جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-19
کد خبر: 33763 |
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۳ |
ارسال به دوستان
پ

مقام روس: اروپا قربانی آمریکا است/ دهلی و پکن را جایگزین غرب می کنیم 

وزیر دارایی روسیه امروز یکشنبه ۴ دی تصریح کرد که مسکو به دنبال پیدا کردن بازارهای جدید برای نفت خود به دور از کشورهای غربی است.

اقتصادسنج؛ آنتون سیلوانوف، وزیر دارایی روسیه امروز یکشنبه در گفت وگو با شبکه تلویزیونی الشرق تصریح کرد که مسکو به دنبال پیدا کردن بازارهای جدید برای نفت خود به دور از کشورهای غربی است.

وزیر دارایی روسیه با اشاره به اینکه اروپا قربانی آمریکا در بحث انرژی شده است، تاکید کرد که کشورش به دنبال یافتن خریداران نفتی جدید به جای اروپا است و چین و هند برجسته ترین شرکای تجاری هستند که مسکو تلاش می کند آن ها را جایگزین اروپا کند.

وی گفت که کشورش به دنبال لجستیک های جایگزین (فرایند حمل‌ونقل کالاهای تجاری) است؛ حتی اگر هزینه های آن زیاد باشد.

سیلوانوف افزود که مسکو به سقف قیمتی که کشورهای اروپایی برای نفت مشخص کردند، پایبند نخواهد بود.

وزیر دارایی روسیه همچنین با بیان اینکه کشورش ممکن است مجبور به کاهش تولید خود در جایی شود، افزود: می بینیم که اکنون شرکت های ما و شرکت های نفتی خطوط خود را از غرب به سمت شرق و کشورهای دیگر انتقال می دهند. ما به دنبال مصرف کنندگان جدید برای نفت هستیم و درخواست ها برای خرید نفت براساس پیش بینی آژانس های (انرژی) افزایش خواهد یافت. ما به دنبال بازارها و لجستیک های جدید هستیم و چه بسا هزینه های آن بیشتر باشد.

این وزیر روسی در ادامه با اشاره به تحریم های رو به افزایش غربیها علیه کشورش گفت که آمریکا بیشترین سود را از تحریم غربی ها می برد.

سیلوانوف تاکید کرد: تحریم های غربی به همان اندازه که بر روسیه تاثیر گذاشته بر کشورهای اروپایی نیز تاثیر گذاشته است. آنچه آمریکایی ها می خواستند اتفاق افتاد. آنها ارسال نفت و گاز خود به بازارهای اروپا افزایش دادند … آمریکا سود می کند و اروپا ضرر می بیند.

وزیر دارایی روسیه گفت: اقتصاد چین و هندی دو اقتصاد مهم و برجسته ای هستند که مسکو تلاش می کند آن ها را جایگزین بازارهای اروپایی کند، غربی ها از روسیه دور می شوند و ما به دنبال شرکای تجاری جدید هستیم و عملا آن ها را یافته ایم.

بر اساس این گزارش، اوایل دسامبر (اواسط آذرماه)، کشورهای گروه هفت (G۷) – کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، انگلیس و آمریکا – به همراه اتحادیه اروپا و استرالیا در ادامه تحریم‌ها علیه روسیه، سقف بهای هر بشکه نفت خام روسیه که از طریق دریا حمل می‌شود را ۶۰ دلار تعیین کردند.

در مقابل، مسکو این اقدام را مورد انتقاد قرار داده و اعلام کرد که نفت را به کشورهایی که از محدودیت قیمت نفت تبعیت می‌کنند، صادر نخواهد کرد.

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید