جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-19
کد خبر: 21588 |
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۷ |
ارسال به دوستان
پ

پیش بینی هولناک از آینده بشریت توسط یک کامپیوتر

یک کامپیوتر از سال ۱۹۷۳ پیش بینی های آخرالزمانی جالبی از آینده تمدن امروزی انجام داده است. این کامپیوتر که «جهان اول» نام دارد، پیش بینی می کند که جهان چقدر می تواند مسیر رشد خود را حفظ کند. آنچه پیش‌بینی می‌شد این بود که تا سال ۲۰۴۰ در صورت ادامه رشد جمعیت و صنایع، یک فروپاشی کامل جهانی رخ خواهد داد.

یک کامپیوتر از سال ۱۹۷۳ پیش بینی های آخرالزمانی جالبی از آینده تمدن امروزی انجام داده است. این کامپیوتر که «جهان اول» نام دارد، پیش بینی می کند که جهان چقدر می تواند مسیر رشد خود را حفظ کند. آنچه پیش‌بینی می‌شد این بود که تا سال ۲۰۴۰ در صورت ادامه رشد جمعیت و صنایع، یک فروپاشی کامل جهانی رخ خواهد داد.

به گزارش «اقتصادسنج»،این مدل سازی دقیق و وحشتناک توسط اساتید دانشگاه MIT برای پیش بینی چگونگی رفتار تمدن مدرن تا سال ۲۰۶۰ ایجاد شد و یافته ها به همان اندازه که دقیق بودند باعث شگفتی نیز می شدند.

این برنامه کامپیوتری مجموعه‌ای از داده‌ها را در مورد سطوح آلودگی، نرخ زاد و ولد و ذخایر منابع طبیعی تجزیه و تحلیل کرد تا یک ارزیابی کلی از کیفیت زندگی ارائه دهد.

این مدل، پیش‌بینی‌های دقیقی درباره کاهش استانداردهای زندگی از دهه ۱۹۸۰ به بعد و کاهش منابع طبیعی مانند زغال سنگ، گاز و سایر مواد معدنی حیاتی انجام داد.

یک کلیپ خبری رعب آور از آن زمان نشان می دهد که تحلیلگران داده های رفتار افراد را در بازه های زمانی بیست ساله تا سال ۲۰۶۰ بررسی می کنند.

گوینده اشاره می کند: «بیایید نگاهی به منحنی Q بیندازیم، که با کیفیت زندگی نشان داده می شود، به عنوان مثال مقدار فضایی که مردم دارند، مقدار پولی که باید خرج کنند، مقدار غذایی که باید بخورند تا سال ۱۹۴۰ به سرعت افزایش می یابد، اما از سال ۱۹۴۰ به بعد، کیفیت زندگی کاهش می یابد.»

«در حدود سال ۲۰۲۰، وضعیت سیاره به شدت بحرانی می شود. اگر ما کاری در مورد آن انجام ندهیم، کیفیت زندگی به صفر می رسد. آلودگی آنقدر جدی می‌شود که منجر به کشتاری شده که به نوبه خود باعث کاهش جمعیت کمتر از آنچه در سال ۱۹۰۰ بود، خواهد شد.

در این مرحله، در حدود سال‌های ۲۰۴۰ تا ۲۰۵۰، حیات متمدنی که ما آن را در این سیاره می‌شناسیم، وجود نخواهد داشت.

گوینده هشدار می دهد که راندن ماشین‌هایی با آلایندگی کمتر یا کاهش تعداد بچه‌هایی که خانواده‌ها به دنیا می آورند، تنها قطره‌ای در اقیانوس اقدامات بشر، برای رفع مشکل بقای جهان است.

پیش از این هوش مصنوعی (AI)، پیش بینی کرده است که آخرین انسان روی زمین چگونه خواهد بود. نرم‌افزار هوش مصنوعی DALL·E چهره‌های وهم‌آوری شبیه انسان از جمله یک موجود بیگانه کوچک رنگ پریده را نشان داد که در دنیایی متروک زندگی می‌کرد.

همین حال، یک الگوریتم هوش مصنوعی که در مورد متون کتاب مقدس آموزش دیده است، پیش‌گویی‌های دیگری ارائه کرده است. این نرم افزار که A.I. Jesus نام دارد توسط مهندس و محقق کوانتومی جرج داویلا دورندال (George Davila Durendal) ساخته شده است. دورندال توضیح داد: «A.I. Jesus را به شما معرفی می کنم. هوش مصنوعی اختراع من که بر اساس کتاب مقدس شاه جیمز ساخته شده است.»

او در ادامه گفت: «این هوش مصنوعی زبان بشری را از خواندن کتاب مقدس آموخته است و نه چیز دیگر، هر کلمه را عمیق تر از تمام راهبان تمام صومعه هایی که تاکنون وجود داشته اند، درک می کند.»

دورندال به هوش مصنوعی ساخته خود گفت که درباره سه موضوع پیش‌بینی کند: طاعون، سزار و پایان دنیا. در پاسخ او بخش هایی از متون را بازگویی می کند. اگرچه AI Jesus از نمونه ای کامل و منسجم فاصله زیادی دارد، اما نمونه جالبی است برای این ایده که چگونه می توان از هوش مصنوعی برای تفسیر و تعبیر استفاده کرد.

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید