سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ / قبل از ظهر / | 2024-03-19
کد خبر: 41811 |
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۶ |
ارسال به دوستان
پ

قیمت روز گوسفند و دام زنده‌ در استان های مختلف+ جدول

قیمت دام زنده در تهران از کیلویی ۱۲۵۰۰۰ تا۱۴۰۰۰۰تومان می باشد. ذکر این نکته خالی از لطف نیست که قیمت گوسفند زنده امروز تهران تا چند میلیون تومان هم می تواند گرانتر شده و از طرفی خریدار هم متوجه این قضیه نشود. زیرا در بازاری که تعرفه و نظارت درستی بر روی آن نباشد چنین موضوعی طبیعی است.

اقتصادسنج؛ قیمت دام زنده در تهران از کیلویی ۱۲۵۰۰۰۰ تا ۱۴۰۰۰۰۰ ریال می باشد. ذکر این نکته خالی از لطف نیست که قیمت گوسفند و دام زنده امروز تهران تا چند میلیون تومان هم می تواند گرانتر شده و از طرفی خریدار هم متوجه این قضیه نشود. زیرا در بازاری که تعرفه و نظارت درستی بر روی آن نباشد چنین موضوعی طبیعی است.

می توانید در جدول زیر به مشاهده قیمت دام و گوسفند در تهران و دیگر شهرستان ها بپردازید. قیمت گوسفند زنده تهران از کیلویی ۱۲۵۰۰۰۰ تا ۱۴۰۰۰۰۰ ریال می باشد می توانید قیمت روز گوسفند تهران و دیگر استان های کشور را در جدول قیمت دام زنده مشاهده کنید.

استان میانگین قیمت
تهران ۱۲۵۰۰۰۰
اصفهان ۶۵۵۰۰۰
یزد ۶۴۵۰۰۰
اردبیل ۶۴۰۰۰۰
خراسان رضوی ۶۶۵۰۰۰
فارس ۶۵۰۰۰۰
کردستان ۶۵۰۰۰۰
همدان ۶۳۰۰۰۰
قم ۶۶۰۰۰۰
سیستان و بلوچستان ۶۰۰۰۰۰
آذربایجان شرقی ۶۰۵۰۰۰
مرکزی ۶۳۰۰۰۰
چهارمحال بختیاری ۶۲۰۰۰۰

آیا به دنبال خریداری گوسفند زنده هستید؟ قربانی کردن گوسفند و دام یکی از مراسم پیشینه ی مسلمانان در عید قربان است. خانواده های بسیاری برای به دنیا آمدن نوزادان خود گوسفند قربانی می کنند. همه ساله مردم گوسفندان بسیاری را برای مراسم مختلف ذبح می کنند.

قیمت روز گوسفند زنده بر اساس وزن

این را میدانید که قیمت گوسفند زنده امروز در وهله اول بر حسب وزن آن محاسبه می شود. به این صورت که با افزایش وزن طبیعتا هزینه آن نیز بیشتر می شود. البته وزن تنها یکی از معیارها در محاسبه قیمت یک گوسفند می باشد. به این شکل که ممکن است یک گوسفند زنده که وزن بالاتری دارد، ارزان تر از یک گوسفند با وزن کمتر باشد.

قیمت گوسفند زنده بر اساس ارز

در سال ۱۴۰۱ تاکنون، قیمت ارز با نوسانات زیادی برخوردار بوده است. از طرفی امروزه شاهد این موضوع هستیم که قیمت دلار بر تمامی کسب و کارها تاثیرات خود را دارد. دام زنده و گوسفند زنده نیز از این موضوع مستثنی نیست و طبیعتا با افزایش ارز هزینه نگهداری و علوفه دام و همچنین حقوق کارگر نیز افزایش میابد. پس در نتیجه قیمت آن نیز با رشد ارز، افزایش میابد.

 قیمت گوسفند زنده بر اساس نژادهای مختلف

گوسفند های این شرکت به صورت کاملا ارگانیک پرورش می یابند. دام های گوسفند در دامداری های مجهز و تحت نظر دامپزشکان و متخصصان و با بهترین علوفه پرورش می یابند. . نژاد های مختلفی که توسط شرکت ها عرضه می شوند، لری، بلوچی، کردی، مغانی و رومانی و دیگر نژادها است، که می توانید با مشاهده قیمت گوسفند زنده ۱۴۰۱ اطلاعات لازم را بدست آورید و خرید خود را انجام دهید.

قیمت گوسفند افشاری

گوسفندان این نژاد بیشتر در شمال غرب ایران دیده می شوند از خصوصیات گوسفندان افشاری این است که آنها را می توان در دسته گوسفندان سنگین و دنبه دار محسوب کرد و از سرعت رشد خوبی نیز برخوردار هستند. قیمت و نرخ گوسفند زنده ۱۲۵۰۰۰۰ تا ۱۴۰۰۰۰۰ ریال می باشد.

قیمت گوسفند رومانف

یکی از بهترین نژاد گوسفندان چند قلوزا در دنیا گوسفند رومانف می باشد. به این دلیل که این نژاد بهترین بازدهی را در کمترین زمان از نظر تولید بره دارند. کثر دامداران برای گله گوسفندان خود از این نژاد استفاده می کنند.

قیمت گوسفند شاروله

شاروله یکی دیگر از نژادهای گوسفند می باشد که دارای افزایش وزنی حدود ۳۵۰ کیلوگرم را دارد. از دیگر ویژگی های این نژاد دارا بودن لاشه با کیفیت مناسبی است و همچنین از چربی کمتری برخوردار است.

قیمت گوسفند لاکن

لاکن یکی از محبوب ترین نژادها مخصوصا در کشورهای اروپایی است زیرا پرورش دهندگان آن ها همواره سود زیادی از بابت پرورش این نژاد می برند. این نژاد درواقع برترین نژاد شیری در جهان به حساب می آید.

قیمت گوسفند کردستان

گوسفند کردستان از دیگر نژادها می باشد که در غرب کشور مشاهده می شوند. این نوع نژاد در واقع نژاد گوشتی است و علاوه بر پرگوشت بودن دنبه و چربی کمی دارد، به همین دلیل از بقیه نژادها گران ‌تر است. گوسفند کردستان جز مقاوم ‌ترین نژادها مخصوصا در برابر بیماری ‌ها هستند. قیمت و نرخ بره زنده و گوسفند ۱۲۵۰۰۰۰ تا ۱۴۰۰۰۰۰ ریال می باشد.

قیمت گوسفند اواسی

گوسفند زنده نژاد اواسی همچون شاروله به صورت گوشتی می باشد. لازم به ذکر است که تولید شیر در این نژاد بین ۶۰ تا ۲۸۷ کیلوگرم است. به این معنا که از درصد شیردهی بالایی برخوردار می باشد. این نژاد در برابر تغییرات محیطی، راهپیمایی های طولانی و سرما بسیار مقاوم بوده ولی در برابر گرما کمی ضعیف تر است.

قیمت گوسفند مغان

گوسفند مغان یکی از نژادهای است که خاستگاه آن دشت مغان در اردبیل می باشد. یکی از اهداف اصلی پرورش این گوسفند تولید گوشت است البته نمی توان از اهداف دیگر همچون تولید پشم از گوسفند مغانی چشم پوشی کرد. لازم به ذکر است که پشم به دست آمده از گوسفندان مغانی از دسته پشم‌ های ضخیم بوده و بیشترین کاربرد آن در صنایع قالیبافی است.

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    تعداد نظرات منتشر شده: 6
    1. نویسنده :محمود

      این قیمتایی که نوشتی از کجات در اوردی الان ی بچه کلاس شیشمی بهتر از تو میدونه قیمت دام دو برابر اینایی هس که نوشتی

    1. نویسنده :Reza

      حالت خوب نیس فکر کنم زیاده روی کردی تو مصرف
      من تو قم هستم اینجا گوسفند زنده تا هفته پیش کیلویی ۱۴۰ت بود

    1. نویسنده :مهدی

      یادش بخیر اینا قیمت پارسال همین موقع ها بود

    1. نویسنده :حسین

      مثل اینه که حالت خوش نیست
      الان اصفهان گوسفند زنده ۱۷۰ تومن هست

    1. نویسنده :امیر

      کشاورز ودامدار تولید کننده حساب نمیشه.؟؟؟؟!!!!!
      از روزی بترسید که لنگ یه لقمه نون باشید،

    1. نویسنده :دارا

      خرم اباد چند نرخ هست بره سرحال دویست و بیست هزار کیلویی یکم از بره بزرگ تر که بهش کاوه می گیم صدو هشتاد هزار ولی بره بدرد نخور کیلویی صدو شصت تا صدو هفتاد کاوه کیلویی صدو چهل تا صدو پنجاه. شک یا شیشک صدو بیست میش پیر بدرد نخور هم کیلویی صد هزار اینا قیمت هفته قبل بود الان دوباره احتمالا گرون شده . وقتی می گی می گن صادراتی برا عربان .داریم به کجا می ریم خخخ