سه شنبه, ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-16
کد خبر: 6104 |
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۳ |
ارسال به دوستان
پ

صادرات نفت آمریکا به فرانسه متوقف شد

اعتصاب در پالایشگاه های فرانسه موجب شد تا برای نخستین بار در ۴ سال اخیر، صادرات نفت آمریکا به فرانسه متوقف شود.

به گزارش «اقتصادسنج»، به نقل از بلومبرگ، صادرات نفت آمریکا به فرانسه برای اولین‌بار طی ۴ سال گذشته به صفر رسیده‌ و ظاهرا اعتصاب‌های صنعتی در پالایشگاه‌های فرانسه که به بخش‌های دیگر هم راه یافته دلیل این اتفاق است.

طبق اطلاعات شرکت ورتکسا از ردیابی نفت‌کش‌ها، هیچ نفت خامی از آمریکا از ابتدای ماه اکتبر از طریق اقیانوس اطلس به فرانسه نرفته‌است. درعوض، جریان نفت خام به سمت دانمارک و ایتالیا تغییر کرده‌است.

کارگران پالایشگاه‌ها در فرانسه از سه هفته گذشته به‌خاطر درخواست دستمزدهای بالاتر در بحبوحه تورم شدید در اعتصاب هستند. بیشتر اتحادیه‌های تجاری قراردادهایی با شرکت‌های اکسون و توتال بسته‌اند، اما یکی از اتحادیه‌های چپ هنوز هم به اعتصاب ادامه می‌دهد.

این اعتصاب باعث کمبود شدید سوخت در سراسر فرانسه شده و به سایر بخش‌ها ازجمله انرژی هسته‌ای هم راه‌یافته است. انتظار می‌رود با آرام شدن اعتصاب‌ها و پایان کمبود سوخت، جریان نفت آمریکا به فرانسه از سر گرفته شود.

اما بازگشت به شرایط عادی به زمان نیاز دارد. شرکت اکسون اعلام کرد بازگشایی پالایشگاه‌ها در فرانسه پس‌از پایان اعتصاب‌ها حداقل ۲ تا ۳ هفته طول می‌کشد.

این اعتصاب‌ها ۷۰ درصد از ظرفیت پالایشی فرانسه را متوقف کرده و باعث کمبود شدید سوخت در بخش‌های مختلف این کشور شده‌است. بنابراین بنزین برای رانندگان سهمیه‌بندی شده و تنها اجازه دارند در صورت خالی شدن باک‌ها به مقدار محدودی بنزین دریافت کنند.

 

 

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید