جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-29
کد خبر: 29281 |
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱:۳۲ |
ارسال به دوستان
پ

حملات گسترده ترکیه به عراق و سوریه

گزارش رسانه‌های عراقی و سوریه‌ای در بامداد یکشنبه از حملات هوایی ترکیه به مواضعی در شمال غرب عراق و شمال سوریه حکایت دارد.

به گزارش «اقتصادسنج»، گزارش رسانه‌های عراقی و سوریه‌ای در بامداد یکشنبه از حملات هوایی ترکیه به مواضعی در شمال غرب عراق و شمال سوریه حکایت دارد.

منابع خبری گزارش داده‌اند جنگنده‌های ترکیه در حال انجام حملات هوایی همزمان به مواضع پ.ک‌.ک در شمال غرب عراق و شبه‌نظامیان قسد در شمال سوریه هستند.

طبق گزارش رویترز، این حملات که بعد از وقوع حمله تروریستی در استانبول صورت گرفته‌اند مواضعی در مناطق مختلف از جمله عین‌العرب، تل رفعت، سنجار و کوبانی را هدف گرفته‌اند.

گزارش المیادین در رابطه با حملات گسترده ترکیه به عراق و سوریه

شبکه خبری المیادین به نقل از منابع خود گزارش داده ترکیه مواضع قسد در کوه «کراتشوک» سوریه و یک نیروگاه برق در مجاورت شهر «المالکیه» واقع در شمال شرق «الحکسه» را هدف حمله هوایی قرار داده است.

شهرک «ظهر العرب» در حومه «الدرباسیه»، واقع در شمال غرب «الحسکه» منطقه دیگری است که مورد حمله قرار گرفته است. جنگنده‌های ترکیه همچنین چندین حمله به مواضع نیروهای قسد در مجاورت عین‌العرب، واقع در حومه شرقی حلب انجام داده‌اند.

این جنگنده‌ها علاوه بر این مواضع قسد را در «خفیه‌السالم»، واقع در منطقه غربی «عین عیسی» در شمال رقه را بمباران کرده‌اند.

اظهارات وزیر کشور ترکیه ساعاتی قبل از حمله

ساعاتی قبل‌تر، «سلیمان سویلو» وزیر کشور ترکیه گروهک «حزب کارگران کردستان» (پ.ک.ک) را متعلق به سازمان سیا دانسته و گفت بود آمریکا از این گروهک حمایت می‌کند.

او در سخنرانی در صحن پارلمان ترکیه گفت که حزب «دموکراتیک خلق‌ها» شاخه سیاسی پ.ک.ک است. حزبی کُردی که در ترکیه فعالیت سیاسی دارد و در پارلمان نیز صاحب کرسی است.

سویلو در ادامه گفت که نیروهای امنیتی ترکیه برای دستگیری «احلام البشیر» که عامل انفجار هفته گذشته استانبول معرفی شده، به داخل ۱۴ خانه حمله کرده‌اند تا توانستند او را به دام بیندازند.

او پیش از این نیز گفته بود: «آنکارا پیام تسلیت واشنگتن را به دلیل حمله تروریستی مرگبار پ‌.ک‌.ک در استانبول نمی‌پذیرد».

وی پیش‌تر هم با سرزنش کردن دولت آمریکا به دلیل این حمله تروریستی و کشتار مردم در استانبول، گفته بود که پیام تسلیت واشنگتن مانند بازگشت مجرم به صحنه جنایت خود است.

به گفته وزیر کشور ترکیه، دستور این بمب‌گذاری از مرکز فرماندهی پ‌.ک‌.ک و قسد در منطقه «عین‌العرب» (کوبانی) واقع در شمال سوریه صادر شده و عامل این حمله نیز از طریق شهر عفرین وارد ترکیه شده بود.

عصر یکشنبه هفته گذشته بود که رسانه‌های ترکیه‌ای از وقوع انفجاری مهیب در محله «بی‌اوغلو» در شهر استانبول خبر دادند. دولت ترکیه با بیان اینکه بمب‌گذاری توسط یک زن انجام شده، گفت در این حمله تروریستی حداقل شش نفر کشته و ۸۱ تن دیگر مجروح شدند.

فارس/

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید