پنجشنبه, ۲ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-21
کد خبر: 20240 |
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۶ |
ارسال به دوستان
پ

تحریم ایران به دلیل حمایت نظامی از روسیه

وزیر خارجه آمریکا بار دیگر ادعای حمایت نظامی ایران از روسیه را تکرار کرده و گفت تحریم‌های بیشتری علیه ایران به دلیل حمایت نظامی از روسیه اعمال می‌کنیم.

به گزارش اقتصادسنج، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه گفت که واشنگتن به ادامه کمک‌های نظامی به اوکراین از جمله سامانه‌های پدافند هوایی ادامه خواهد داد.
وی در ادامه گفت: «گروه هفت، کمک امنیتی خود به اوکراین را در زمینه حمایت شبکه انرژی این کشور از حملات متمرکز خواهد کرد».
وزیر خارجه آمریکا از سازمان ملل و ترکیه برای احیای مجدد توافق انتقال غلات اوکراین قدردانی کرد.

بلینکن بار دیگر با متهم کردن روسیه به استفاده از غذا به عنوان سلاح گفت که روسیه باید استفاده از غذا را به عنوان ابزاری برای چانه زنی متوقف کند.

 

اعمال تحریم های بیشتر علیه ایران

وزیر خارجه آمریکا بار دیگر ادعای کمک تسلیحاتی ایران به روسیه را تکرار کرده و گفت تحریم‌های بیشتری علیه ایران به دلیل حمایت نظامی از روسیه اعمال خواهیم کرد.

چندی است که ایالات متحده آمریکا و به تبع آن اوکراین و تعدادی از کشورهای اروپایی مدعی شده‌اند که ایران برای جنگ در اوکراین، پهپاد در اختیار روسیه قرار داده است.

ادعایی که نخستین بار از سوی «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید مطرح شد. او دوشنبه ۲۰ تیر ماه در اظهاراتی مدعی شد که ایران بزودی چند صد پهپاد با قابلیت حمل سلاح به روسیه تحویل می‌دهد.

 

وی در کنفرانسی خبری در واشنگتن در این باره گفت: اطلاعات ما حاکی از آن است که دولت ایران خود را آماده می‌کند، تا در فرصتی بسیار کوتاه چند صد پهپاد و از جمله پهپادهایی که قابلیت حمل سلاح داشته باشند را تحویل روسیه دهد.

 

واکنش کنعانی وزیر امور خارجه ایران به ادعای اخیر آمریکا

 

این ادعا واکنش وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران را در پی داشت و «ناصر کنعانی» سخنگوی این وزارتخانه در این باره تصریح کرد: سابقه همکاری‌ها بین جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در حوزه برخی فناوری‌های نوین به پیش از آغاز جنگ در اوکراین برمی‌گردد و در مقطع اخیر هیچ تحول خاصی در این ارتباط رخ نداده است.

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید