سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ / قبل از ظهر / | 2024-03-19
کد خبر: 48542 |
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۸ |
ارسال به دوستان
پ

برای جلوگیری از سرقت در منازل در روز سیزده بدر چه کنیم؟

فرمانده انتظامی صحنه برای پیشگیری از سرقت منزل در روز سیزده‌بدر به خانواده‌ها نکاتی را توصیه‌ کرد.

اقتصادسنج؛ فرمانده انتظامی صحنه برای پیشگیری از سرقت منزل در روز سیزده بدر به خانواده‌ها نکاتی را توصیه‌ کرد.

سرهنگ منوچهر رضایی، فرمانده انتظامی صحنه امروز در خصوص پیشگیری سرقت منزل با توجه به روزهای ۱۲ و۱۳ فروردین و تعطیلات پیش‌رو، ۲۱ توصیه را بیان کرد.

وی با بیان اینکه تا حد امکان از خالی گذاشتن منزل خودداری شود، اظهار کرد: مقابل تمامی پنجره‌های قابل دسترسی و نقاط نفوذپذیر مانند نورگیر؛ پاسیو؛ روی دیوارهای کوتاه حفاظ مقاوم و مطمئن نصب کنید.

فرمانده انتظامی صحنه ضمن هشدار نسبت به ایمن کردن درب راهرو و پشت‌بام، ادامه داد: نسبت به تعویض قفل‌هایی که کلید یدکی آن‌ها گم شده و یا برای مدتی در اختیار دیگران بوده سریعا اقدام کنید.

وی خاطرنشان کرد: در صورت خروج از منزل تنها به بستن درب خروجی منزل اکتفا نکرده و تمامی درب‌های داخل منزل ( هال، اطاق‌ها، آشپزخانه و..) را قفل کرده تا فرصت جستجو و راه نفوذ سارقین سلب شود.

کلید منزل خود را در دسترس افراد غیرمطمئن قرار ندهید، در صورت تغییر مکان حتما قفل‌های درب اصلی منزل را تعویض کنید، از ورود افراد ناشناس تحت عنوان فالگیر؛ رمال و متکدی به داخل منزل جلوگیری کنید، در صورتی که بیرون منزل شما فاقد روشنایی کافی می‌باید با نصب لامپ در سردر منزل روشنایی محل را تامین کنید، به هیچ عنوان برای شناسایی افراد اقدام به بازنموده درب منزل نکنید و این مورد را به فرزندان خردسال خود نیز آموزش دهید؛ از دیگر توصیه‌های رضایی برای مقابله با سارقان در روز سیزده‌بدر بود.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: اگر خانه‌ای اطراف منزل شما خالی از سکنه است یا در مجاورت آن‌ها مشغول ساختمان‌سازی هستند لازم است که از منزل خود مراقبت بیشتری به عمل آورید.

وی افزود: اگر افرادی به عنوان مامورین سازمان‌های مختلف به درب منزلتان مراجعه کردند قبل از شناسایی کامل و روئیت کارت و مدارک شناسایی از ورود آنان به منزل اکید جلوگیری کنید.

رضایی از شهروندان خواست همیشه درب پشت‌بام منزلتان را به قفل آویز مطمئن مجهز کنید و اضافه کرد: شماره و مشخصات لوازم خانگی خود را از قبیل لوازم صوتی و تصویری؛ فرش و تجهیزات؛ تابلوی نقاشی و اشیاء عتیقه، یاداشت و در صورت امکان با تهیه عکس؛ شناسایی و دستیابی مجدد به آن‌ها را در صورت پیدایش آسان‌تر کنید.

وی خاطرنشان کرد: برای مواقع اضطراری شماره تلفن‌های مراکز نیروی انتظامی منطقه و پاسگاه محل سکونت خود را در اختیار داشته باشید تا به هنگام لزوم بتوانید سریعا تماس بگیرید، با نصب چشمی بر روی درب ورودی از غافلگیری خود و خانواده توسط سارقین و افراد مظنون جلوگیری کنید.

فرمانده انتظامی صحنه تأکید کرد: هنگام خروج از منزل توجه به اتومبیل‌های متوقف شده و سرنشینان آن‌ها داشته باشید و در صورت مشکوک بودن شماره اتومبیل‌ها را یادداشت و به پاسگاه انتظامی محل اعلام کنید. چنانچه در همسایگی شما افراد مظنون و یا معتاد سکونت دارند و نیز رفت و آمد‌های مشکوک جابجایی وسایل در شب‌ها و مواقع غیرعادی صورت می‌گیرد فورا مراتب را به مراکز انتظامی اطلاع دهید.

وی در پایان توصیه کرد، از نشان دادن محل نگهداری وجوه نقد و طلا و جواهرات و اشیاء با ارزش به همسایگان و بستگانی که مورد اعتماد شما نیستند و همچنین از نگهداری آن‌ها به صورت یک‌جا خودداری کنید، در مواقع خالی بودن منزل از روشن گذاشتن چراغ یک اتاق به مدت طولانی و مستمر خودداری کنید و در خصوص میزان دارایی و اموال موجود در منزل نزد افراد بیگانه صحبت نکنید.

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید