جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-19
کد خبر: 3736 |
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۲ |
ارسال به دوستان
پ

قیمت مسکن کاهش خواهد یافت؟

طرح نهضت ملی مسکن که سوی دولت سیزدهم برای احداث ۴ میلیون مسکن در چهار سال کلید خورد، همچنان پر از ابهام است و تاثیرات آن بر بازار مسکن مشخص نیست.

طرح نهضت ملی مسکن که سوی دولت سیزدهم برای احداث ۴ میلیون مسکن در چهار سال کلید خورد، همچنان پر از ابهام است و تاثیرات آن بر بازار مسکن مشخص نیست.

به گزارش «اقتصادسنج»، در حالی که وزارت مسکن، راه و شهرسازی از تاثیرات طرح نهضت ملی مسکن بر قیمت ها در بازار سخن می گوید، اما شواهد حاکی از آن است که حداقل در کوتاه مدت نباید شاهد تحقق چنین ادعایی بود.

در همین رابطه، مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران گفت: اثر گذاری نهضت ملی مسکن تا یک سال ونیم آینده هم در بازار مسکن مشخص نخواهد شد این در حالی است که بازار مسکن ۶میلیون تقاضای انباشته دارد.

خشایار باقر پور گفت: تا یک سال و نیم آینده اجرای پروژه های نهضت ملی مسکن اثر گذاری چندانی بر روی بازار مسکن ندارد این در حالی است که تا به امروز یک میلیون و ۶۰۰ هزار تامین زمین انجام شده و از این تعداد هم یک میلیون ۲۰۰ هزار مسکن به دنبال مجوز هستند.

به گفته مدیرعامل اتحادیه تعاونی های عمرانی تهران ۱۱۹ هزار مسکن تنها در مرحله اسکلت است و تا یک سال و ۶ ماه دیگر به اتمام می رسد. همچینن ۴۸ هزار واحد مسکن در قالب این طرح هم در مرحله سفت کاری قرار دارد. و ۲۳ هزار واحد مسکن دیگر هم در در مرحله نازک کاری قرار دارد. بنابراین تا یک سال آینده در بهترین حالت ۶۰ هزار واحد آماده خواهد شد.

او می گوید: از دو دولت گذشته شش میلیون تقاضای مسکن در کشور باقی مانده که این حجم از تقاضا با ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن در صورت اتمام این پروژه ها هم جبران نمی شود، بنابراین در این بخش باید بتوانیم از فرصت و ظرفیت های تعاونی استفاده کنیم.

 

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید