جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-03-29
کد خبر: 3932 |
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۶ |
ارسال به دوستان
پ

توافق ۲۲ بندی وزرای اقتصاد، صمت و رئیس کل بانک مرکزی

تفاهم‌نامه مشترکی بین وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی منعقد شد و توسط سید رضا فاطمی امین، سید احسان خاندوزی و علی صالح آبادی به امضاء رسید.

 

تفاهم‌نامه مشترکی بین وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی منعقد شد و توسط سید رضا فاطمی امین، سید احسان خاندوزی و علی صالح آبادی به امضاء رسید.

به گزارش اقتصادسنج، این تفاهم‌نامه در راستای تعیین حدود اعتبارات مورد نیاز بخش صنعت و معدن و تامین مالی از مسیر توسعه ابزارهای تامین مالی جدید است. طبق این تفاهم‌نامه، هدف‌گذاری پرداخت تسهیلات به بخش صنعت و معدن توسط بانک‌ها در سال ۱۴۰۱ به میزان ۹۳۳ هزار میلیارد تومان برای سرمایه در گردش و ۲۳۴ هزار میلیارد تومان برای سرمایه ثابت تعیین شده است.

براساس متن این تفاهم‌نامه استفاده از ابزارهای تامین مالی زنجیره‌ای مانند اوراق گام و برات الکترونیک در معاملات بورس کالا به میزان ۱۰۰ هزار میلیارد تومان تا پایان سال ۱۴۰۱ انجام می‌شود.

همچنین اعطای مجوز به بانک‌ها معادل ۵۰ هزار میلیارد تومان برای ضمانت اوراق بدهی منتشر شده توسط شرکت‌های تولیدی در بازار سرمایه ظرف یک ماه و تخصیص تسهیلات بازسازی، نوسازی و احیای واحدهای تولدی به میزان ۵۰ هزار میلیارد تومان تا پایان سال جاری و همچنین دستیابی به هدف پرداخت تسهیلات مبتنی بر صورتحساب و اعتبارات الکترونیکی حداقل به میزان ۷۰ درصد تسهیلات و اعتبارات پرداختی بانک‌ها تا پایان سال ۱۴۰۱ از دیگر بندهای این توافق است.

متن کامل این توافق به شرح زیر است:

 

 


به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید