سه شنبه, ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-23
کد خبر: 40874 |
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۰ |
ارسال به دوستان
پ

قیمت نفت در سال ۲۰۲۳ کاهشی است یا افزایشی؟

بانک سرمایه‌گذاری گلدمن ساکس، پیش‌بینی کرد که با کاهش تولید نفت روسیه، قیمت نفت در سال جاری میلادی به ۱۰۰ دلار در هر بشکه برسد.

اقتصادسنج؛ بانک سرمایه‌گذاری گلدمن ساکس، پیش‌بینی کرد که با کاهش تولید نفت روسیه، قیمت نفت در سال جاری میلادی(۲۰۲۳) به ۱۰۰ دلار در هر بشکه برسد.

به گزارش بلومبرگ، بانک سرمایه‌گذاری گلدمن ساکس، (بزرگ‌ترین بانک سرمایه‌گذاری جهان که دفتر آن در نیویورک آمریکاست) پیش‌بینی کرد که قیمت نفت برنت تنها تا دسامبر سال ۲۰۲۳ (آذر ماه ۱۴۰۲) به ۱۰۰ دلار در هر بشکه افزایش یابد، اگرچه قبلاً انتظار می‌رفت در تابستان به این سطح برسد.

بلومبرگ گزارش داد که در سال ۲۰۲۳، گلدمن ساکس انتظار افزایش اندکی در عرضه نفت در بازار جهانی از سوی ایالات متحده و روسیه را دارد.

بر اساس این گزارش در عین حال، تقاضا از سوی چین افزایش خواهد یافت، زیرا اقتصاد آن به طور فعال پس از لغو قرنطینه‌ها در حال بهبود است. در این راستا، کشور‌های عضو اوپک احتمالاً تولید خود را افزایش خواهند داد تا بازار را متعادل کنند.

در عین حال، تحلیلگران میانگین تخمینی قیمت نفت در سال ۲۰۲۳ را از ۹۸ دلار که قبلا اعلام شده بود به ۹۲ دلار در هر بشکه کاهش دادند. میانگین قیمت برای سال ۲۰۲۴ نیز از ۱۰۵ دلار به ۱۰۰ دلار در هر بشکه کاهش یافته است.

تحلیلگران بانک سوئیسی UBS در سوم ژانویه گذشته (۱۳ دی ماه ۱۴۰۱) پیش بینی کردند که تا اواسط سال ۲۰۲۳ قیمت نفت خام برنت از ۱۱۰ دلار در هر بشکه فراتر خواهد رفت.

همزمان، کارشناسان سیتی گروپ (شرکت خدمات مالی و بانک سرمایه‌گذاری آمریکایی چندملیتی که شعبه مرکزی آن در منهتن نیویورک قرار دارد) برعکس این را پیش بینی کردند و گفتند که تا پایان سال ۲۰۲۳ قیمت نفت، ۱۰ دلار نسبت به سطح فعلی کاهش یابد.

در همین حال، الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه روز جمعه از تصمیم خود برای کاهش تولید نفت به میزان ۵۰۰ هزار بشکه در روز از ماه مارس خبر داد که ممکن است بر رشد قیمت نفت نیز تأثیر بگذارد.

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید