سه شنبه, ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-23
کد خبر: 29706 |
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۷ |
ارسال به دوستان
پ

درآمد خارق‌العاده شرکت تسلا در هر ساعت!

فارغ از ارزش بازار ۵۸۲ میلیارد دلاری تسلا که آن را در زمره بزرگترین شرکت های جهان قرار داده است، درآمد ساعتی این شرکت تحت مالکیت ایلان ماسک قابل توجه است. 

 

اقتصادسنج؛ شرکت تسلا Tesla که سابقاً در فاصله سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۷ با نام تجاری تسلا موتورز فعالیت می‌کرد، سازنده آمریکایی خودروهای الکتریکی، پنل‌های خورشیدی، و باتری‌های ماشین‌ها و ذخیره‌سازی برق خانگی است و بزرگترین و با ارزش ترین شرکت خودروسازی جهان لقب گرفته است.

شرکت خودروسازی تسلا با ارزش ۵۸۲ میلیارد دلار جایگاه نخست ارزش بازار در صنعت خودرو را کسب کرده است. فناوری های که این شرکت برای هدایت مشتریان و صنعت ایجاد کرده منجربه فراگیری آن ها در میان تمام خودروسازان شده است.

فارغ از ارزش بازار ۵۸۲ میلیارد دلاری تسلا که آن را در زمره بزرگترین شرکت های جهان قرار داده است، درآمد ساعتی این شرکت تحت مالکیت ایلان ماسک قابل توجه است.

از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۲۲ یعنی در یک بازه زمانی ۱۰ ساله تسلا رشد خارق العاده ای داشته است؛ در حالی که‌ در سال ۲۰۱۲، هر ساعت درآمد تسلا ۱۳۹۸۱ دلار بود، این رقم در سال ۲۰۲۲ به ۸,۵۴۶,۰۰۴ دلار رسیده است.

۲۰۲۲: ۸,۵۴۶,۰۰۴ دلار
۲۰۲۱: ۴,۸۱۴,۸۱۵ دلار
۲۰۲۰: ۲,۷۳۱,۴۸۲ دلار
۲۰۱۹: ۲,۰۸۳,۳۳۳ دلار
۲۰۱۸: ۱,۵۷۴,۰۷۴ دلار
۲۰۱۷: ۱,۲۵۰,۰۰۰ دلار
۲۰۱۶: ۶۰۱۸۵۲ دلار
۲۰۱۵: ۴۳۵،۱۴۹ دلار
۲۰۱۴: ۲۸۷۲۶۹ دلار
۲۰۱۳: ۲۶۳۰۰۹ دلار
۲۰۱۲: ۱۳۹۸۱ دلار

درآمد تسلا

این شرکت در سال ۲۰۰۳ توسط کارآفرینان آمریکایی مارتین ابرهارد و مارک تارپنینگ تأسیس و به نام نیکولا تسلا مخترع آمریکایی صربستانی نامگذاری شد. در چند ماه اخیر شرکت تسلا علاوه‌بر فعالیت‌های معمول خود، تحرکاتی در بازار ارزهای دیجیتال نیز داشته است. بخشی از این تحرکات به سرمایه‌گذاری ایلان ماسک در این بازار و خصوصا حمایت از ارز دیجیتال دوج کوین است. بخشی نیز به خبرهایی مبنی بر استفاده از دوج کوین به‌عنوان یکی روش پرداخت در شرکت تسلا مربوط است.

ایلان ماسک هم‌اکنون به‌عنوان مدیر عامل اجرایی و رئیس هیئت مدیره تسلا فعالیت می‌کند. سهام تسلا در بازار بورس نزدک معامله می‌شود.

 

    برچسب ها:
به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید