خاطر کاهش قیمت‌ها است که سراغ مزایده ای موتور می‌روند. در ادامه مطلب ما به شما نکات مهم و نحوه خرید موتور مزایده ای و…را توضیح می دهیم.

دلایل شرکت در مزایدات

همان گونه که‌ گفته شد یکی از اصلی ترین دلایل شرکت در مزایدات ماشین و موتور قیمت آن است. موتور و ماشین مزایده ای دارای قیمت مناسب تری نسبت به خودرو صفر تولید شده در کمپانی هستند. یکی دیگر از دلایل شرکت در این جلسات این است که می‌تواند برای برخی از افراد سرگرم کننده بوده یا جنبه شغلی داشته باشد اما اصلی ترین دلیل آن کاهش قیمت است. بسیاری از سازمان ها و ارگان های دولتی اقدام به انجام مزایده خودرو و موتور می‌کنند. مزایده موتور سیکلت سپاه در سایت‌های مزایدات صورت گرفته و بسیاری از افراد در این جلسات شرکت کرده و خریدار آن هستند.

موتور مزایده ای

نکات مهم در خرید موتور مزایده ای

با توجه به این که قیمت انواع موتور سیکلت در بازار بسیار بالا رفته است؛ به همین دلیل خریداران چند سالی است که به سراغ خرید موتورهای مزایده ای و دست دوم رفته اند. رعایت نکات زیر می تواند در این زمینه موثر باشد.

نکته اول

بهتر است برای انتخاب موتور سیکلت کارکرده مدلی را انتخاب کنید که محبوب باشد. این موضوع به دلیل آن است که موتورهای دست دوم با توجه به کارکردی که دارند به مرور به خرج می افتند و بهتر است موتوری خریداری شود که لوازم آن در بازار موجود باشد. این نکته را نیز به خاطر داشته باشید که در مورد شرایط گارانتی شرکت موتور سازی و نحوه خدمات دهی آن تحقیق کنید تا در آینده به مشکلی بر نخورید.

نکته دوم

بهتر است در مزایدات معتبر برای خرید موتور سیکلت شرکت کنید تا دچار ضررهای مالی نشوید و بتوانید موتوری با کیفیت خریداری کنید. شما می توانید از یک کارشناس برای تست سلامت موتور سیکلت دست دوم هم استفاده کنید. این کارشناسان معمولا با استفاده از سایت ها و شرکت های معتبر به راحتی پیدا می شوند و با پرداخت هزینه ‌ای کم خیال شما از بابت سلامت فنی موتور سیکلت خود راحت خواهد شد.

نکته سوم

بهتر است اطلاعاتی نیز در ارتباط با مصرفی های موتور از فروشنده سوال کنید.

– در چک کارشناسی بهتر است این موارد را در روز چک کنید:

۱_ وزنه فرمان

۲_ اگزوز

۳_ پدال دنده و ترمز

۴_ گلگیر جلو و عقب

۵_ فلاپ‌های بقل

۶_ باک

این قسمت ها در هنگام زمین خوردگی و تصادف موتور اولین نقاطی هستند که آسیب می ‌بینند پس وجود خط و خش و شکستگی به صورت مستقیم به دلیل زمین خوردگی موتور سیکلت است.

نکته چهارم

بهتر است از طریق اپلیکیشن ‌ها یا مراکز پلیس+۱۰ اقدام به دریافت خلافی کنید، اگر فروشنده جریمه زیادی بابت سرعت غیر مجاز شده است کمی باید نسبت به انجین موتور حساس باشید. هم‌چنین در مورد بیمه و مدت باقی‌مانده آن نیاز است از فروشنده بپرسید زیرا تاثیر بسیاری در قیمت نهایی خواهد داشت.

نحوه خرید موتور‌سیکلت مزایده‌ای

بسیاری از سازمان های دولتی و خصوصی اقدام به برگزاری انواع مزایدات موتور سیکلت می کنند. این فرایند با اعلام سازمان برگزار کننده مثل سازمان قوه قضاییه، نیروی انتظامی شروع شده و در روزنامه های کثیرالانتشار یا وب سایت های اطلاع رسانی این آگهی ها مانند سایت مزایدات هزاره، منتشر می شود. سپس متقاضیان با ارائه اسناد مورد نیاز وارد فرایند رقابتی شده و در صورتی که بالاترین قیمت را نسبت به رقبا ارائه بدهند، برنده مزایده خواهند بود. مزایده موتور سیکلت عمدتا در حوزه هایی مانند مزایده فروش مدل های مختلف موتور سیکلت نو و اسقاطی و غیره است.

قیمت دادن برای موتو‌رسیکلت دست دوم و مزایده ای

۱_ برای قیمت گذاری بر روی موتور سیکلت کار کرده و مزایده ای مهم ترین نکته ساخت سال یا سن موتور سیکلت است. برای مثال موتور سیکلتی که پنج سال سن دارد قیمت متفاوتی با موتور ده سال کارکرد دارد. باید دقت داشته باشید که موتور سیکلت ها بعد از خروج از نمایندگی ۱۵% افت قیمت دارند و برای هر سال کارکرد نیز شما تقریباً ۱۰% از قیمت آن را کم کنید.

۲_ مسافت طی شده با موتورسیکلت نیز نکته دیگری است که در پیشنهاد قیمت شما موثر است. متوسط کارکرد موتور سیکلت در سال حدودا ۱۰.۰۰۰ کیلومتر است و به هر میزان که بیشتر باشد موتور ارزان تر می شود.

۳_ مکانی که موتورسیکلت در آن بوده نیز مهم است. برای مثال موتوری که در بیابان و مناطق روستایی بوده قیمت متفاوتی نسبت به موتور سیکلت شهری دارد. موتوری که در روستا کارکرده احتمالا وضعیت لاستیک و کمک فنرهایش بدتر از موتور سیکلتی است که در خیابان های آسفالت شده شهر بوده است. بنابراین قیمت کمتری نیز باید به نسبت موتور شهری داشته باشد.

موتور مزایده ای

آیا می شود برای موتور‌سیکلت مزایده ای پلاک درست کنیم؟ 

بیشتر موتورهایی که مزایده می شوند جهت اسقاط فروخته می شود و شماره گذاری نمی شوند خصوصاً این‌که بر اساس کمیسیون وضعیت اسقاط راهور عمر مفید موتورسیکلت ها را ۱۰ سال تشخیص داده‌اند هر چند که این مدت بسیار ناچیز در اسقاط موتور سیکلت است و همان‌طور که می دانید موتورسیکلت‌ها پس از ۱۰ سال از عمر آن ها کارت سوخت تعلق نمی گیرد و شماره گذاری هم در صورت اسقاط آن ها خصوصاً مزایده ها خودداری می کنند مگر این‌که از قبل شماره شده باشد با اعلام مفقودی پلاک به شماره گذاری و اسناد مالکیت آن می توانید پلاک قبلی را بر روی آن نصب کنید توجه داشته باشید که پلاک دستی ساختن جرم است و باید از راهور بگیرید.

مدارک موردنیاز برای شرکت در مزایده

عموما مدارک اولیه برای ثبت نام در مزایده از یک ارگان برگزاری تا ارگان دیگر با هم متفاوت است. اما در حالت کلی می‌توانید موارد زیر را برای شرکت در مزایده‌ مد نظر داشته باشید:

_ داشتن سن بالای ۱۸ سال

_ ارائه کارت ملی معتبر و اطلاعات شخصی معتبر و درست به مرکز برگزاری

_ پرداخت وجه واریزی تضمین (عموما ۱۰ درصد قیمت پایه) به جهت تضمین پرداخت کل پول توسط برنده. این وجه در پایان برگزاری و اعلام نتایج به حساب شرکت‌کنندگان برخواهد گشت.

سایت پایگاه مناقصات و مزایدات کشور

با عضویت در پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات کشور در وندورلیست پایگاه مناقصه و مزایده سراسر ایران قرار بگیرید. سایت مناقصات پارس نماد داده ها با ارسال روزانه کامل‌ترین اخبار مناقصات و مزایدات ایران از طریق سایت و ایمیل از منابع روزنامه های سراسر ایران و همه سایت های کشور شامل سایت پایگاه ملی اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات ایران و دیگر منابع به مشترکین خود اطلاع رسانی می کند.

سخن پایانی

مزایده فرآیندی رقابتی است که در آن خودرو، ماشین یا ملکی به فروش گذاشته می‌شود و در نهایت به مناسب ترین قیمت پیشنهادی فروخته می‌شود. مزایده دارای قوانین و نکات خاصی است که باید آن را رعایت کنید. برای انجام مزایده خودرو و موتور بهتر است درباره زمان و مکان برگزاری، قیمت، مبلغ ودیعه و بسیاری از موارد دیگر آگاهی داشته باشید. در این مطلب درباره مزایده موتور و نکات مهم در انجام این فرآیند اطلاعاتی را بازگو کردیم. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شود.

 

سهیلا حسن وند|

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    تعداد نظرات منتشر شده: 3
    1. نویسنده :ناشناس

      سلام سایت پارس نمادثبت نام کردم مبلغ یکسال واریز کردم متاسفانه هیچ اطلاع رسانی انجام نشد

    1. نویسنده :ناشناس

      سلام
      خودتان را به این صحبتها که این مزایدهها سازمانین فریب ندهید. بیشتر این موتورها که در پارکینگ خوابیدن با قوی قهری و قانون خارج از صلاحیت کلانتریها (قانون رفتار پرخطرراهنمایی رانندگی) بجای ۳ روز ، سالها پس از غصب از مالکانشان بدون دستور قضایی توقیف ! ، و منافعشان بدون رضایت آنها فوت شده! ، که شرعا و قانونا حرام. عمل انجام شده بدون شک مطابق قانون مدنی غصب محسوب! و دلیل عدم حضور مالکان اینکه اصلا خبر ندارند و آدرس صحیحی برای ابلاغ وجود نداشته!. در نتیجه تا ابد و دهر واخواهی و طرح دعوا برای عین و منافع فوت شده آن به قوت خود باقیست!.

      مضافا اینکه بر اساس قاعده و قانون مدنی کسی که عملی انجام میدهد برای خود اوست ، پس بدهکار کردن مالکان به پارکینگها جنبه دیگر این عمل ناصواب که متأسفانه دادگاهها اصلا به شکایت در این موارد رسیدگی نمیکنن!!! (خود یک تخلف انتظامی!) چرا که قطع به یقین درصورت رسیدگی خطر ضمان قهری و درک مبیع برای خریداران مال غصبی در کمین!!

      صحبت کردن راجع به خارج کردن مال از ید مالک در این مورد تمامی ندارد!. و این تنها بخش کوچکی از آن بود که عرض کردم!!!!

      1. نویسنده :ناشناس

        معلومه نیتت خیره ولی کاش فارسی مینوشتی نه عربی لاقل بدونیم چی داری میگی