جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-03-29
کد خبر: 19738 |
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۲ |
ارسال به دوستان
پ

جای خالی هتل‌داران ایرانی در فهرست هتل‌داران برتر خاورمیانه

در فهرست برترین هتل‌داران خاورمیانه، در غیاب ایرانی‌ها، هتل‌داران اماراتی، قطری، عربستانی، مصری و عمانی بعنوان بهترین های منطقه معرفی شده‌اند.

 

به گزارش «اقتصادسنج»، سایت hotelier فهرست ۱۰۰ هتل‌دار برتر خاورمیانه را منتشر کرد‌؛ فهرستی که مملو از نامهای هتل‌داران اماراتی، قطری، عمانی، عربستانی و مصری است.

از این ۱۰۰ جایگاه، هتل‌داران اماراتی با کسب ۷۰ جایگاه، اکثریت قاطع برترین هتل‌داران خاورمیانه را کسب کرده‌اند؛ بنظر میرسد سالها تمرکز مدیران اماراتی بر صنعت توریسم، به خوبی جواب داده است.

هتل‌داران قطری و سعودی هرکدام ۱۰ جایگاه را از آن خود کردند؛ حضور سعودی ها از خیز بلند آنها ها برای حضور قوی تر در حوزه گردشگری حکایت دارد.

هتل‌داران عمانی و مصری هم البته بی نصیب نبودند و هرکدام ۵ نماینده در میان برترین هتل‌داران منطقه داشتند.

در کشورهای حوزه خلیج فارس خصوصا امارات و قطر، وضعیت کسب و کار در زمینه گردشگری و هتل‌داری بعضا حتی بهتر از دوران پیشا کرونا گزارش شده است.

وضعیتی که قطعا ماحصل سیاستگزاری های مناسب و به خدمت‌گرفتن تمامی ظرفیت ها برای ارتقاء صنعت توریسم است.

با این حال حتی نام یک هتل‌دار ایرانی در این فهرست نبود و جای خالی نمایندگان هتل‌داری ایران در این فهرست به چشم میخورد؛ چراکه هتل‌داران ایرانی -فارغ از شرایط صنعت توریسم در ایران- از لحاظ علمی در سطوح جهانی قرار‌میگیرند و چیزی از همتایان خود در کشورهای موفق در صنعت توریسم کم ندارند.

توریسم در ایران؛ تماشاچیان جام جهانی قطر پا به ایران نگذاشتند و ۲۰ هزار اتاق خالی ماند

به دنبال بازتاب جهانی ناآرامی ها در ایران طی هفته‌های اخیر،  بسیاری ازگردشگران خارجی که تورهایی به مقصد ایران خریداری کرده بودند، سفر خود را لغو کردند. خبر لغو گسترده تورهای گردشگری ورودی به دلیل ناآرامی‌های ایران، اولین‌بار توسط ابراهیم‌ پورفرج؛ رییس جامعه تورگردانان ایران اعلام شد.

پورفرج در گفت‌وگو با خبرگزاری ایلنا گفت: «اعتراضاتی که در کشورمان شاهد هستیم، سبب ایجاد تغییراتی در تصمیم گردشگران برای سفر به ایران شده چنانکه در حال حاضر برخی تورهای ورودی تحت‌تاثیر این القائات سفر خود را به ایران کنسل کرده‌اند.»

همان روز و ساعاتی بعد از اعلام پورفرج، محمدعلی فرخ‌مهر؛ رییس جامعه حرفه‌ای هتل، هتل آپارتمان و پانسیون استان تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، از لغو ۷۰ درصدی رزرو هتل‌ها و مراکز اقامتی از زمان آغاز ناآرامی ها خبر داد و گفت: «مطابق بررسی‌ها و گزارش‌های دریافت شده از هتل‌های فعال در تهران، بخش قابل‌توجهی از گردشگران و به صورت کلی مسافران خارجی، به واسطه شرایط اخیر رزرو قبلی خود را لغو کرده یا برنامه سفر خود را به تعویق انداخته‌اند.»

توریسم ایران و جام جهانی قطر

فاجعه شکست در هدفگذاری برای میزبانی تماشاچیان جام جهانی فوتبال، چندی پیش آشکار شد وقتی جمشید حمزه‌زاده؛ رییس هیات‌مدیره جامعه هتلداران حرفه‌ای کشور به خبرنگار تسنیم گفت که «با وجود تمهیدات برای اسکان و پذیرایی از ۲۰ هزار تماشاچی جام‌جهانی قطر، تاکنون (تا روز ۲۶ مهر ۱۴۰۱ و ۳۳ روز پیش از آغاز جام جهانی قطر) حتی یک رزرو نیز از سوی تماشاگران جام‌جهانی قطر در ایران انجام نشده است.»

آنچه مسلم است، این است که صنعت توریسم ایران برای شکوفایی نیاز به یک‌سری تحولات ساختاری دارد، اگر شرایط بگونه‌ای شود که فعالین صنعت توریسم توان رقابت با رقبای منطقه ای داشته باشند، شکوفایی در انتظار گردشگری ایران خواهد بود.

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید