شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-20
کد خبر: 3265 |
تاریخ انتشار : ۲۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۰ |
ارسال به دوستان
پ

جدیدترین گزارش از بهترین و بدترین کشورها برای زنان

بر اساس آخرین گزارش از «موسسه زنان، صلح و امنیت جورج تاون»، وضعیت ۱۷۰ کشور از نظر بهترین مکان برای زندگی زنان مورد ارزیابی و سنجش قرار گرفت.

به گزارش «اقتصادسنج»، بر اساس آخرین گزارش از «موسسه زنان، صلح و امنیت جورج تاون»، وضعیت ۱۷۰ کشور از نظر بهترین مکان برای زندگی زنان طبق ۱۱ شاخص زیر مورد ارزیابی و سنجش قرار گرفت:

-تحصیلات

-وضع مالی

-استخدام

-استفاده از تلفن همراه

-نمایندگی مجلس

-فقدان تبعیض قانونی

-تعصب و تبعیض مردانه

-هنجارهای تبعیض آمیز

-خشونت شریک عاطفی

-امنیت اجتماعی

-خشونت سازمان یافته

 

بر اساس این گزارش، نروژ در صدر فهرست بهترین کشور و افغانستان در صدر فهرست بدترین کشور برای زندگی زنان قرار دارند.

همچنین پس از افغانستان، سوریه، یمن و پاکستان بعنوان بدترین کشورها برای زنان شناخته شده‌اند. در صدر فهرست، پس از نروژ، کشورهای فنلاند، ایسلند و دانمارک بعنوان بهترین کشورها برای زنان شناخته شدند.

در منطقه خاورمیانه، امارات متحده عربی در رتبه ۲۴ جهانی قرار دارد. از سوی دیگر بر اساس این گزارش ایران رتبه ۱۲۵ جهانی را به خود اختصاص داده است.

در این گزارش، بریتانیا در جایگاه نهم و ایالات متحده آمریکا درجایگاه ۲۱ قرار دارند. یکی از دلایل احتمالی عقب ماندن آمریکا، می تواند نبود مرخصی زایمان با حقوق باشد. لازم به ذکر است که در کنار گینه نو، ایالات متحده تنها کشوری در سراسر جهان است که مزایای اجتماعی را به مادران جدید ارائه نمی‌دهد.

این گزارش، تصویری تاریک را ترسیم می‌کند و نشان می‌دهد که چگونه در حالی که کشورهای بالای فهرست به شکوفایی خود ادامه می‌دهند، کشورهای پایین‌تر بیشتر دچار عقب ماندگی می‌شوند. این شکاف فزاینده و بدتر شدن نابرابری در وضعیت زنان، نشان دهنده روندهای گسترده تر نابرابری درآمد و ثروت است. بر اساس این گزارش، این الگو با همه‌گیری کووید که باعث ایجاد بحران‌های متعدد و درهم تنیده شده، تشدید شده است.

 

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید