جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-03-29
کد خبر: 3475 |
تاریخ انتشار : ۲۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۳ |
ارسال به دوستان
پ

توسعه همکاری میان استاندارد ایران و کره جنوبی

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در نخستین روز از اجلاس سالانه ایزو، برای توسعه همکاری با استاندارد کره جنوبی با همتای کره ای خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش «اقتصادسنج»،  دو طرف در این نشست بر توسعه همکاری‌ها در چارچوب تفاهم‌نامه و امضای برنامه اجرایی و یادداشت تفاهم همکاری‌‌های دوجانبه تاکید داشتند.

مجمع عمومی ایزو، امروز در امارات متحده عربی و با حضور کشورهای عضو سازمان بین المللی استاندارد (ایزو) به‌طور رسمی آغاز به‌کار کرد. در مراسم افتتاحیه، با اشاره به چالش‌‌های زیست‌محیطی در جهان از جمله تغییرات آب و هوایی به‌‌ویژه سیل اخیر در پاکستان و چین، خواستار همکاری بین‌المللی برای مقابله با آن شد.

رئیس ایزو، روح همکاری موجود در ایزو و خانواده استاندارد را تمرکز بر همکاری دانست و اظهار کرد: دستیابی به عدم انتشار گاز کربن بزرگ‌ترین چالشی است که سیاره ما را تهدید می‌‌کند که رفع آن نیازمند همکاری‌‌های منطقه‌‌ای و بین‌المللی است.

سرجیو موجیکا، دبیرکل ایزو نیز در ادامه انتشار گازهای کربن، رشد جوامع سالمند، کمبود آب و غیره را به‌عنوان بزرگ‌ترین چالش‌‌های جهان برشمرد و گفت: با استفاده از تجربیات یکدیگر این چالش‌‌ها را بررسی و برای رفع آن برنامه‌هایی پیش‌بینی می‌‌کنیم.

برپایه این گزارش، «عمر السویدی» معاون وزیر صنعت و فناوری‌‌های پیشرفته امارات متحده عربی در ابتدای مراسم به نمایندگی مجلس کشور میزبان به شرکت کنندگان خیرمقدم گفت.

اسلام پناه، رئیس سازمان ملی استاندارد ایران، ریاست هیات ایرانی حاضر در مجمع عمومی ایزو را عهده‌دار است. این رویداد بین‌المللی در امارات متحده عربی از امروز آغاز و تا جمعه اول مهر ادامه دارد.

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید